Startsida - Vredestein - Vredestein Wintrac 4 Extreme

Vredestein Wintrac 4 Extreme

 
Grepp på tort underlag 86%
 
Grepp på blött underlag 89%
 
Väghållning 84%
 
Hantering 79%
 
Slitage 82%
 
Komfort 88%
 
Skulle köpa igen 97%
x200 wintrac4extreme
Har du erfarenhet av Vredestein Wintrac 4 Extreme?
Recension
Uppgifter om bilen
Jag kör en:
Av modell:
Fyll i modell manuellt:
Däck dimension
/ R  
Körstil
jag har kört på
med följande körsätt
i ca mil.
Betygssättning
Sätt ett betyg i varje kategori. Ju högre betyg - desto nöjdare är du. Om ett betyg inte går att sätta (tex "Grepp på snö" på ett sommardäck) så sätter du "Inte applicerbart". Försök att vara så rättvis som möjligt i din bedömning!
Grepp på tort underlag
Grepp på blött underlag
Väghållning
Hantering
Slitage
Komfort
Skulle köpa igen
Grepp på Snö
Grepp på is
Din kommentar

Ny uträkning
Det finns obligatoriska fält som inte är ifyllda!
  

Recensioner

Sortera kommentarer på:
Betyg
Datum
Fick 93% av föraren till en Land rover Discovery 3 (255/55 R19 V) på en kombination av vägar i 45000 genomsnittliga mil.
Används hela tiden sedan december 2009. första uppsättningen varade 45000 miles , nästa uppsättning varade 68000 miles, 2 ersattes efter ytterligare 52000. Precis på väg att sätta två till - vägmätaren läser nu 256746. Som en annan sa när mindre än 4 mm - inte bra på lerbaserad lera. utmärkt den här 17/18 vintern. Lansering av tung båt på Cornish granitstrand - du kan göra en gipsgjutning från slitbanemönstret - skarp - inget tecken på någon glidning.
Kommenterat den: 2020-03-12
Fick 87% av föraren till en Volvo XC90 D5 185 hk (235/65 R17 H) på en kombination av vägar i 20000 lättgående mil.
Bästa däck hittills i vår erfarenhet, mycket säkrare än sommaren Continental Uhps på bilen från ny, som bara varade 17000 miles. Dessa Vredesteins greppar väldigt bra under vinterförhållanden, har gjort mer än 20.000 mil och har fortfarande mer än 4mms slitbanor på alla däck. Vi har inte haft några problem med dem, till och med att använda dem på våren och hösten, men uppenbarligen undviker stavar av varmt väder, när däcken mjuknar och följaktligen inte hanterar lika bra.
Kommenterat den: 2020-01-28
Fick 93% av föraren till en Audi A8 (255/45 R19 ) på mestadels motorvägar i 35000 genomsnittliga mil.
4 mm slitbana och körde 22 000 mil jämfört med Dunlops ursprungligen monterade på Audi A8 som byttes 17 500 mil. Jag har använt dessa däck i 5 år på flera bilar som täcker cirka 35 000 miles per år. Jag kan inte rekommendera tillräckligt och förstår inte varför vinterdäck inte är obligatoriska i Storbritannien.
Kommenterat den: 2020-03-05
Fick 86% av föraren till en Land rover Freelander 2 (235/60 R18 H) på en kombination av vägar i 33 lättgående mil.
Hade dessa på två Freelander 2-fordon. Används ursprungligen november till slutet av april för landsbygdens Storbritannien och långdistansresor till de europeiska alperna. Medan det var nytt ....: - Prestanda för djup nysnö var utmärkt. Nysnö på toppen av frusen sluch / is kombination var mycket bra, fordonet kände sig säkert och stabilt i svängar. Kan stanna på en 1 i 3-kulle under dessa förhållanden utan att glida. Frostiga morgnar med is och damm av snö inga problem. Deeep oväntat vattenslag vid 66 MPH återupptogs vid vattenplanning vid en tillfälle, men att backa av 10 MPH resulterade i inget mer drama. En sliten ned till 4 mm snöprestanda tailed avsevärt den förra vintern. Detta är det österrikiska slitbanedjupet miminum som är tillåtet för vinterbruk som vinterprov. Ganska klokt från min erfarenhet. Jag har dock kört dem under sommaren för att avsluta dem. De har gjort 33, 000 miles och har fortfarande cirka 3 mm kvar så slitaget med noggrann körning är exemplariskt. Under hela användningen har de varit tysta på vägen. Allt annat lika skulle jag ha bytt ut med liknande, men 7 år senare kan nya föreningar och däckforskning ha förbättrat andra märkes prestanda. Åh och bränsleförbrukningen är densamma som med standardpassad M och S från Land Rover.
Kommenterat den: 2020-09-10
Fick 73% av föraren till en Volkswagen Touareg (275/40 R17 W) på en kombination av vägar i 15000 genomsnittliga mil.
Första fyrhjulsdriften på ett tag och jag bestämde mig för att behandla den med en uppsättning vinterdäck, allmänt går dessa igång i november och av igen i slutet av mars / april, bor i Norfolk, vi har inte mycket snö men de två senaste vintrarna gav dem verkligen ett träningspass, vintern 13/14 har vi knappt sett någon frost men det har knappast varit över 10'c heller. Kalla våta och oljiga vägar de är lysande, inspirerande förtroende, i snön och isen stapplar vi bara vår granne med ett diskotek 4 med alla gismos och 1/2 varnar Pireli Scorpian Zero's fick acceptera att dra från mig när kullen upp till deras gård frös först över och hade sedan 10 "snö på den ... han har nu Wintracs för vintern men vi har verkligen dem ännu i år: - ((Ett varningsord att de inte är så bra i lera. ... när de var nya med 8mm var de väldigt bra men nu ner till ca 4mm fylldes de med lera och inställda på rullskridskor !! Sammantaget kommer jag att köpa igen och har också satt på fruens bil.
Kommenterat den: 2020-03-03
Fick 91% av föraren till en Volvo S80 D5 (225/50 R17 W) på mestadels landsvägar i 238 spännande mil.
Jag har en Volvo S80 SE på en 53-platta som jag har haft från ny. Jag har gjort 238 000 mil mestadels gjort med Wintrac extreme-däck. De är det enda däcket som bilen känns riktigt säker med, enda gången jag har blivit slagen är när snön har varit för djup! Jag har kommit till platser som jag trodde att jag bara skulle ha fått i en 4X4. Jag har till och med fått höra av ett antal Volvomekaniker att min är den bästa hanteringen av Volvo de har kört! Jag bor där Jim Clark-rallyet hålls och våra vägar är fulla av krukahål eller minirivar och bilen har aldrig svikit mig. ps har den fortfarande den ursprungliga motorn och växellådan (auto).
Kommenterat den: 2020-02-06
Fick 98% av föraren till en Land rover Freelander 2 (235/65 R17 H) på mestadels landsvägar i 300 livliga mil.
Bara hade Vredestein utrustat plus jag hade däcken pumpat upp med kväve snarare än den vanliga luften. Rygg mot rygg med de Pirellis jag hade på ursprungligen är greppnivåerna häpnadsväckande. Jag skrubbar fortfarande in dem ännu, men på en blandning av extremt kalla, feta och fuktiga banor håller de helt enkelt fast! Jag rapporterar om progressivitet och slitage när jag har haft chansen att hitta snö på helgen. Andra observationer: Styrningen är lite lättare men mer kommunikativ. Komfort: Mjukare ridning och mycket mindre stötar runt. Inte säker på om det är kväve? Buller: Härligt och tyst, igen, inte säker på om kväve är en bidragande faktor.
Kommenterat den: 2020-08-12
Fick 96% av föraren till en Land rover Freelander 2 (235/60 R18 ) på en kombination av vägar i 2000 mil i genomsnitt.
Köpte dessa för min Freelander eftersom mina Pirellis var nere på 3 mm och var dödliga i isen och snön. Vreds som vinterdäck var en uppenbarelse. Helt ostoppbar när den är ihop med en 4 x 4 och gör att du känner dig trygg och säker även i 12 tum snö. Kan inte vänta med att sätta på dem igen om några veckor. Högt rekommenderad.
Kommenterat den: 2020-07-23
Fick 90% av föraren till en Lexus GS450h (225/45 R17 ) på mestadels motorvägar i 12000 genomsnittliga mil.
Min frubil var obrukbar även i de lättaste snötäckena på vanliga sommardäck. Att montera en uppsättning vinterdäck (med en andra uppsättning hjul) har förvandlat bilen. Jag kan inte tala för mycket om dessa Vredsteins. De har härliga körsätt och är ett måste för alla prestanda bilar endast bakhjulsdrift. Jag har nu köpt en uppsättning för min Jeep Grand Cherokee som var en bra artist på Goodyear standard väder lera och snö däck. Jag tror nu att det inte bara skulle ta dig till skidbackarna, det skulle köra upp dem! Det är inte precis som de håller ett fordon i rörelse, det är de otroligt förbättrade stopplängderna, även vid låga hastigheter kan de ta meter med stopplängder.
Kommenterat den: 2020-02-12
Fick 87% av föraren till en Renault Espace MKIV DCI (225/55 R17 V) på mestadels motorvägar i 4000 genomsnittliga mil.
Jag behöver inte riktigt säga så mycket om dessa däck förutom detta: med dem monterade kommer du att kunna lämna alla andra bilar, inklusive 4x4, som kör på sommardäck (som är de flesta av dem), i kölvattnet på snö och is . Jag kommer aldrig att köra igen från november till mars utan dessa på min framaxel. (Goodyear Vector 4 Seasons på baksidan). Extremt imponerande och nej, jag jobbar inte för Vredestein. De kan erbjuda mig något om de läser det här !.
Kommenterat den: 2020-01-20
Fick 83% av föraren till en Volvo XC90 D5 185 hk (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 19500 genomsnittliga mil.
Jag är på min andra uppsättning på min XC90 och är precis på väg att passa till min nya VW Kalifornien. Den första uppsättningen fortsatte i november 10 gick landet stoppat på grund av snö, för 19,5 tusen sedan .. !! Jag kör till Sverige två gånger om året. Din 4X4 är bara lika bra som de däck du använder. Med det höga kiselinnehållet blir de ganska heta och klibbiga på sommaren (så högst en vecka) och på sommaren regnar det när vägarna blir glada med vägfett de är bäst.
Kommenterat den: 2020-05-10
Fick 87% av föraren till en Bmw X5 (235/65 R17 H) på en kombination av vägar i 20000 genomsnittliga mil.
Att få min andra uppsättning monterad den här veckan, efter att ha kört den sista uppsättningen från november '10 till mars '11 och september '11 till juli '12. Total körsträcka under denna period har varit ca 20k, och temps har varierat från -18 till 22 grader C. Eftersom min dagliga körning är en rundresa på 100 miles över Peak District, med regelbundna resor ner till London / södra Wales , Jag ser en kombination av landsvägar, A-väg, dubbelväg och motorvägar i olika tillstånd av reparation och ytförhållanden. Däcken var utmärkta i temperaturer under 2 grader, där det fanns isrisk. Stoppavstånden minskade dramatiskt, allmänt grepp och kurvtagning var fantastiskt både på plana och i sluttningar. Kontrollen var fortfarande kvar när ABS sparkade in på isiga vägar. På oplöjda vägar (5-6 "snötäcke) var greppet inte ifrågasatt, och föraren gav upp innan bilen. De hade också en betydande inverkan under våta / leriga förhållanden och kunde få fordonet upp och ut ur sluttande fält. Det fanns en märkt känsla av instabilitet när temperaturen kom över 10-15 grader C, där de kände sig lite "ekorrigt" vid motorvägshastigheter. Det fanns inte tillräckligt för att förlora förtroendet för däcket, bara att de inte var så planterade som sommardäcken, (Cooper Zeon på större 19 "-fälgar), även om en djupare däckvägg kan ha bidragit till denna känsla. Sammantaget, med tanke på min oerfarenhet med andra vinterdäckmärken är Vredestein ett utmärkt vinterdäck som är mer än kapabelt för mina behov. Däcken har fått mig ur några svårigheter, och den första körningen från montören i snön var som natt och dag . kunna få fordonet upp och ut ur sluttande fält. ekorrt "vid motorvägshastigheter. Vredestein är ett utmärkt vinterdäck som är mer än kapabelt för mina behov. Däcken har fått mig ur några svårigheter, och den första körningen från montören i snön var som natt och dag.
Kommenterat den: 2020-06-06
Fick 93% av föraren till en Land rover Discovery 4 (255/55 R19 V) på en kombination av vägar i 4000 genomsnittliga mil.
När jag körde från montörerna vände jag mig nästan rakt tillbaka för att få bort dem. Det kändes som om min luftfjädring hade kollapsat, resan var så hård och oförlåtlig. Även efter 200 mil var däcken fortfarande ganska styva och osäkra. Efter 2000 mil är de fantastiska, särskilt när det är vått och kallt, med bra inbromsning och bra feedback. Ovan om 13C känns det lite bläckfisk, så jag byter dem i april.
Kommenterat den: 2020-09-05
Fick 89% av föraren till en Land rover Freelander 2 (235/65 R17 ) på en kombination av vägar i 25000 lätthanterliga mil.
Bara helt enkelt ett fantastiskt vinterdäck. Bra i våt snö skulle jag köpa dem igen. JA. Och de bär också bra.
Kommenterat den: 2020-07-08
Fick 87% av föraren till en Hyundai Santa Fe (235/60 R18 H) på en kombination av vägar i 8000 genomsnittliga mil.
Jag har haft dessa på två olika awd-bilar och betygsätter dem mycket högt till viktiga bitar som i våt, snö och is där de verkligen utmärker sig. De är ett steg upp från de mycket bra Nokian WRG2 som jag också har kört. Nivån på grepp, grepp och bromsning på nysnö och komprimerad snö är enastående, det ger dig så mycket säkerhetsmarginal mycket mer än jag någonsin förväntat mig när jag först använde dem. Även på isen biter däcken in och du har ingen dramatik. Jag tycker att de är lika tysta och bekväma som mina Pirelli Scorpion sommardäck. Vissa människor hävdar att de är bra nog att använda året runt, det är de förmodligen, men jag fann i varmt vårväder att de böjer sig och snurrar lite för mycket när de trycker på och bär märkbart snabbare så jag använder dem bara november till mars / april . De' är mycket billigare än många andra premium vinterdäck och lika bra eller bättre i testerna. Högt rekommenderad.
Kommenterat den: 2020-08-24
Fick 86% av föraren till en Audi S3 (245/45 R18 W) på en kombination av vägar i 10000 livliga mil.
Utestående vinterprestanda från dessa däck. Jag körde dessa på en A4-quattro och sedan min S3 över 2 svåra vintrar, och trots S3: s låga markfrigång kunde jag med glädje med stor hastighet ta mig iväg genom nysnö över 1 fot djup - fin snöstrå över motorhuven! I själva verket var jag tvungen att vara golv på gaspedalen för att få någon form av ESP-kick. På baksidan av denna gafflade nästan 300 £ per hörn för att utrusta vår Q7 med 20-tums versioner av samma och ångrade det inte. Det var ingenting som q7 inte kunde klara av att bära dessa däck. Dyrt, men du får vad du betalar för. Kommer att köpa igen.
Kommenterat den: 2020-04-30
Fick 83% av föraren till en Land rover Discovery 3 (255/60 R18 H) på mestadels landsvägar i 190 genomsnittliga mil.
fantastiska däck. kör en disco 3 v6 diesel. mycket bättre än goodyear ultragrip 7 , pirelli is och snö och konti vinterkontakt. Att köra två gånger i Alpes varje år, för att arbeta många gånger på lera och hemska vägar, låt mig aldrig besegra förrän nu.
Kommenterat den: 2020-02-17
Fick 94% av föraren till en Mazda BT 50 (245/70 R16 ) på en kombination av vägar i 30000 livliga mil.
På min andra uppsättning nu, 30 000 mil från första uppsättningen hela året. Bridgestone Duellers som ursprungligen var utrustade för att plocka upp var fruktansvärda och slog ut hela tiden. Vreds har aldrig släppt taget, sommar eller vinter. Har använt dessa bogsering, hög hastighet och alla väder, aldrig svika mig! Skulle inte passa något annat !.
Kommenterat den: 2020-01-04
Fick 79% av föraren till en Land rover Freelander 2 (235/65 R17 ) på mestadels landsvägar i 8000 mil i genomsnitt.
Förra vintern, i en Freelander 2 med Wintracs på, blev jag upprepade gånger förvånad över greppet i snö och is. Till och med de mest oförkomliga, brantaste norra Yorks-vägarna hanterades med lätthet. Jag hade snökedjor och använde dem aldrig. [Jag gled en gång på 100% is och i snö över 2 fot på en var femte. Bilen gjorde upp den en-i-fem, så småningom!] Fantastiskt gummi. Jag skulle inte röra vid ett annat däck på vintern.
Kommenterat den: 2020-06-10
Fick 94% av föraren till en Land rover Freelander 2 (235/65 R17 ) på en kombination av vägar i 20000 mil i genomsnitt.
Har kört dessa däck året runt i två år nu. Har varit nere i Alpes vid 4 tillfällen och kört i 12 "snö och väldigt branta vägar utan en aning om att förlora dragkraft. Till och med kört på de franska motorvägarna i den oplöjda yttre körfält vid hastighetsgränsen (110 km / h) i dåligt väder eventuell förlust av dragkraft. I extrema snö och is är dessa däck utmärkta. De fungerar också bra i vått och torrt på andra tider av året också. Rekommenderas verkligen. Kommer definitivt att köpa en annan uppsättning när de äntligen slits ut.
Kommenterat den: 2020-05-04
Fick 93% av föraren till en Audi A6 Allroad 2.7TDi (245/45 R18 ) på en kombination av vägar i 22 genomsnittliga mil.
Stora vinterdäck, säkra fot i snö och bra även i kalla isiga förhållanden. Har hållit mig i tre vintrar (över 20000 miles). Kommer att köpa dem igen för vintern 2011, utan tvekan !.
Kommenterat den: 2020-03-21
Fick 81% av föraren till en Honda CR V III (235/65 R17 ) på en kombination av vägar i 7000 genomsnittliga mil.
Köpte 4 begagnade Vredsteins tillverkade under 4 olika år med 6-7 mm kvar. Var verkligen, riktigt förvånad över hur smidig och säker körning kunde vara. Allt var utmärkt. Förutom snöfrysningstemning och slitage. Nästa säsong kommer de inte att tjäna mig. Utmärkt upp till 5 grader vägtemp. ABS användes två gånger per vinter. Bra grepp. Bra akustisk komfort.
Kommenterat den: 2020-03-17
Fick 93% av föraren till en Audi A6 Avant 2tdi (225/50 R17 H) på mestadels landsvägar i 3000 genomsnittliga mil.
Fick dessa monterade på min A6 Avant FWD vinter 2010. I tung snö förvandlades det till en snöplog! Inga problem alls bromsstyrning och i hastighet på isiga vägar utan tvekan! fick dem på framaxeln på mina fruar 307cc och greppet är oöverträffat! våta paddlar slush snö isiga vägar de griper som ingenting jag någonsin har haft förut. Fick dem levererade från ett däckföretag i Hannover Tyskland länk nedan. Reifen.com nålar för att säga att transaktionen var sömlös, dan.
Kommenterat den: 2020-03-12
Fick 76% av föraren till en Volvo XC90 D5 185 hk (235/60 R18 ) på en kombination av vägar i 35000 genomsnittliga mil.
Originaldäcken var Continental all-weather-däck. Vredestein Wintracs monterade sedan är särskilt bekvämare, erbjuder bättre vått väggrepp och är mycket bra i snö. Ny djup snö visade bara hur bra de var, eftersom bilen enkelt klarade ganska branta sluttningar och fortsatte även när snön var djupare än markfrigången. Behöver fortfarande vara försiktig på is, eftersom inget däck kan övervinna fysikens lagar! Påföljden är att Wintracs bär snabbare än kontinenterna (vilket jag antar bevisar att de är en mjukare gummiblandning för att bättre klara av vid låga temperaturer).
Kommenterat den: 2020-01-19
Fick 86% av föraren till en Nissan Pathfinder (265/60 R17 ) på mestadels landsvägar i 10000 livliga mil.
Första året har jag köpt ett dedikerat vinterdäck, och min skillnad. Att säga att det finns en förbättring jämfört med vanliga offroad-däck gör inte denna rättvisa; Jag blev förvånad över hur mycket grepp de ger, även med den ena sidan av bilen på isen och den andra på asfalten de var sammansatta, lugnande och steg aldrig ut ur linjen. Djup snö, djup lera etc verkar falla av däcken, de rengör sig så bra att du sitter kvar med nästan rent slitbanor vid varje rotation. Jag var orolig att jag inte hade någon central stång runt om att de skulle bära snabbt och vara bullriga, men var bättre än standardpassningsalternativ från huvudhandlaren på min sökare. Har precis köpt en ny bil, och det här är första köp för nästa vinter, och jag skulle inte överväga att "nöja mig med ett vanligt däck igen. 100% rekommenderas, se bara till att du köper dem tidigt, för de gör det inte stanna kvar länge. Lämna mig dock en uppsättning ;-).
Kommenterat den: 2020-01-18
Fick 93% av föraren till en Land rover Freelander 2 (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 500 genomsnittliga mil.
Köpte precis en uppsättning 4 till min freelander 2 redo för snön i början av december 2010 och använde dem i den kraftiga snön den här veckan före jul, jag tog av mig mina wranglers och lade i garaget redo för våren de är bra men dessa Vredesteins är de bästa jag någonsin använt i tung snö, jag har haft rangerovers, disos gamla och nya, och en izusu men denna freelander 2 med dessa däck på är överlägset de bästa. Vi lever mitt på baksidan av bortom och vi har inte haft något problem att komma runt. Jag köpte däcken bara för vintern så kan inte ge en fullständig poäng.
Kommenterat den: 2020-07-10
Fick 86% av föraren till en Bmw E90 320d (225/45 R17 H) på en kombination av vägar i 5000 livliga mil.
Monterade dessa på min bakhjulsdrivna bil som vinterdäck. De är tysta och bekväma. Bra grepp i kalla våta förhållanden (under 7 grader) och bra grepp i snö på komprimerad is som på många icke-kornade sidovägar. Jag skulle rekommendera att köpa billigare än Continental och Michelin vinterdäck men lika bra enligt min mening. Den enda nackdelen är att de inte är lika bra som sommardäck för att köra i varmare förhållanden - jag försökte och bilen inte lika slät - men - när de är kalla behåller de gummimjukheten och känns bra - ser bra ut för. Jag gjorde massor av tidigare forskning sedan köpte så hoppas att denna recension hjälper.
Kommenterat den: 2020-04-07
Fick 86% av föraren till en Land rover Freelander 2 (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 4000 livliga mil.
Jag kan inte betygsätta dessa däck tillräckligt högt när det gäller att köra i snö. I min freelander 2 med dessa däck kan och har jag utfört en 3-punkts sväng i mer än 1 fot snö. Jag har kört upp och ner stegvägar som drivs över med minst 14-16 "snö (livet i västra Aberdeenshire är kul). Jag vet inte vad svart magi är på jobbet, för att inte titta på slitbanan det imponerande men greppet i snö är otroligt mycket bättre än i vått gräs vilket var ok men inget speciellt. Om du letar efter däck speciellt för snön så är dessa något för dig.
Kommenterat den: 2020-08-01
Fick 91% av föraren till en Volvo XC90 D5 185 hk (250/50 R19 ) på mestadels landsvägar i 0 genomsnittliga mil.
Bra däck, jag slet sönder de ursprungliga p-nollorna på de grytlagda vägarna. De hade bara gjort 6000 miles. Wintracs är mycket överlägsna i alla avseenden utom varmt väder hög hastighet bilkörning. De är tystare, bekvämare, spårar inte över hela vägen som p zero och är otroliga i snön. Åh, och de är 1/2 pris också !!.
Kommenterat den: 2020-07-06
Fick 90% av föraren till en Volkswagen Touareg (255/55 R18 W) på en kombination av vägar i 1000 genomsnittliga mil.
Däck finns på min 08 Touareg SE 3.0 V6. Exceptionellt är ordet. Däcken är tysta och sommar som torra och påverkar inte bullernivån eller bränsleekonomin alls (kanske lite i stadstrafiken). När våta eller snöande däck svarar briljant. Jag bor i Aberdeenshire - den här morgonen snöade det och isade upp över natten, bilen hanterade bra med andra 4x4: s förlorande dragkrafter (vilket jag är säker på att min skulle ha om jag skulle hålla min sommar Conti på!). De är dyra till cirka 600 monterade men med tanke på deras livslängd (slitstarkt) och det faktum att de inte ligger för långt efter Michelin för kvalitet, tror jag att de är ett bra alternativ och en investering (speciellt om du bor i ett område där vägsnö är frekvent eller förväntad).
Kommenterat den: 2020-07-12
Fick 87% av föraren till en Saab Automobile 9 3 Aero 2.8T V6 (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 5000 genomsnittliga mil.
Jag köpte dessa i god tid i december 09 och de var lysande i snö på min Saab Aero. Mycket säker fot och klarade extremt bra under kraft och bromsning. Jag kommer att köpa dessa igen.
Kommenterat den: 2020-05-06
Fick 100% av föraren till en Subaru 2006 2,5 xten (225/55 R17 W) på en kombination av vägar i 1000 livliga mil.
overkligt, fantastisk sådan skillnad för geolandersna, och de andra jag har haft, det är en annan bil, att köra helt !!!! Fantastisk skillnad !.
Kommenterat den: 2020-02-28
Fick 76% av föraren till en Land rover Freelander 2 (235/60 R18 W) på en kombination av vägar i 28000 mil.
Det är viktigt när man överväger ett vinterdäck som är dyrt jämfört med ett sommardäck att om du vill använda det året runt kommer det att göra jobbet vad du än kastar på det. Efter att ha sett på förmodligen alla väderdäck; Jag noterade olika rapporter som i princip sa att om du ska köra någon sträcka i snö, bry dig inte om att montera AW-däck. Jag tittade sedan på vad som fanns tillgängligt och Veredesein passade kriterierna till ett rimligt pris och specifikation. Efter att ha kört två uppsättningar av dessa utmärkta däck genom tung snö i Norge samt att ha gått igenom heta somrar i Frankrike och Italien - kan jag säga att de har presterat extremt effektivt och just har beställt en ny uppsättning för årets vinterresa till Norge / Sverige där även om jag kommer att bära snökedjor har jag ännu varit tvungen att montera dem eftersom däcken är så bra.
Kommenterat den: 2020-05-06
Fick 83% av föraren till en Audi A6 (210/60 R17 W) på en kombination av vägar i 12000 genomsnittliga mil.
Monterad på Audi A6 Allroad Quattro (med Autohome-taktält). Används i Alperna i 10 tum snö (max), branta isiga / snöiga backar, uppför och nedförsbacke i hastigheter upp till 40 / 50mph. Tidigare ägd Michelin Pilot Alpine II på A4 Avant (icke-Quattro). Jämförelsen är mycket positiv med extraordinärt grepp i djup snö och vad som kan vara svåra förhållanden utan Quattro / vredestein-kombinationen. Bromsavståndet i snö var tätt och alltid i kontroll (ABS). Skarpa startar är blåsiga eftersom ingen glidande filt. Mornal / sommar motkörning / buller är mycket bra för snödäck. En nackdel är slitage: på detta fordon verkar det som om Xtrem4 slits ut på normala brittiska vägar ganska snabbt. Hammerblow är relativ prissättning till Michelin. Michelin håller helt enkelt inte två gånger, vilket inte motiverar den dubbla prislappen. Kontraintuitivt, extra fördel är att byte är mer regelbunden än på Michelin - vilket håller gummimjukhetsproblemet på din sida. Sammantaget utmärkt däck för alpin användning och säker på vanliga vägar ...
Kommenterat den: 2020-08-17
Fick 79% av föraren till en Bmw E46 3-serien (225/45 R17 V) på en kombination av vägar i 2500 livliga mil.
Fantastiskt, jag tvingades köpa vinterdäck för en semester i Alperna, innan jag förstod fördelarna. Innan jag kunde åka hade vi plötsligt god snö i Storbritannien som tog mig ur vakt innan jag kunde ta tillbaka en bilvagn som jag hade hyrt. Bilen och släpvagnen skulle inte köra med sommardäck på. Jag tog på mig vintrarna och det var som att köra på löst grus i värre fall - fantastiskt. Körde 2500 mil runt Centraleuropa och Alperna. Var orolig för Autobahn-prestanda i höga hastigheter men de var bra. Jag ökade trycket med 5 psi över standard och de fungerade precis som sommardäck med hastigheter upp till cirka 150 km / h. De ger inte bara utmärkt grepp i snö och is, de ger också bra stabilitet och bromsning. Jag hade inga problem med ett stängt alpinpass från Italien till Österrike som hade utsatts för nyligen snöfall på cirka 200 mm över återfryst smält snö, jag lyckades till och med passera den europeiska versionen av min bil med allhjulsdrift (330xd) med sliten Michelins. Om du är osäker, skaffa dessa däck. Jag sökte i veckor efter bästa pris / prestanda och dessa kom först ut.
Kommenterat den: 2020-03-08
Fick 84% av föraren till en Ford Galaxy (215/55 R16 H) på en kombination av vägar i 2500 genomsnittliga mil.
När de används under riktiga snöiga vinterförhållanden i de franska Alperna känns de riktigt stabila och säkra även på isiga ytor - mycket bättre än de tidigare Michelin UK-sommardäcken. Behövde inte använda snökedjor alls (andra gjorde!). Liten ekonomisk förlust, men det kan vara så att Mich var lågt rullningsbeständigt? - REKOMMENDERA DET HELT, och överväger att ha som standard passform på alla våra fordon, de är så bra !.
Kommenterat den: 2020-02-03
Fick 86% av föraren till en Volvo XC90 D5 (265/60 R18 H) på mestadels landsvägar i 500 genomsnittliga mil.
Jag köpte Vreds eftersom jag skulle köra ner till Alperna med 6 personer och inte ville ha snökedjor på Pirelli. Jag är extremt imponerad, speciellt nu har de testats i den senaste snön i SE England. Gjorde 2 upptäckter och en skåpbil med avund när jag körde förbi deras försök att klättra en brant isig lutning. Ingen verklig bullerskillnad till Pirellis.
Kommenterat den: 2020-02-03
Fick 0% av föraren till en Toyota Hilux mk6 3.0 (265/70 R16 H) på en kombination av vägar i 6000 genomsnittliga mil.
Jag har kopierat min ursprungliga recension och har lagt till en snö / slitrapport, skulle du vara snäll att lägga till. Stort tack och gillar webbplatsen förresten Brian. Endast färdiga 2000 miles på dessa däck på den nya lastbilen kommer att lägga till slitstyrka och snöprestanda med tiden. Hilux var hemsk på original pirelli, skulle försöka kasta svansen ut i även fuktiga förhållanden. Fordonet kändes också för stort för dem (om det är vettigt). Vreds har helt omvandlat hanteringen av fordonet, och SWMBO kastar det runt som en vanlig bil nu, hon får ett steg på tro mig. Iskalla och kalla våta vägar färdas som om de är nästan torra. Det går lika rakt som en form och mycket bekvämare körkvalitet. Rekommendera 100%. Tillagt till denna recension, har nu gjort ytterligare 1500 miles, bär försumbar. I snö är dessa fantastiska, om du befinner dig i djup snö och stannar fordonet hittar du ingen snö i slitbanan, de är anmärkningsvärda självrensare. Kommer att sätta dessa på alla fordon jag äger för vinterbruk.
Kommenterat den: 2020-03-23
Fick 73% av föraren till en Land rover Range Rover Sport (255/50 R20 V) på en kombination av vägar i 10000 lättgående mil.
Riktigt bra vinterdäck, fantastiska på snö, kan inte fel på dem. Inte riktigt lika bra som Michelin X-Ice tycker jag men mycket billigare.
Kommenterat den: 2020-02-18
Fick 89% av föraren till en Toyota Hilux mk6 3.0 (265/70 R16 H) på mestadels landsvägar i 2000 genomsnittliga mil.
Endast färdiga 2000 miles på dessa däck på den nya lastbilen kommer att lägga till slitstyrka och snöprestanda med tiden. Hilux var hemsk på original pirelli, skulle försöka kasta svansen ut i även fuktiga förhållanden. Fordonet kändes också för stort för dem (om det är vettigt). Vreds har helt förändrat hanteringen av fordonet, och SWMBO kastar det runt som en vanlig bil nu, hon får ett steg på tro mig. Iskalla och kalla våta vägar färdas som om de är nästan torra. Det går lika rakt som en form och mycket bekvämare körkvalitet. Rekommendera 100%.
Kommenterat den: 2020-01-05