Startsida - Nokian - Nokian PowerProof

Nokian PowerProof

 
Grepp på tort underlag 93%
 
Grepp på blött underlag 98%
 
Väghållning 87%
 
Hantering 77%
 
Slitage 88%
 
Komfort 90%
 
Skulle köpa igen 87%
Nokian PowerProofNokian PowerProof SidewallNokian PowerProof Tread
Bild 1/3
Har du erfarenhet av Nokian PowerProof?
Recension
Uppgifter om bilen
Jag kör en:
Av modell:
Fyll i modell manuellt:
Däck dimension
/ R  
Körstil
jag har kört på
med följande körsätt
i ca mil.
Betygssättning
Sätt ett betyg i varje kategori. Ju högre betyg - desto nöjdare är du. Om ett betyg inte går att sätta (tex "Grepp på snö" på ett sommardäck) så sätter du "Inte applicerbart". Försök att vara så rättvis som möjligt i din bedömning!
Grepp på tort underlag
Grepp på blött underlag
Väghållning
Hantering
Slitage
Komfort
Skulle köpa igen
Grepp på Snö
Grepp på is
Din kommentar

Ny uträkning
Det finns obligatoriska fält som inte är ifyllda!
  

Recensioner

Sortera kommentarer på:
Betyg
Datum
Fick 94% av föraren till en Opel Astra J Sports Tourer (225/55 R17 W) på en kombination av vägar i 2400 genomsnittliga mil.
Välj dessa efter att ha läst en hel del recensioner och med tanke på att min lokala däckbutik hade tillräckligt bra pris för en uppsättning på 4. Till en början var de ganska hårda, varje grop och spricka kunde kännas. Det visar sig att det var butiken som överflödade dem till ett absurt belopp, så efter korrigering: dessa är tysta och stryker ut stötar snyggt. Körde dem i cirka 2400 mil sedan, inget märkbart slitage. Astra J är INTE en lätt bil, eftersom en diesel lägger till ytterligare vikt på framsidan, som sagt att dessa är mer än kapabla att hantera det producerade vridmomentet, vilket inte kan sägas för de Firestones de ersatte. Med dessa var konstant ESC namnet på spelet när några droppar regn slog vägen. Sammantaget är jag väldigt nöjd med dem och kommer att passa en ny uppsättning när de nuvarande har gått sin kurs.
Kommenterat den: 2020-08-14
Fick 91% av föraren till en Mercedes Benz C300 (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 4070 livliga mil.
Jag köpte dessa däck till min Mercedes C300 4MATIC Sport 2012. Det är första gången jag köper Nokian Tyres eftersom de rekommenderades starkt av den däckbutik jag handlar med. Hittills har deras torra och våta prestanda varit utmärkt och bilens hantering är definitivt överlägsen de Continental OEM-däck som den levererade med. Jag är riktigt nöjd med dem, särskilt med slitbanedjupindikatorn (3 till 8 mm) som är inristade på dem. Efter 6550 km på dem försvann 8 mm slitbanedjupindikator vilket innebar att 1 mm försvann. Om slitaget är linjärt och jag förlänger det till 4 mm, vilket är när droppsymbolen försvinner, vilket innebär en ökad risk för vattenplanning, säger mina beräkningar att detta kommer att hända vid 26 000 km-märket; vilket jag tror skulle vara för mycket slitage och de skulle inte hålla länge. Hela 8 mm skulle vara borta med 52 000 km. Det här är kanske normalt eftersom de är en mjuk förening, men jag hoppades att de skulle hålla lite mer. Jag kommer att uppdatera den här recensionen med tiden, men igen är jag mycket nöjd med deras prestanda.
Kommenterat den: 2020-04-05
Fick 100% av föraren till en Skoda Octavia vRS (225/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 100 livliga mil.
Mycket bra grepp på vått och torrt. Ljudnivån är låg och komforten stor. Jag rekommenderar dessa däck.
Kommenterat den: 2020-02-20
Fick 88% av föraren till en Subaru Forester sti (235/45 R18 W) på mestadels landsvägar i 6000 livliga mil.
När dessa landade var det första jag märkte att de riktigt breda spåren, 2 mm bredare än de tidigare Z-linjerna, var de enda spåren jag hade sett något liknande det här breda på Michelin PS4 - hur torrt grepp skulle bli som jag undrade ? Då visade lite pekning att sidoväggarna definitivt var mer flexibla än de tidigare däcken -: rolleyes: Hur som helst behöver jag inte oroa mig för greppet, eftersom killarna i Finland uppenbarligen har arbetat hårt för att förbättra sitt gummi. Det är fantastiskt, torrt och vått - jag har aldrig lyckats ta bort dem på det minsta, jag tror att du skulle behöva ta dem på en tävlingsbana för det eftersom det skulle innebära hastighet / manövrer som verkligen inte är avsedda för allmänna vägar, därav N / A-betyg för hur progressiva de är vid gränsen. Sidoväggarnas mjukhet märks dock, du får den lite udda känslan av att slitbanan är svetsad på vägen och att bilen rör sig lite ovanpå. Att öka trycket några psi hjälper till med detta, men tar inte bort det helt. Styrkänslan / responsen är mycket bra, det extra slitbanegreppet jämfört med de tidigare däcken ger en skarpare svängning och mer fokuserad vägåterkoppling, även om detta är lite bortskämt av de mjuka sidoväggarna. Och de är tystare och bekvämare än Z-linjerna, men om du kör en bil som FSti är det troligtvis en sekundär övervägning! Kommer jag att köpa dem igen - förmodligen, såvida inte Nokian gör vad de borde och göra en version med styvare sidoväggar - trots allt har de Wetproof för allmänna högeffektiva bilar, varför inte göra Powerproof för oss som verkligen vill köra? .
Kommenterat den: 2020-07-03
Fick 0% av föraren till en Volvo V50 T5 (235/40 R18 W) på en kombination av vägar i 1200 livliga mil.
Enligt min åsikt överlägsen Contintental ContiSportContact 5, Michelin PS3 och Toyo Proxes T1 Sport, på torra vägar! Och i vått / regn, ja, dessa däck är utan tvekan det bästa jag någonsin har upplevt under mina 20 års körning. Jag värmer upp min motor och växellådan minst 20 minuter, så jag har inte känt att jag behöver testa dem när de är kalla. Men de känns inte lika hårda som mina andra 18 "däck gjorde (nämnts ovan). Jag har inte märkt att det tappar något som helst när det är varmt. Bromsning, snabba smala hörn och accelererande sätter ett leende på mitt ansikte varje gång Mycket progressivt grepp, mycket bekvämt. Vägbuller var initialt lite högt, men nu 1000 mil senare är de superljudda och bekväma. Fantastiskt grepp när man accelererar hårt från trånga hörn. I regnet är du mästaren på motorvägen. Dessa däck gör mig säker på att gå in i varje hörn lika snabbt på våta vägar som jag skulle göra på torra vägar. Mina hjul är 8J breda och dessa ger utmärkt trottoarkantskydd. Nytt tråddjup är 8 mm. Mycket bättre upplevelse än min tidigare inte så gripande, högljudd, obekväm bär som galna Continental-däck, som bara hade 6,8 mm när de var nya. Hittills har Nokians inte slitit bort 8 mm-indikatorn. Verkligen en högkvalitativ produkt, och om Mika Häkkinen skulle granska dessa däck skulle han använda ordet "ja" och inget annat. som bara hade 6,8 mm när den var ny.
Kommenterat den: 2020-04-04
Fick 93% av föraren till en Skoda Octavia (225/45 R17 W) på en kombination av vägar i 0 genomsnittliga mil.
Kombinerad körning i Makedonien. Våt och torrt grepp fantastiskt. Får mig att känna mig säker. Mjuk och behaglig körkänsla. Mycket bättre jämfört med min tidigare uppsättning pirelli. Skulle definitivt rekommendera dem. Hoppas att de kommer att ha lika bra slitage, eftersom det fortfarande är tidigt att säga.
Kommenterat den: 2020-03-30
Fick 86% av föraren till en Mazda 3 2.0 DISI (205/50 R17 W) på en kombination av vägar i 1000 livliga mil.
Detta är den första granskningen av de nya däck som jag lade på Mazda 3 (2010). Jag försökte välja däck som skulle vara väldigt säkra (korta bromssträckor, bra vattenplanningsbeständighet) och också ge rimlig feedback för livlig körning. Den förväntade slitbanans livslängd eller rullmotstånd ansågs inte eftersom bilen används som en andra bil i familjen och täcker endast 6 000 - 7 000 km per år. Nokians har ersatt Michelin Primacy 3. För tillfället fick jag bara köra torrt och jag skulle sammanfatta mina resultat: Fördelar: - förvånansvärt bra komfort (åtminstone samma som Michelins), jag förväntade mig en hårdare åktur som Nokians ska vara UHP och Michelins touring däck och även Nokians är 93Y och Michelins var 89W. - bättre hantering och stabilitet än Michelins - bullernivån är liknande men lite mindre besvärande än Michelins (å andra sidan Michelins var också trevligare när de var nya :-)) - 8 mm slitbanedjup (Michelins hade 7 mm när nya) och perfekt slitbanor djupindikator inbyggd i slitbanan - snygga och sofistikerade slitbanefunktioner och coolt utseende (mycket viktigt för däcknördar :-D) - ingen spårning (Michelins var mer känsliga och fabriksmonterade Toyos R32 var mycket känsliga) Nackdelar: Nokians har ingen fälg skydd i storlek 205/50 ZR17! Vad fan, Nokian ?! Jag skulle hellre betala några extra euro i byte för oskrapade legeringar. Det är besvikande i jämförelse med "billiga" Matadors som jag har på den andra bilen i 235/50 R18-storlek som har enormt fälgskydd (största jag någonsin sett :)).
Kommenterat den: 2020-03-23
Fick 77% av föraren till en Renault Megane RS250 CUP (235/40 R18 W) på mestadels landsvägar i 300 mil.
Monterade dem till min Megane 3 rs med 322 hk. Det är min dagliga bil så jag ville ha däck i UHP-sortimentet som Michelin PS4. Eftersom jag är väldigt positiv till Nokian vinterdäck, ville jag prova Powerproof eftersom de hävdar att de är UHP och en PS4-konkurrent. När jag köpte dem placerades inga tester eller recensioner på internet. Först och främst: det här är inte lika bra som Michelin PS4 och PS4 som jag båda hade Megane. Inte lika exakt och direkt. Dessutom kommer fullgas i andra växeln med ganska lite hjulspinn. Jag hade inte det med PS4S. Det ger mig inte det självförtroendet som Michelin men kanske måste jag "läsa" däcken bättre och lära mig att skjuta på dem. Proffsen är mer komfort och mindre buller. Sammantaget: mycket bra däck men jag rekommenderar inte dessa om du gör en hel del livlig körning eller spårdagar.
Kommenterat den: 2020-02-15