Startsida - Michelin - Michelin Pilot Sport 4 S

Michelin Pilot Sport 4 S

 
Grepp på tort underlag 93%
 
Grepp på blött underlag 90%
 
Väghållning 88%
 
Hantering 89%
 
Slitage 86%
 
Komfort 88%
 
Skulle köpa igen 87%
Michelin Pilot Sport 4 SMichelin Pilot Sport 4 S shoulderMichelin Pilot Sport 4 S sideMichelin Pilot Sport 4 S treadMichelin Pilot Sport 4 S lap timeMichelin Pilot Sport 4 S wearMichelin Pilot Sport 4 S wet brakingMichelin Pilot Sport 4 S dry brakingMichelin Pilot Sport 4 press release
Bild 1/9
Har du erfarenhet av Michelin Pilot Sport 4 S?
Recension
Uppgifter om bilen
Jag kör en:
Av modell:
Fyll i modell manuellt:
Däck dimension
/ R  
Körstil
jag har kört på
med följande körsätt
i ca mil.
Betygssättning
Sätt ett betyg i varje kategori. Ju högre betyg - desto nöjdare är du. Om ett betyg inte går att sätta (tex "Grepp på snö" på ett sommardäck) så sätter du "Inte applicerbart". Försök att vara så rättvis som möjligt i din bedömning!
Grepp på tort underlag
Grepp på blött underlag
Väghållning
Hantering
Slitage
Komfort
Skulle köpa igen
Grepp på Snö
Grepp på is
Din kommentar

Ny uträkning
Det finns obligatoriska fält som inte är ifyllda!
  

Recensioner

Sortera kommentarer på:
Betyg
Datum
Fick 94% av föraren till en Volkswagen Golf 6 GTI Edition 35 (225/35 R19 W) på en kombination av vägar i 2000 livliga mil.
Kör PS4S på min 380HP / 550Nm inställda Golf 6 GTI Edition 35 (FWD). Massor av grepp, under alla förhållanden. Mycket mycket bättre än Pirreli P-Zero (OEM passar på 19 "), och märkbart bättre än CSC6.
Kommenterat den: 2020-08-04
Fick 96% av föraren till en Bmw 740d msport (275/35 R20 ) på mestadels motorvägar i 7000 livliga mil.
Andra säsongen på däcken. Har precis avslutat en längre körning på 3500 km. Däcken fortsätter att vara sublima på vår tunga bil. Stor stabilitet, hantering, vägkänsla. I högre hastigheter känns däcken ännu bättre (som 140 km / h och högre). Att köra i regn känns väldigt tryggt, även om det är mycket vatten på vägen. Bekvämlighet och ljudnivåer är bra trots låg profil. Mycket lågt spårningsbeteende på mindre bra vägar även om framhjulen går 245/40/20.
Kommenterat den: 2020-07-26
Fick 86% av föraren till en Vw Polo 6R 1.6 TDI Bluemotion (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 20000 livliga mil.
Som en daglig förare (Alpina 3 BiTurbo) får 4-talet (icke körda lägenheter) tummen upp i vått och torrt för dragkraft, kurvtagning och bromsning. Inga klagomål på bränsleekonomi med tanke på att de är 245f och 265r men kan vara bullriga på dåliga ytor (när jag har kört dem kör över 35 / 36psi på sommaren) När sportig körning på gränsen i svängar kan de känna sig korta feedback men det beror antagligen på att de är så planterade, biter in och gör vad som förväntas av dem utan krångel. Förtroende ger sommar- och våta vinterförhållanden, ingen kommentar för is / snöförhållanden :-).
Kommenterat den: 2020-06-18
Fick 90% av föraren till en Mercedes Benz A35 AMG 4MATIC (235/35 R19 W) på en kombination av vägar i 9000 livliga mil.
Min bil levererades från fabrik på denna nuvarande uppsättning Michelin PS4S-däck så jag har ingen alternativ referenspunkt att jämföra med andra däck. Med det sagt är jag mycket nöjd med de flesta aspekter av dessa däck. De är gripande under alla förhållanden och helt förutsägbara när de närmar sig gränserna för grepp. Det enda området som har varit en besvikelse är bullernivåerna när man reser med motorvägshastigheter, men jag tror att det här har mer att göra med A-klassens egenskaper eftersom det inte har så mycket ljuddämpande i hjulbågarna. Jag ser ingen anledning att byta från dessa PS4S när det är dags att byta ut dem. På tal om det är jag nöjd med slitaget: 4-5mm kvar på fronten och 6mm på bakre efter 9000 miles.
Kommenterat den: 2020-06-01
Fick 100% av föraren till en Volkswagen Golf MK7 R 300 BHP (245/35 R19 W) på en kombination av vägar i 3000 livliga mil.
Har kört så många olika märken av Premium-däck på en avstämd Golf Hatch som producerar 500 hk och med stort bromskit och spiralfjädring, och ingenting som PS4S är bara mil framåt i alla aspekter. Utmärkt hantering och grepp i både torr och våt ÄNNU komfort och tyst.
Kommenterat den: 2020-05-29
Fick 93% av föraren till en Renault R8 (245/35 R19 W) på mestadels landsvägar i 500 livliga mil.
Byt ut från Bridgestone S001 till PS4 S, bättre i alla avseenden.
Kommenterat den: 2020-05-08
Fick 100% av föraren till en Bmw M2-tävling (265/35 R19 ) på mestadels landsvägar i 2000 livliga mil.
Ett perfekt däck, grepp oavsett vad, när det är blött känns det fortfarande torrt.
Kommenterat den: 2020-03-20
Fick 0% av föraren till en Bmw E46 M3 (265/30 R19 W) på mestadels landsvägar i 100 mil.
Bara hade 4 PS4S monterat och vilken skillnad! Det förvandlade bilen och känns till och med som att det skulle kunna vara dagligen nu. Så mycket tystare, mjukare och gripande genom böjningar över ContiSportContact 5: a jag har haft sedan jag äger. Värd varenda krona.
Kommenterat den: 2020-07-07
Fick 86% av föraren till en Porsche 997 911 (305/30 R19 W) på mestadels stadsvägar i 100 livliga mil.
Slå ut. Du går in och den kör som en ny bil.
Kommenterat den: 2020-09-28
Fick 97% av föraren till en Bmw M5 (305/30 R20 W) på en kombination av vägar i 8000 livliga mil.
Om du funderar på att köpa några högpresterande sommardäck, sluta bara leta och köp dessa, jag hade dem på mina tre senaste bilar (w204 c63, F80 M3 och nu F10 M5) och skulle inte byta dem för någonting. Har varit 190 på autobanen (inget drama vad som helst!) Och till och med några varv på ringen, nästan 8000 mil senare och jag har fortfarande 6 mm slitbanan, det är på en M5 på 700 hk! JAG ÄLSKAR DEM!.
Kommenterat den: 2020-09-21
Fick 77% av föraren till en Skoda Octavia vRS (235/35 R19 ) på en kombination av vägar i 5000 genomsnittliga mil.
Jag har Skoda Octavia vRS 2019. Innan dessa däck hade jag originalet (Pirelli P zero). Dessa däck var så mycket bättre, feedbacken är fantastisk och greppet är perfekt! Men jag måste säga att efter 3 spårdagar och 10K kilometer är tyersna döda!.
Kommenterat den: 2020-09-02
Fick 49% av föraren till en Mercedes Benz SL63 AMG (285/30 R20 W) på mestadels stadsvägar i 5000 livliga mil.
Låt mig nämna att min SL63 2018 kom med Continental Conti Sport Contact 5p, och jag hittade dem runt ett OK-däck, men de slits ut på 15 000 km . Så jag sökte ett bättre däck, jag bryr mig inte om att bära så mycket, Jag spenderade mycket pengar på min bil och bra eller de BÄSTA däcken är ett måste oavsett om de håller 10k eller 50k, jag såg många bra och till och med utmärkta betyg för michelin 4s-däcket, dess nya och har en ny sammansättning i gummit som ska ge bättre grepp . Jag har en kraftfull bil med mycket vridmoment, £ 668, så när jag ger det vill jag ha grepp . Jag lägger dem på baksidan när Contis var klar . Dessa 4-däck när jag först installerade dem på baksidan, jag tyckte att greppet de gav var otroligt! Jag var så glad att jag äntligen kunde starta min bil ordentligt, men nu med 8000 km på dem (5000 miles) griper de inte nästan lika bra, jag skulle säga att de nu är sämre än den fortsatta 5p . Jag har massor av slitbanan kvar, men av någon anledning greppar de bara bra på NYTT trottoar . Allt annat än NYTT trottoar och jag kan sätta min bil i sidled i 3: e växeln med min dragkraft avstängd, och 3: e växeln går upp till 100 km / h så det är väldigt läskigt. Jag måste säga att jag är besviken att prestandan hos dessa däck har minskat så snabbt, och eftersom de har mycket slitbanor kvar ser jag att jag kommer att behöva byta ut dem redan. De är också lite mjuka i hörn . Tänker på Continental 5p igen, eller kanske den kontinentala extrema kontakten. Sport cup 2 kanske ???? Jag vet bara att jag inte kommer att köpa 4-talet igen. men av någon anledning greppar de bara bra på den nya trottoaren.
Kommenterat den: 2020-08-24
Fick 64% av föraren till en Mercedes Benz SL63 AMG (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 8000 genomsnittliga mil.
Jag tyckte att dessa däck grep enormt när jag först fick dem men efter 8000 km griper de inte nästan lika bra och har ändå visat lite slitage. De bär mycket bättre än den fortsatta 5p som min bil kom med, men 4S verkar vara väldigt hal på vissa typer av vägbeläggningar, om det är lite ljusgrått mycket slätt trottoar med lite glänsande utseende, däcken känns som om du är på is och kommer att få bilen att tappa grepp även under lätt acceleration. Jag är inte säker på om det är gummiblandningen, men jag tror att jag kommer att prova en annan typ av däck nästa gång och jämföra på samma vägar för att se om jag kan duplicera dessa hala förhållanden.
Kommenterat den: 2020-07-25
Fick 87% av föraren till en Ford Mustang gt (275/50 R19 W) på en kombination av vägar i 5000 livliga mil.
Monterade dessa däck på min 600 BHP Supercharged Mustang GT. Låt mig säga detta: Jag ger sällan om alls feedback eller granskar något. Men dessa däck lever upp till sin hype och sedan några. Chockerande fantastiskt vått grepp som om du kör på marken. Exceptionell hantering även när det är begränsat på både motorvägar och spår. Men framför allt är komforten på dessa däck exceptionell efter en livlig körning på spår eller motorväg kommer du tillbaka till staden och njuter av att köra i komfort av en riktig Grand Tourer.
Kommenterat den: 2020-07-24
Fick 99% av föraren till en Bmw 740d msport (275/35 R20 W) på mestadels motorvägar i 3500 genomsnittliga mil.
Det bästa däcket jag någonsin har kört med. Innan detta hade jag PZero, och innan hade jag olika däck som GY EagleF1, Bridgestone. Lågt slitage, fortfarande som "???? new" ???? efter 3500 miles. Ingen spårning, utmärkt styrrespons, tyst, verkar förbättras även i högre hastigheter. Fantastisk hantering, komfort, respons från vägen i marschfart på 170-180 km / h. Mycket lita på och säkerställa i hastigheter över 200 km / h också! Mycket bra grepp och styrspårning i höghastighetskurvor vid motorvägen. Stor brytpotential från 200 km / h ner till ungefär 80-90, känns som "???? extra bromsar" ???? på bilen mot PZero jag hade tidigare. Första gången på många år köpte jag Michelins, nu överväger jag att "aldrig" ???? byter ...
Kommenterat den: 2020-07-08
Fick 96% av föraren till en Bmw Z4M Coupe (255/35 R19 ) på en kombination av vägar i 1000 livliga mil.
Jag bytte från 18â ???? Goodyear F1 asymmetrisk 2 på 224â ???? s till PS4sâ ???? på OEM 19â ???? CSL-legeringar vid ett andrahandsköp av bil. För det första, trots att de är extra lastdäck och en smalare sidovägg, känns de faktiskt lite mjukare. Har varit Michelin SuperSport-däckfläkt så väldigt förvånad över hur gripande dessa däck är under alla förhållanden.
Kommenterat den: 2020-06-08
Fick 89% av föraren till en Audi TT S (255/35 R19 W) på en kombination av vägar i 1200 genomsnittliga mil.
Jag bytte ut alla fyra däcken från toyo proxe t1 sport till min Audi TTS Quattro. Ursprungligen kände de sig mindre vägkänsla och hanteringen är inte lika bra som toyo proxe t1 sport. Det torra och våta greppet är dock mycket bättre än toyo-däcken. När det gäller bekvämt, ljudnivå och slitage är det mycket bättre än toyo Tire som beskrivs också. Efter att ha kört ungefär 1200 miles, nyligen när jag körde i extrema, börjar prestanda och potential i Michelin Pilot Sport 4S att sparka in och nu är de lika bra som mina tidigare toyo-däck när det gäller vägåterkoppling och hantering. Se bara till att du har rätt lufttryck så att de kan utnyttja sin potential. Jag är säker på att de kan ge dig maximal säker, optimal vägåterkoppling och obefläckad hantering i daglig kombination av stads- och motorvägsupplevelse. Även om det' s sidovägg är inte lika stel som vissa konkurrenter eller Semi Slick Track Däck som Michelin Pilot Sport Cup 2 men vi kan inte ha 100% prefektdäck som kan uppfylla kraven för både maximal bekväm och maximal väghantering vid normal daglig användning. Gå efter dessa däck om du har tillräckligt med budget och definitivt är de de enda bästa valen av Ultra Performance Sommardäck på den senaste marknaden.
Kommenterat den: 2020-04-23
Fick 100% av föraren till en Bmw F11 M550d xDrive (275/30 R17 W) på en kombination av vägar i 1000 livliga mil.
Helt briljant. De är ett helt steg bättre än PS4 som jag har kört i storlek 245 / 40R18 på en RWD 530d E61. Det torra greppet är enastående. Mycket bekvämt och tyst. M550d-turnén kommer i lager med Dunlop-runflats och dessa PS4-spelare är bara på en helt annan spelplan. För att inte tala om att de bakre Dunlops båda misslyckades katastrofalt genom att delaminera från stålpärlorna och spränga i 240 km / h och med en ålder på däcken bara ett år gammal med 4 mm kvar på slitbanan. Mycket nöjd med detta däck.
Kommenterat den: 2020-04-02
Fick 92% av föraren till en Audi S5 (255/35 R19 W) på en kombination av vägar i 4000 genomsnittliga mil.
Jämfört med Hankook Evo som kom som standard (vilket inte var dåligt alls) är PS4S-enheterna mycket bättre i det våta, något tystare och har bättre inledande vändning. De är lite tystare vid hastigheten. Den bästa funktionen är dock det mycket framträdande fälgskyddet - sparade (annars omärkta) diamantslipade legeringar vid min bil vid två tillfällen.
Kommenterat den: 2020-03-23
Fick 95% av föraren till en Audi A4 Quattro 220 hk TFSI (255/35 R19 W) på mestadels landsvägar i 3000 genomsnittliga mil.
Byt ut min OEM-kontis med dessa och skillnaden var natt och dag, grepp bättre, svarar bättre, ingen spårning, tystare och mycket mjukare åktur. Det enda tvekan jag hade innan jag köpte skulle vara priset, eftersom de är ganska dyra, men nu när jag har dem är de förmodligen värt det. Jag trycker vanligtvis inte så hårt i det våta, men vått och torrt grepp verkar vara väldigt lika - jag antar att det är något att göra med Quattro. Eftersom jag bara kört ~ 5k, kan jag inte riktigt kommentera slitage, men jag är säker på att de kommer att hålla mycket längre än kontis.
Kommenterat den: 2020-03-05
Fick 99% av föraren till en Bmw m2 (265/35 R19 ) på en kombination av vägar i 18000 livliga mil.
Det bästa däcket jag har haft på min M2.
Kommenterat den: 2020-02-14
Fick 60% av föraren till en Bmw 730d Sport (275/35 R20 W) på en kombination av vägar i 7000 genomsnittliga mil.
Utmärkt torrt grepp. Bra men inte fantastiskt vått grepp. Utmärkt vägåterkoppling. Skarp hantering. Men helt hemskt slitage. Kan inte tro att de betyg som folk ger fpr-slitage. Jag kan bara anta att de bara nyligen har fått däcken. Gruvorna var slitna på under 7000 mil och jag körde inte bilen hårt. Sammantaget om du gissar obegränsat med pengar och vill ha det bästa sportdäcket, ja de är utmärkta. Om du sätter dessa på en vardaglig bil för pendling, tänk igen att dessa är överskattade.
Kommenterat den: 2020-01-05
Fick 93% av föraren till en Seat Leon Cupra 300ST 4Drive (235/35 R19 W) på en kombination av vägar i 1800 livliga mil.
Åh pojke ... de gör verkligen en enorm förändring och det är inte bara marknadsföringshype. Jag testade det extremt (ofrivilligt) snabbt efter köp - nödbromsning på torr. Jag blev förvånad över avståndet som bilen stannade helt från 140 km / h hastighet. Det betyder inte att dessa däck inte utmärker sig i andra situationer. Utmärkt bromsning och dragkraft på vått är något mycket svårt att beskriva. Jag bromsade riktigt hårt på stående vatten och ABS sparkade inte in ... Det här är bara fantastiskt. Du måste bara känna det. Mina tidigare däck var Continental ContiSportContact 5P. Jag tror att Michelins är överlägsna 5P på alla sätt. Jag skulle säga att endast torrt grepp liknar men bromsning och sidoparametrar är bättre i Michelins. Jag är den typ av förare som verkligen missbrukar däck. Även om slitbanan verkar hålla tillbaka den ganska bra. De verkar också vara mycket slitstarka och klara bra med B-klassens vägar vilket är ett stort plus för mig. Till skillnad från mina vinterpremier (Pirellis) som bromsar vid varje grophålstillfälle är dessa riktigt starka.
Kommenterat den: 2020-07-28
Fick 93% av föraren till en Bmw 435d (255/30 R20 W) på en kombination av vägar i 300 mil.
Köpte bilen för ett år sedan med Accelera PHI-däck. De var fina i det torra men skrämmande i det våta. Nu på Michelin pilot sport 4s. Köp bara dem ... natt och dag.
Kommenterat den: 2020-04-29
Fick 99% av föraren till en Bmw E46 M3 (225/40 R19 W) på en kombination av vägar i 13000 livliga mil.
Efter att ha haft en intressant tid med Falken FK452s på framsidan av min M3 monterade jag dessa utan att förvänta mig att se någon större skillnad. Hur fel jag hade. Skillnaden med dessa däck var överraskande! De griper hårt! Så fort jag tog den första rondellen visste jag att däcken kändes mycket mer kommunikativa. Det torra greppet är fantastiskt så långt som UHP-däck går, med denna storhet som inte stannar i det våta. På något sätt griper de bara och ger i det våta! Dessa har nu gjort 13 000 på framsidan av min M3, där jag också har gjort ett par spårdagar på den också. Däcken har fortfarande gott om kött kvar. Jag skulle säga runt 5 mm.
Kommenterat den: 2020-07-28
Fick 93% av föraren till en Audi 3,0 tdi quattro sport (255/35 R19 ) på en kombination av vägar i 5000 livliga mil.
Jag bytte till dessa från conti 5p och de gjorde en enorm skillnad i hur bilhandtagen beviljade de äldre däcken var slitna men jag hade dem från nya och dessa utför dem i miles ok det här är lite dyrare men herregud det känns som en spårbil massivt grepp i torrt och jämnt i vått mycket bra däck låg vägbuller och bekväm. Jag har alla redo att skrubba kurb jag känner ð ???? men dessa däck kom ut fina starka sidoväggar jag blev mycket chockad.
Kommenterat den: 2020-05-20
Fick 94% av föraren till en Bmw E92 M3 (275/35 R19 ) på mestadels landsvägar i 10000 livliga mil.
Ungefär lika bra som du får för ett UHP-däck. Utmärkt torrt grepp och vått grepp.
Kommenterat den: 2020-05-26
Fick 90% av föraren till en Mercedes Benz C250 CGI Estate (225/45 R19 W) på mestadels stadsvägar i 100 genomsnittliga mil.
Bara ersatt den fabriksmonterade Conti SSR MOE. Första intrycket är bra, och jag kan se varför alla väljer dessa däck. Mycket lugnande hantering, till skillnad från Conti, studsar inte bakänden när man går över en broförband runt en kurva i hastighet (> 60 kmh). Låt oss hoppas att de kommer att hålla längre än Conti.
Kommenterat den: 2020-10-05
Fick 76% av föraren till en Skoda Superb MK3 (235/40 R19 ) på mestadels stadsvägar i 10000 livliga mil.
Ersatte OEM Pirelli P7 med dessa och hantering, grepp, komfort var mycket bättre. Jag har monterat dem för 1 år sedan och nu efter 10 km, ner till gränsindikatorer. OEM varade 13 km och de var mycket hårdare. Jag skulle vilja se dem hålla i 15 km eftersom livslängden är en sak som tillverkaren påpekar men de är också mjuka sammansatta däck. Jag skulle köpa dem igen om de var billigare men för det pris de är 10K miles är för dyrt, kommer att prova ett annat märke eller en annan modell Michelin.
Kommenterat den: 2020-10-05
Fick 87% av föraren till en Volkswagen Golf R 270 BHP (245/35 R19 ) på mestadels stadsvägar i 5000 genomsnittliga mil.
Utmärkt stadsdäck för golf r. Kommer att köpa igen.
Kommenterat den: 2020-09-30
Fick 90% av föraren till en Audi RS 7 2016 (225/45 R17 ) på mestadels motorvägar i 0 livliga mil.
Utmärkt körkvalitet och väggrepp. Bromsförmåga är utmärkt.
Kommenterat den: 2020-07-03
Fick 0% av föraren till en Mercedes Benz (245/35 R19 W) på mestadels landsvägar i 2000 livliga mil.
Köpte 4 Michelin Pilot 4 S däck till min Mercedes sportbil. Dessa är fantastiska däck! Mycket tystare och mjukare än det andra märket ersatt. Prestandan är fantastisk och bromsar högsta hastighet. Skillnaden är fantastisk och jag skulle rekommendera dessa till alla. Jag har Michelins på många av mina bilar.
Kommenterat den: 2020-06-12
Fick 97% av föraren till en Lexus GS (235/40 R19 W) på mestadels motorvägar i 100 livliga mil.
Jag byter från Dunlop Sport Max 050 som kommer från min Lexus GS 200t när jag tog med min bil för ett år sedan. Dunlop en efter 10 000 km blir hal när den är våt och bullrig, precis efter bytet, passagerare märkte också att brottsträckan är mycket mindre, minst 2 m kortare än Dunlop, också hanteringen och greppet är utmärkt, bilen håller sig nu till vägen som ger förtroende och jag kan köra snabbare med låg ljudnivå. Jag gillar det här däcket väldigt mycket.
Kommenterat den: 2020-06-10
Fick 100% av föraren till en Audi rs3 (235/35 R19 ) på mestadels landsvägar i 15000 livliga mil.
Bättre än OE PIrellis.
Kommenterat den: 2020-05-16
Fick 0% av föraren till en Bmw M3 (265/35 R19 W) på mestadels motorvägar i 7000 livliga mil.
Har det i cirka 2 år nu. Jag har monterat PSS och kopp 2 tidigare. Däcken var initialt ok. Torr prestanda var inte lika bra som PSS. Känns lite konstigt vid extrem körning. Våta prestanda är bättre än PSS och kopp 2. Men efter cirka 8000 km körning sjunker däcken kraftigt. För nästa uppsättning däck, om jag letar efter lång livslängd, går jag tillbaka till PSS. Kommer tillbaka till kopp 2 om jag letar efter extrema typer av extrema prestanda.
Kommenterat den: 2020-05-09
Fick 100% av föraren till en Jaguar XF (255/35 R20 W) på en kombination av vägar i 1000 livliga mil.
Detta däck är en uppenbarelse! Min XF kändes aldrig riktigt med Dunlop Sport Maxx-däck, dessa är helt annorlunda. Lyhörd, utmärkt vägkänsla, mycket tystare än Dunlops, bra bränsleförbrukning.
Kommenterat den: 2020-05-03
Fick 77% av föraren till en Audi S4 (255/35 R19 W) på mestadels motorvägar i 2000 livliga mil.
grepp under våta och under noll T-förhållanden är fenomenalt. ganska förutsägbart. lättvikt. vägåterkoppling är inte så direkt som förväntat. relativt mjuk sidovägg. bekväm åktur.
Kommenterat den: 2020-03-19
Fick 60% av föraren till en Bmw 3-serie (255/35 R19 W) på en kombination av vägar i 4500 livliga mil.
Jag är inte en kär vän till dessa däck, inte ens i vapnet. På tävlingsbanor eller på vägar som har ytan på en bra tävlingsbana, är dessa däck mycket bra både våta och torra, greppet är mycket bra i svängar, hanteringen och svaret är långt där uppe med de allra bästa däcken. Faktum är att kategorin grepp i svängar ligger på nivån för att skrämma bort bin. Men även på tävlingsbanor har jag ett litet problem med riktningsstabiliteten både i rak och sväng, dessa däck har en tendens att göra sina egna val där de vill gå när de träffar något som inte är helt platt. Ut på normala vägar tappar dessa däck stor tid med mig, som andra har sagt här, de får bilen att studsa runt och förstöra rittets stabilitet, det är ryckigt. När jag stöter på stötar eller oregelbundenhet på vägen reagerar bilen med instabilitet och ibland skakar och hoppar runt, bilen behöver ständiga korrigeringar och i höga hastigheter finns det inget utrymme för misstag. Jämfört med mina OEM-däck är det extremt liten skillnad i känselhantering och respons men jag föredrog mina OEM-däck, de hade den lilla kanten och de hoppade verkligen inte och tappade stabilitet som Michelin. Trots det mycket bra greppet ger jag torrt och vått grepp bara 7 poäng på grund av studsandet och förlusten av stabilitet, utan det problemet skulle det lätt vara maximalt 10 poäng. Inte för mig, inte för mina bilar, det finns bättre däck med mer komplett prestanda för vanliga vägar och på bandagar finns det riktiga tävlingsdäck som kommer att göra jobbet bättre. bilen behöver ständiga korrigeringar och i höga hastigheter finns det inget utrymme för misstag. de hade den lilla kanten och de studsade verkligen inte och förlorade stabilitet som Michelin.
Kommenterat den: 2020-03-17
Fick 63% av föraren till en Honda FK2 typ r (235/35 R19 W) på en kombination av vägar i 2000 mil i genomsnitt.
Jag måste säga, jag trodde på hype runt dessa däck. Jag byter från sportkontakt 6 till dessa och jag är besviken. Vid låga hastigheter är de bra, bekväma och starten är märkbart lättare, men det är då positiviteten slutar är jag rädd. Vid hastighet är däcket mindre lyhört än kontakten 6 och känns som att däcksväggen har mycket mer ge / flex. När däcket faktiskt griper under måttlig acceleration stör det typ av bilens hela stabilitet. Det är svårt att beskriva vad jag menar med det för att vara ärlig. Greppet under kurvtagning och acceleration samtidigt är inte fast, fast och smidigt som kontakten 6, det är ryckigt. Mitt råd skulle vara även om kontakten 6 inte kommer att hålla dig länge eftersom PS4S kanske kommer att göra det, det är ett bättre däck och det OEM-däck du väljer av en anledning.
Kommenterat den: 2020-02-23
Fick 74% av föraren till en Renault Megane RS250 CUP (235/35 R19 W) på mestadels landsvägar i 2000 livliga mil.
Andra tankar efter min första granskning ... börjar bli lite besviken. Däcken utmärker sig vid svängar med långa medelhastigheter på ytor med lågt grepp (antingen vått eller lågt torrt - gammal asfalt, ofta mött i Grekland) Men sidoväggarna är svaga vid höga hastigheter (> 120 km / h) Bilen studsar - svänger däckens mitthjul och styrningen känns mjuk vid plötsliga riktningsändringar. Jag saknar verkligen den "styva" - "direkta" känslan av bridgestones. Köper inte igen. Inte för mig.
Kommenterat den: 2020-02-09
Fick 0% av föraren till en Bmw M240i (245/45 R19 ) på en kombination av vägar i 4000 mil.
Jag bytte hjul till 19 tum äkta 361 fälgar med PS4S på min BMW M240i. Helt annorlunda bil, inget däck skakar under full acceleration, stora greppnivåer, stor sidostyrka i sidoväggarna som möjliggör bra hantering genom svängarna, bekväm körning och annan bil vid omkörning i hög hastighet. Jag hade en 135i med P Zero däck på den sista bilen som var ganska bra men dessa däck är på en annan nivå borde också vara bra på en 135.
Kommenterat den: 2020-01-27
Fick 0% av föraren till en Renault (235/35 R19 W) på mestadels landsvägar i 700 spirely miles.
Jag har redan använt dem i 1000 km på torra och våta (snabb körning - b vägar). Jämfört med mitt tidigare gummi (potenza RE 050A) är det en helt annan upplevelse. När det gäller direkt grepp är ps4s märkbart bättre i torrt och mycket mycket bättre i vått. De är mycket bättre när det gäller körkvalitet och komfort också. MEN bridgestones är definitivt bättre när det gäller dynamiska förmågor, som feedback, svängning, styrrespons och linjäritet till dina ingångar under tryck (över 8/10) även även om komforten lider på dåliga ytor. Michelin har inte löst den "mjuka sidoväggsproblemet" av PSS trots att PS4s har förbättrats bara lite. Å andra sidan, på grund av sidoväggens deformation (variabel lappteknik etc) ger de ett sådant enormt grepp nästan överallt. Du kan inte ha allt ... Sammanfattningsvis: Ps4s för bästa grepp och körkomfort - Bridgestones för maximal förarens nöje, speciellt om han älskar â ???? utanför balansâ ???? körning.
Kommenterat den: 2020-01-25
Fick 89% av föraren till en Jaguar F-kupé (305/30 R20 ) på mestadels landsvägar i 4000 livliga mil.
Sätt dessa på F-Type efter att du tagit bort P-nollarna med standardpassning - skillnaden är natt och dag. Bättre grepp under alla förhållanden - att försöka sätta ner kraften i en rak linje i fuktiga förhållanden var omöjligt med Pirellis men dessa gräver verkligen. Det är en 550 hk RWD-bil så naturligtvis kan du tända dem men det är verkligen imponerande hur 4Ss hantera makten. Vid gränsen är de mycket mer progressiva än Pirellis någonsin var - du känner att de börjar vika och kan reagera - att ha ett läskigt ögonblick i vått med dessa däck kräver massivt engagemang / dumhet. Återigen med P-nollarna krävde det bara att du ville accelerera innan bilen var pilen rak. Ärligt talat har jag inte kommit nära gränsen i det torra, men känslan är mer kommunikativ och de är tystare och bekvämare än de P-nollar de ersatte. Bara en massiv uppgradering i varje avdelning. Är inte säker på slitage ännu men de säljs med en mycket bättre slitstyrka från hyllan.
Kommenterat den: 2020-04-19
Fick 72% av föraren till en Jaguar XF S (255/35 R20 ) på en kombination av vägar i 1000 genomsnittliga mil.
Definitiv förbättring jämfört med OEM Dunlops för grepp, i synnerhet vått grepp. Har inte fått TC på alls sedan jag fick den här installerad. Jag skjuter inte riktigt bilen men du kan säga att de greppar väldigt bra. Jag känner inte att de passar bilen. Vägbuller är inte bättre (faktiskt lite sämre över konkreta delar av motorvägen), komfort förbättras en touch och MPG är lite sämre. Med en kryssare som XFS-buller skulle komfort och MPG vara bättre. Jag önskar att jag hade gått för Goodyear Asym 3, de skulle vara bekvämare, bättre ekonomi och tystare medan de fortfarande behöll 95% av greppet (men inte hanteringen från vad jag har läst), men om jag hade en XFR ( eller XFR-S) Michelin skulle vara vägen att gå. V8-bullret skulle hjälpa till att drunkna i däcken och skulle verkligen dra nytta av det förbättrade greppet.
Kommenterat den: 2020-06-11
Fick 97% av föraren till en Audi S3 (235/35 R19 W) på en kombination av vägar i 500 livliga mil.
Jag visste inte att ett däck kan byta bil så mycket. Dessa däck är i en annan liga än kontinentalkontakten 5p som monterades på Audi S3 Sedan som standard. Däck förändrar bilen helt så tystare och återkopplingen är fantastisk. Bilen ser till och med fantastisk ut med dessa däck monterade. Passar definitivt dessa däck hela tiden nu. Vänligen prova dessa för dig själv eftersom det är en sådan ögonöppnare.
Kommenterat den: 2020-09-02
Fick 94% av föraren till en Audi 1.8T Quattro (225/35 R19 ) på en kombination av vägar i 4000 genomsnittliga mil.
Jag bytte ut GY ASYM.2 med 4s. Däck är precis vad jag verkligen ville ha. Det bästa fram till idag ...! Perfekt överallt! Jag köper den igen och igen och igen ...! (För dyr)...
Kommenterat den: 2020-08-31
Fick 93% av föraren till en Seat Leon 2.0 TFSI (225/40 R18 W) på mestadels landsvägar i 3000 lättgående mil.
Innan jag hade Vredestein Ultrac Vorti, som jag tyckte mycket bra om, men jag ville byta på råd från mina däckmän. Däcken är mycket lika, och båda är underbara däck, både torra och våta, den enda skillnaden där är att Michelin håller vägen lite bättre men de har mjukare sidor och är därför inte snabba. I styrväxeln är riktningsändringen inte korrekt. Jag rekommenderar Comunqie även om jag föredrar ultracortina för min körning.
Kommenterat den: 2020-08-19
Fick 99% av föraren till en Lexus RCF (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 1500 livliga mil.
Installerade PS4S på min Lexus RCF. Visuals är märkbart trevligare eftersom det har de fluffiga sidoväggarna som cup 2-däck. Torrt grepp har förbättrats avsevärt med bra feedback. Vått grepp och feedback är också fantastiskt. En mycket märkbar förbättring jämfört med Super Sport är det minskade däckbuller. Högt rekommenderad. Skulle definitivt få dessa däck igen i framtiden.
Kommenterat den: 2020-08-14
Fick 100% av föraren till en Bmw Alpina B5 2006 (285/30 R20 W) på en kombination av vägar i 2000 mil i genomsnitt.
Jämfört med mina tidigare 19 "-fälgar och Continental SportContact 6-däck är dessa Michelin-däck bekvämare (trots lägre däckprofil) och tystare. Mycket nöjda med dessa däck.
Kommenterat den: 2020-08-03
Fick 100% av föraren till en Bmw M3 (275/35 R19 W) på mestadels landsvägar i 1000 livliga mil.
Ersatte konti 5p med dessa och mer än glada. Verkar som ett bättre däck runt, särskilt i vått tillstånd. Inte lika viktigt men som hur däckets väggbokstäver är svarta markerade som sportkopp 2. Jag skulle säga att de känns nästan som koppen 2 i det torra men med mer grepp i det våta.
Kommenterat den: 2020-06-10
Fick 0% av föraren till en Bmw M3 (245/35 R19 ) på en kombination av vägar i 100 genomsnittliga mil.
Bara bytt från Cup 2 till PS4S på grund av prestanda på våt väg. Våtgrepp är säkert bättre än Cup 2, men stor skillnad i förhållande till däcken. Komfort och buller är bättre också på PS4S. Kommer att ge en mer detaljerad recension senare.
Kommenterat den: 2020-05-24
Fick 100% av föraren till en Volkswagen Golf GTI MK7 (235/35 R19 ) på mestadels landsvägar i 2000 livliga mil.
Jag fick Michelin Pilot Sport 4 S för att ersätta PIrelli P Zero som följde med bilen och vilken skillnad. Tystare, bättre styrning och laddar mer grepp. Så nöjda med dem !!.
Kommenterat den: 2020-05-08
Fick 0% av föraren till en Mercedes Benz C63 AMG (255/30 R19 W) på en kombination av vägar i 1500 livliga mil.
Jag har tidigare haft konti 5 på min C63, och alla som har kört en i våt kommer att veta att bara att dra ut från korsningen så lätt som möjligt kommer att resultera i hjulspinn och se ut som en pojkracer. Eftersom jag satte Pilot Sport 4 på ser jag inte längre att dragkraftslampan tänds i det våta. Det är lätt och dag bättre än konti 5 i vått. Jag hade kommit till den punkt där jag tänkte på att inte köra den förrän vädret förbättrades så dåligt där konturen. Komforten har definitivt förbättrats och suger upp kärlhålen mycket bättre och mindre kraschande av hastighetspuckar etc. Det är också tystare än kontiserna. Grepp i det torra är fenomenalt men jag kan inte kommentera hur de fungerar på gränsen eftersom jag inte har spårat det ännu. Jag kan inte rekommendera dessa däck tillräckligt,
Kommenterat den: 2020-05-07
Fick 100% av föraren till en Audi RS3 8V (235/35 R19 W) på en kombination av vägar i 1500 livliga mil.
Jag bytte ut de främre däcken mot dessa för bara några månader sedan. Jag är helt förvånad över dem - de griper på en nivå som jag inte trodde var möjligt. I det torra verkar de haka i och släpper aldrig och är tydligen lika bra i det våta som jag ännu inte har hittat deras gräns. Att lansera bilen minskar halken på framsidan kraftigt och bromsprestandan är fantastisk. När det gäller feedback och kurvtagning, där på tidigare däck skulle jag ha hittat understyrning tillräckligt enkelt om jag hade tryckt hårt i svängarna, så har det nu gått helt oavsett hur skinkfist jag försöker vara. Även i det våta går den bakre delen långt innan den främre gör det. Som med de flesta Michelins har de stor positiv inlämning och anständig feedback via ratten. Jag kan inte prata om hur de agerar vid gränsen, som jag säger, jag har kämpat för att nå det på allmänna vägar, men du kan känna att däcket laddar runt hörn och får en bra uppfattning om hur greppet används. Jag tror att vid gränsen kommer dessa att vara progressiva och lätt modulerade. Dessa är inte nödvändigtvis tystare i absolut db än andra däck jag har haft på, men ljudets faktiska tonhöjd är relativt lågt och så verkar de mycket mindre påträngande och subjektivt är ganska tysta. De åker bra på vägarna och har god efterlevnad och komfort - bättre än någonting annat jag har haft. Om jag inte var tillräckligt tydlig - dessa är fantastiska. De är lysande runt och du kompromissar ingenting i processen. Den enda nackdelen är priset, men uppriktigt sagt är de värda det. t tydligt nog - dessa är fantastiska.
Kommenterat den: 2020-03-24
Fick 100% av föraren till en Bmw M3 (275/35 R19 ) på en kombination av vägar i 1000 livliga mil.
Byt ut Pilot Super Sports på min F80 M3 och det är bättre på alla sätt. Det våta greppet är galen, det är som om du kör i det torra. Marknadens bästa däck.
Kommenterat den: 2020-03-09