Startsida - Hankook - Hankook Ventus ST

Hankook Ventus ST

 
Grepp på tort underlag 88%
 
Grepp på blött underlag 83%
 
Väghållning 85%
 
Hantering 84%
 
Slitage 94%
 
Komfort 88%
 
Skulle köpa igen 92%
x200 hankook ventus st
Har du erfarenhet av Hankook Ventus ST?
Recension
Uppgifter om bilen
Jag kör en:
Av modell:
Fyll i modell manuellt:
Däck dimension
/ R  
Körstil
jag har kört på
med följande körsätt
i ca mil.
Betygssättning
Sätt ett betyg i varje kategori. Ju högre betyg - desto nöjdare är du. Om ett betyg inte går att sätta (tex "Grepp på snö" på ett sommardäck) så sätter du "Inte applicerbart". Försök att vara så rättvis som möjligt i din bedömning!
Grepp på tort underlag
Grepp på blött underlag
Väghållning
Hantering
Slitage
Komfort
Skulle köpa igen
Grepp på Snö
Grepp på is
Din kommentar

Ny uträkning
Det finns obligatoriska fält som inte är ifyllda!
  

Recensioner

Sortera kommentarer på:
Betyg
Datum
Fick 91% av föraren till en Jeep Grand Cherokee (265/50 R20 W) på mestadels landsvägar i 35000 genomsnittliga mil.
Jag har kört (Jeep Grand Cherokee crd 2014) nästan 35000 miles på en uppsättning av dessa däck och måste säga att det är förmodligen de bästa däcken jag någonsin har ägt. Jag kör både motorväg och körfält ca 50/50. Det våta greppet är exceptionellt, medan det torra greppet är lika bra som mitt tidigare Continental-set. Men den verkliga funktionen har varit slitage. Jag har fortfarande det som ser ut så här är en tredjedel av slitbanan kvar tills jag kommer till de slitna indikatorerna. Känslan och komforten är bättre än kontinenterna och säkert känns det övergripande vintergreppet i Slush och vatten mycket överlägset !.
Kommenterat den: 2020-04-28
Fick 87% av föraren till en Porsche Cayenne Turbo (285/35 R22 W) på en kombination av vägar i 16000 livliga mil.
Bra däck, varade mycket längre än något annat däck som jag har använt av mer än dubbelt så mycket körsträcka. Greppet i både vått och torrt är mycket bra. Slitage är jämnt. Väl balanserad i hög hastighet, har gjort 150 (tyska autobahn) utan att vackla eller vibrera. Skulle definitivt rekommendera och använda igen! Däcken är nere till cirka 3 mm på framsidan och 4 mm på baksidan. Däck monteras på en 4WD 510bhp SUV. Jag har upptäckt att du måste shoppa för det bästa eftersom priset på dessa däck kan variera radikalt mellan återförsäljare. Jag fick min till £ 160 / däck monterad och balanserad.
Kommenterat den: 2020-05-07
Fick 87% av föraren till en Porsche Cayenne Turbo (275/40 R20 W) på en kombination av vägar i 25000 livliga mil.
Köpte ursprungligen dessa däck på grund av tillgänglighet för mitt fordon. Jag hade nyligen tagit bort några ganska olyckliga och övergripande understyrda benägna Michelins och tänkte att den tunga frontänden på bilen var skyldig. Pojken hade jag fel. Den här bilen väger nära nog 3 ton, genererar över 500 hk och dessa däck verkar inte bry sig. De är snygga i våta och mot slutet av sitt liv men även då är de så förutsägbara. För ett sommardäck är de också ganska respektabla i Nordens snö och is, särskilt med hänsyn till fordonets massa och däckbredd. Med tanke på att de halvslitna Michelins som följde med bilen varade 4000 miles, förväntade jag mig inte att komma tillräckligt nära 30000 miles på framaxeln och hälften så långt bak. För att sätta det i sammanhanget har de främre skivorna slitits i samma takt. Jag hade ursprungligen något problem med ojämnt slitage på bakbenen men detta har inte återkommit sedan jag anpassade den 10 år gamla bilen för första gången i sitt liv. Dessa däck är inte på väg att få din Chelsea-traktor att vinna din lokala autocross men de slår långt över sina kostnader och var positivt överraskande när vädret blev tufft. Jag är intresserad av att prova något annat gummi för den här klumpen i en bil men skulle helt rekommendera dessa för alla tunga, överdrivna bilar som utmärker sig i plånbokskador.
Kommenterat den: 2020-03-18
Fick 100% av föraren till en Land rover Range Rover Sport (275/40 R20 W) på en kombination av vägar i 40 mil.
Ursprungligen plockade dessa upp sommaren 2014 för cirka 120 £ per hörn, på rekommendation av en vän inom bilbranschen. Vid montering var skillnaden mellan dem och de tidigare däcken (kontinenter med cirka 16k på) svimlande. Lugnare, bättre bränsleekonomi, förbättrat grepp i både vått och torrt, du heter det och Hankook Ventus ST slår Contis utan händer. Vi har tagit vår bil över hela Frankrike på motorvägarna med hastigheter som den engelska polisen skulle hävda är osäkra, och Hankooks tillhandahåller allt du kan tänkas vilja när du kör en snabb, tung och dyr bil. Bra grepp, exakt hantering, långsam att slita ut, säkert fot i kraftigt regn. Riktigt imponerande däck på alla sätt. Medan min andra hälft kör som Morgan Freeman i en hjärtvärmande film, Jag gillar att pressa ut varje sista uns prestanda ur bilen - däcken slår när jag kör, och de har beundransvärt stått upp för allt jag har kastat på dem. Snabbspolning fram till hösten 2018 och efter att ha gjort 40 000 mil måste vi äntligen byta ut två av de fyra, för de är nere på cirka 3 mm. Lite forskning visar att även om priset har stigit till £ 157 per hörn, är Ventus ST fortfarande det mest prisvärda däcket för Range Rover Sport. Pirelli-alternativ är dyrare men inte bättre, kontinentala är dyrare och tydligt sämre. Bridgestone Duelers är mycket dyrare och utan tvekan sämre än Contis, så det lämnar bara Michelin som ett lönsamt alternativ . och de börjar på över 200 £ per däck. Ventus ST är inte fantastisk terräng. Vått gräs är inget särskilt problem, inte heller grus eller grunt lera. När du börjar plaska runt i djup lera kommer du dock att upptäcka att det finns en gräns. Det är mil bättre än Bridgestone Dueler (vi har dessa monterade på en Toyota Hilux och de är komplett skräp), men det är inte precis ett riktmärke! Ett sista omnämnande angående snöprestanda: att bo i södra England betyder att vi mycket sällan ser någon snö, så jag kan inte riktigt säga hur Ventus ST presterar i det avseendet. Sammantaget förstår jag helt enkelt inte varför dessa däck inte är monterade som standardalternativ som kommer från fabriken. De urinerar helt enkelt hela oppositionen. s miles bättre än Bridgestone Dueler (vi har dessa monterade på en Toyota Hilux och de är komplett skräp), men det är inte precis ett riktmärke! Ett sista omnämnande angående snöprestanda: att bo i södra England betyder att vi mycket sällan ser någon snö, så jag kan inte riktigt säga hur Ventus ST presterar i det avseendet.
Kommenterat den: 2020-09-19
Fick 89% av föraren till en Volkswagen Touareg (275/50 R19 W) på mestadels stadsvägar i 35000 genomsnittliga mil.
Jag körde dessa däck två gånger på min gamla VW Touareg V8 2007. Den saken tuggade upp däck väldigt snabbt. Dessa var det längsta och jämnaste däcket jag sprang. Andra däck varade så lite som 12 000 km. Hankook Ventus RH06 varade 30 000 km. Inte bra men ändå mycket bättre än alla andra däck jag körde på den bilen och jag klockade upp 200 000 km innan jag sålde den.
Kommenterat den: 2020-07-16
Fick 90% av föraren till en Dodge Nitro (275/45 R20 V) på en kombination av vägar i 35000 livliga mil.
Förbättrad hantering väsentligt bakre änden vill inte längre snurra ut ganska jämfört med Goodyear som Dodge monterade.
Kommenterat den: 2020-07-20
Fick 71% av föraren till en Dodge Durango (275/60 R17 V) på en kombination av vägar i 20000 lätthanterliga mil.
Däcken är när de slits ut och blir ganska bullriga. Men totalt sett ett imponerande däck.
Kommenterat den: 2020-08-14
Fick 93% av föraren till en Land rover Range Rover Sport (275/45 R20 ) på mestadels landsvägar i 1000 livliga mil.
Dessa däck förvandlade min bil. Byt ut mot Pirelli-nollar som hade cirka 3 mm slitbana kvar. Dessa är mycket tystare och ger mer grepp. Jag kan inte kommentera livslängden som bara gjort ca 1 km men mycket imponerad hittills kommer definitivt att köpa igen.
Kommenterat den: 2020-05-09
Fick 64% av föraren till en Mitsubishi Shogun 3.2Ltr Diesel LWB (285/55 R18 ) på en kombination av vägar i 5000 genomsnittliga mil.
Alla fyra hörn hade Ventus ST på när jag köpte bilen och alla däck hade cirka 4 mm på sig. Hittade att de var bullriga på motorvägen och A-Roads. Okej runt staden och fantastiskt off road. Torrt grepp var bra men jag kände att de åkte skridskor på mycket våta vägar vilket gav dålig feedback. Definitivt ett bra 4x4-däck men inte så bra när du använder dem på asfalten.
Kommenterat den: 2020-08-10
Fick 91% av föraren till en Bmw X5 e70 (285/45 R19 W) på en kombination av vägar i 24000 mil i genomsnitt.
Sammantaget mycket imponerad av dessa däck. Valde att byta från Bridgestone runflats som är standard på BMW X5. Torrt grepp är mycket bra, vått grepp är över genomsnittet. De andra stora fördelarna är att de är särskilt tystare än andra däck jag har använt och verkade hålla längre än andra (bakre förspänning på min bil och de bakre däcken varade 24 000), det är imponerande med tanke på att de flesta av mina mil är snabb motorvägskörning. Många människor inser inte att dessa däck faktiskt är all-weather-däck så de klarar bra med snö om det skulle komma! Jag skulle definitivt köpa igen, bra valuta för pengarna jämfört med andra också.
Kommenterat den: 2020-05-18
Fick 94% av föraren till en Land rover Range Rover Sport (285/40 R22 W) på mestadels landsvägar i 50000 genomsnittliga mil.
Jag lade dessa på min 2008 Range Rover Sport eftersom Pirelli Scorpions inte verkade hålla för länge, och jag blev förvånad över dessa däck. Bekvämare åktur, väldigt tyst, bränsleekonomi ökade med 2 mpg, och, få detta, på ett stort tungt fordon, dessa däck varade 50 000 miles !!! Kommer defo att köpa igen för alla fordon.
Kommenterat den: 2020-02-19
Fick 93% av föraren till en Lexus RX400 (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 10000000 genomsnittliga mil.
Lägg två av dessa på baksidan och skillnaden i vägbuller är inget annat än otroligt. Slitage ser ut att vara mycket bra också. Har precis bytt framdäck med samma och bilen har en helt annan körupplevelse. Tystare, mer balanserad, mycket bättre riktningsstabilitet. Har tidigare kört Bridgestones och Dunlops. Hade bilen från ny och nu på 170.000 miles. Dessa däck förvandlar körupplevelsen.
Kommenterat den: 2020-08-11
Fick 91% av föraren till en Volkswagen Transporter (270/40 R20 W) på en kombination av vägar i 8000 genomsnittliga mil.
Utmärkt däck för pengarna, särskilt i det våta, skulle jag säga förmodligen det bästa i prisklassen och bättre än många premiumdäck, rekommenderas starkt på min T5, jag kommer att använda om och om igen.
Kommenterat den: 2020-07-10
Fick 93% av föraren till en Lexus RX400 (225/50 R17 W) på mestadels stadsvägar i 140000 genomsnittliga mil.
Bästa däck för 4x4.
Kommenterat den: 2020-06-22
Fick 80% av föraren till en Volkswagen Touareg (285/45 R19 ) på en kombination av vägar i 35000 genomsnittliga mil.
Mine var Hankook RH06-versionerna. Fick över 35000 miles av dem med fint jämnt däckslitage. Jämför det med de 12000 mil som jag fick från kontinenterna. Bra grepp i torrt, över genomsnittet i vått. Kan också i lera. Inte bullriga och också billiga. Vad är det inte att älska om dem ?.
Kommenterat den: 2020-10-02
Fick 94% av föraren till en Mitsubishi Shogun 3.2Ltr Diesel LWB (285/55 R18 V) på mestadels landsvägar i 90000 genomsnittliga mil.
bilen ursprungligen utrustad med Pirelli Scorpion Zeros och jag har haft flera bytesuppsättningar. Dessa är ett bra däck, men Hankook Ventus ST är mycket överlägsen i alla aspekter. Jag skulle definitivt fortsätta att använda dessa. Leverans är inte lätt ..........
Kommenterat den: 2020-08-10