Startsida - Goodyear - Goodyear Eagle F1 SuperSport

Goodyear Eagle F1 SuperSport

 
Grepp på tort underlag 98%
 
Grepp på blött underlag 90%
 
Väghållning 96%
 
Hantering 99%
 
Slitage 74%
 
Komfort 80%
 
Skulle köpa igen 94%
Goodyear Eagle F1 SuperSportGoodyear Eagle F1 SuperSport Tread patternGoodyear Eagle F1 SuperSport Side wallGoodyear Eagle F1 SuperSport left sideGoodyear Eagle F1 SuperSport Range
Bild 1/5
Har du erfarenhet av Goodyear Eagle F1 SuperSport?
Recension
Uppgifter om bilen
Jag kör en:
Av modell:
Fyll i modell manuellt:
Däck dimension
/ R  
Körstil
jag har kört på
med följande körsätt
i ca mil.
Betygssättning
Sätt ett betyg i varje kategori. Ju högre betyg - desto nöjdare är du. Om ett betyg inte går att sätta (tex "Grepp på snö" på ett sommardäck) så sätter du "Inte applicerbart". Försök att vara så rättvis som möjligt i din bedömning!
Grepp på tort underlag
Grepp på blött underlag
Väghållning
Hantering
Slitage
Komfort
Skulle köpa igen
Grepp på Snö
Grepp på is
Din kommentar

Ny uträkning
Det finns obligatoriska fält som inte är ifyllda!
  

Recensioner

Sortera kommentarer på:
Betyg
Datum
Fick 90% av föraren till en Mercedes Benz E Class Estate (245/40 R19 W) på en kombination av vägar i 200 livliga mil.
Riktigt bra match för min bil. Beslutade att ta bort lager Pirelli kör lägenheter och gå för en bra premie ?? normal ?? däck. Skillnaden är natt och dag. Känna. Bekvämlighet. Greppet (vått och torrt) förbättras direkt. Jag har ingen aning om hur länge dessa kommer att pågå. Men för varje dagskörning kan jag inte föreställa mig att det finns många där ute som är bättre. Om du har en bil med högljudda lägenheter är det en betydande förbättring. Nästan säker på att jag köper dessa igen. 9/10. Den enda nackdelen är att de inte är billiga. Men du får vad du betalar för.
Kommenterat den: 2020-08-27
Fick 0% av föraren till en Ford Focus RS (225/45 R17 ) på mestadels motorvägar i 50 lättgående mil.
OK fick precis de nya 235/35/19 Goodyear f1 supersport däck för mina mk2 fokus rs den 20/7, 1: a intrycket efter 50 kilometer, bilen kändes mycket mer planterad över kontakontakten 3 Jag har bytt ut, vädret regnade så körde förnuftigt på vägen hem, definitivt en förbättring på vägen rs kör nu, trevligt och Sharpe, ganska lätt också längs motorvägen, däck killar satte 42 psi f och 40 psi r, så jag har justerat till 35 och 33 för nu och kommer att spela med psi, vad jag har märkt är att det finns mer buller på vissa typer av vägar men de nya släta vägarna är ganska tysta, när det väl är skurat in kommer jag att returnera en uppdaterad recension och förhoppningsvis älskar jag dem, de ser ut en väldigt trevlig på rs fälgar förresten, slitbanan är inte heller så djup så slitaget blir intressant. köpt baserat på den här recensionssidan eftersom jag inte betalade ps4s pengar per däck,mitt val var den här supersporten eller falken fk510, skål från Australien.
Kommenterat den: 2020-07-12
Fick 93% av föraren till en Bmw 120d M sport (225/40 R18 W) på en kombination av vägar i 6000 livliga mil.
Detta däck har förvandlat min BMW. Styrkänslan på min modell saknas verkligen, men detta däck ger så mycket feedback att det inte kommer att tystas. Greppet i torrt och vått är båda helt exceptionellt, men tänk på att kalla sommarmorgnar (10-15 grader C) kräver att däcken värms upp innan allt grepp finns. Jag hade möjlighet att prova däcket på ett torrt spår, och det stod bra - så för alla som bara gör den udda banan bör detta däck vara på din lista. Nämnde jag feedbacken? Det har gjort min mycket skickliga men alltid lite tråkiga BMW till en riktigt rolig bil att köra! Även i perfekt sunda och socialt acceptabla hastigheter på vägen är bilen så mycket mer tillfredsställande att köra. Det känns mer levande och mycket pratsamt. Komforten är bra, fast men sällan skurrande, och det är förvånansvärt tyst för ett prestandadäck. Jonathan '
Kommenterat den: 2020-07-10
Fick 96% av föraren till en Audi 1.8T Quattro (245/35 R19 W) på en kombination av vägar i 1000 livliga mil.
Efter att ha köpt min Audi från ny hade jag den olyckliga insikten att bilen var utrustad med Hankook-däck som standard, något jag tyckte var konstigt för en prestanda bil, och sedan trodde jag att Audi måste ha testat dessa däck på tts innan de blev standard . Hur fel, att säga att det inte fanns någon känsla genom styrningen skulle vara en underdrift och det var så mycket understyrning. Efter att ha monterat Goodyear eagle f1 super sport på bilen inom sekunden efter att ha kört var skillnaden otrolig. Jag kände vägen och understyrningen var borta, ursprungligen byttes de två fronterna och istället för understyrning fick jag överstyrning i ett tätt hörn i mycket våt när jag bytte ut backarna har hanteringen av bilar varit episk. Min bil känns nu levande, våt hantering torr hantering våt och torr bromsning, inget mer förlust av dragkraft och esp-ljuset blinkar inte längre. Kan inte betygsätta dessa däck tillräckligt högt och det är mycket tystare också. Jag tyckte att däckrecensioner var till stor hjälp när jag valde rätt däck till min bil, det enda sättet att veta hur däck verkligen är är att kolla in människors erfarenheter med dem.
Kommenterat den: 2020-07-06
Fick 69% av föraren till en Honda Civic Type R (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 3000 livliga mil.
Jag har dessa däck monterade på min 2008 Civic Type-R i 225 / 40R18 92Y och har tyckt att de är lite nedslående om jag är ärlig. Efter att ha kommit från AS2 och AS3 hade jag stora förhoppningar, eftersom de var bra allroundare. Men dessa imponerade inte på lång sikt. Första intrycket var bra. Det fanns en ökning av vägbuller som förväntades, men det kom med en ökad känsla, speciellt när det skjuts. Men dessa däck måste vara varma för att kunna fungera. Från kyla är det torra greppet bra, men inte bra. De är bra i "nippiga" hastigheter men ger snabbt upp förbi det tills det är varmt, understyrt och överstyrt innan du förväntar dig. Men när de är varma är de ett riktigt nöje, mycket förutsägbara och konsekventa, bra inslag och utmärkta på gränsen. Verkligen självförtroende. I det våta är de bra, men inte bättre än AS3, speciellt vid lägre hastigheter. Över 40-50 mph samma förutsägbarhet kommer igenom, bra känsla, bra turn-in, men de imponerade inte riktigt i helt vått grepp som testet antyder. De är också särskilt dåliga på oljiga vägar, med mycket mer understyrning än AS3 under samma förhållanden. De är definitivt ett sommardäck. Men min huvudfråga är slitaget. Jag vet att det här är sportiga sommardäck, men mitt ord de bär snabbt. Jag har tur att få 5 mil inklusive att rotera dem. De blir också högre och det är ganska distraherande nu. Med tanke på den blandade prestandan, priset och slitaget, kan jag inte rekommendera dessa däck. Jag önskar att jag hade provat AS5 eller Pilot Sport 4 istället. t verkligen imponera på i vått grepp som testet antyder.
Kommenterat den: 2020-05-26
Fick 96% av föraren till en Renault Megane RS265 (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 3000 livliga mil.
Däck är riktigt bra när du trycker bilen hårt i hörnen. Det laddas upp mycket trevligt och du kan känna vad som händer med bilen. De kräver lite värme för att vara som bäst.
Kommenterat den: 2020-05-04
Fick 0% av föraren till en Mazda (235/40 R18 ) på en kombination av vägar i 1000 mil.
Utmärkta däck och till ett mycket bra pris jämförelsevis. De presterar briljant - På en torr väg tar de tag och greppar sedan mer, vilket ger bilen en riktig känsla av balans och gör att du kan njuta av den verkliga hanteringen av bilen. Jag kommer att ta dessa däck på rätt spår senare på året (när Covid-19-låsning är över!), Och ser verkligen fram emot att se hur de jämför med mina andra däck (Michelin Pilot Sport Cup 2) ... I skrivande stund den här recensionen är dessa Goodyear Eagle F1 SuperSports mycket billigare än Michelin Pilot Sport Cup 2 (Pilot Sport 4S motsvarar mer från Michelin-sortimentet, med Cup 2 som ett steg uppåt), så det blir intressant att se hur mycket den ultimata skillnaden kommer att vara på rätt spår. Drivs inte heller i det våta (ännu!) Så kan inte kommentera våtprestanda.
Kommenterat den: 2020-04-30
Fick 86% av föraren till en Skoda Octavia vRS (225/40 R18 ) på en kombination av vägar i 3000 livliga mil.
Jag körde michelin pilot supersports, (18-talet så kunde inte få PS4S) men efter granskningen av dessa vs PS4S trodde jag att jag skulle ge dem en chans. Jag kommer att jämföra direkt med michelin-supersporten. hantering är lika bra, torrt grepp är lika bra, bromsning lika bra, så inga problem där, då kommer vi till vått grepp .... wow, MYCKET bättre än supersporten. För mig är det inga nackdelar med dessa däck, utmärkt på alla sätt. lika till michelin, men bättre i vått. En annan bra sak, mycket billigare än michelin supersports också !.
Kommenterat den: 2020-04-20
Fick 98% av föraren till en Kia Motors Proce (225/40 R18 W) på en kombination av vägar i 1000 livliga mil.
Fantastisk uppsättning däck. Verkligen har förändrat hur bilen kör och slår av den. Innan dessa hade jag de legendariska Michelin Pilot Sport 4-däcken och de kämpade för att sätta ner strömmen under de flesta andra förhållanden än bentorr, och även då kunde de brytas bort i torrt under en hård lansering. F1 Supersports har verkligen gjort hela skillnaden. Lanseringar är rena, även i vått tillstånd. Hjulhopp har också minskats. Mitt enda lilla klagomål är att de producerar mer däckljud, men bara lite mer och det är en avvägning jag var medveten om och villig att ta. Inte haft dem på bilen länge så kan inte kommentera helt på slitage, men tidiga tecken är bra.
Kommenterat den: 2020-04-09
Fick 100% av föraren till en Volkswagen Golf R Estate (235/35 R19 ) på en kombination av vägar i 10000 livliga mil.
fantastisk däck tyst men bra styrkänsla !.
Kommenterat den: 2020-01-21
Fick 93% av föraren till en Bmw m2 (265/35 R19 ) på en kombination av vägar i 5000 livliga mil.
Riktigt bra i vått, bra i torrt, bra styrkänsla. Mycket liknar Michelins det repalced.
Kommenterat den: 2020-01-14
Fick 100% av föraren till en Volkswagen Golf R-egendom (235/35 R19 ) på mestadels landsvägar i 5000 livliga mil.
Perfekt däck. Jag kom från PS4S vilket känns väldigt lik bara billigare !.
Kommenterat den: 2020-07-21
Fick 95% av föraren till en Mercedes Benz 190 2.3 16 (235/40 R18 W) på mestadels motorvägar i 400 mil.
Monterad 235/40/18 på min FWD-hotlucka, trycker på 230hk och 400nm vridmoment på hjulet, startar från stillastående kommer full gas att visa nästan ingen hjulspinn. Detta däck ger 99,99% av dragkraften. Kör min bil till max på den berömda Malaysia slingrande höglandet slingrande kulle klättringsväg. Däck visar inget tecken på understyrning, full gas vid avfart i hörnet visar ingen dragkraft förlorad trots att de är fwd, däcksidoväggen är styv med minimal flex, så körkomforten kan vara på den hårda sidan. Körning i regnet med kraftig regnskur, däck gav mig självsäker, kryssade 180 km / h på vått på detta däck, bildäck kände planterat på vägen Sammantaget, helt tillfredsställande med detta däck och köp definitivt igen, priset är så mycket lägre än MP4S, men däckets prestanda är nästan i nivå med MP4S på torrt. Det enda nackdelen jag tycker är att, Jag hoppas att fälgskyddet blir tjockare, precis som Pirelli PZ4, Och fyrkantiga däckaxlar precis som michellin och pirelli Pz4. F1SS däck axel ser mer rund för mig imo. Sammantaget kommer att köpa detta däck igen.
Kommenterat den: 2020-09-05
Fick 80% av föraren till en Porsche 991 C2S (295/30 R20 W) på en kombination av vägar i 200 mil.
Hade precis min första ordentliga sprängning med de nya Goodyear F1 SuperSport-däcken på min Porsche 991 C2S utanför linjen - det är som att skjutas ur en kanon ... Grepp runt höghastighetsböjningar är löjligt .. .. fick trycka så mycket hårdare att det fortfarande inte skulle bryta, balansen i bilen är så mycket mer förbättrad.
Kommenterat den: 2020-08-01
Fick 84% av föraren till en Seat Leon Cupra ST 290 (235/40 R18 W) på en kombination av vägar i 300 mil.
Mina första intryck på detta intressanta däck, särskilt för oss som väljer att köra 18â ???? - kudos för GY för att tillhandahålla 18â ???? marknadsföra. Används också på en kraftfull FWD-hotlucka i godsform, med olika chassismods, lättare 18â ???? hjul, bakre armar, några bussningar och de udda sfäriska lagren. Jämfört med tidigare monterade Michelin Supersports (MPSS) 225 / 40R18 (235 ej tillgängliga). Innan dessa hade denna bil två uppsättningar Pilot Sport 4. Alla däck byttes redan vid ca. 5-4mm kvar så att man inte jämför helt sliten med ny. Av bilintrycken från â ???? F1SSâ ???? (â ???? EF1SSâ ???? är lite för mycket för att vara kort, för att inte tala om de andra versionernaâ ?? ¦) i 235 / 40R18 95Y: Gängdjupet nytt: 7mm. Vikt 10,2 kg. Sidoväggen är betydande, med mer tjocklek än jag har sett tidigare även på trackday-däck men utan sladden, "köttig" ???? är en bra beskrivning. Trevligt skydd för fälgen. Trådmönstret är relativt öppet, både mellan de stora trådblocken på kanterna och de perifera kanalerna som är bredare än MPSS, så förvänta dig vattenplanningsegenskaper som inte komprometteras mycket. På bilintrycken. Testad vid 2,3 bar kalltryck. Torr dragkraft väldigt lika. Sidotorrt grepp lite mer än MPSS, med reservation för att de är lite bredare även om det i bästa fall är marginellt. Skulle verkligen inte vilja ha mer grepp i det torra. Däck väldigt glada att ha skjutits till det yttersta, känns som om de var gjorda för detta, känns väldigt progressiva och faktiskt köttiga ???? när de börjar glida. Mycket självförtroende. MPSS är dock lite lättare (225 MPSS är 1 kg mindre) och kommunicerar mer ytan. Definitivt sportigare än PS4 som är relativt mjuk och säker i sitt begränsade beteende. Den andra sidan av myntet är att F1SS är bekvämare än MPSS, mina subjektiva ljudnivåer är nere (vi har några riktigt grova vägar på grund av dubbdäckanvändning) och gropar är inte så skarpa jämfört med MPSS. Subjektivt skulle jag säga att dessa sitter halvvägs mellan MPSS och PS4 för komfort. I det våta är F1SS på en annan nivå än MPSS, och inte långt från PS4. PS4 är i slutändan kanske lite mer ihärdig och progressiv på gränsen i svängar i det våta, men jag kunde hitta överraskande grepp med F1SS när vägarna inte var feta. Detta är säkert framsteg i sammansättning. Så det här däcket är mycket mer en PS4S-konkurrent än en Cup2 och för mig en tydlig uppgradering av MPSS i det våta, de bröt dragkraften mycket lätt när de var kalla och bara lite oljiga. Ännu inte körd i regnskurar så inga intryck av vattenplaning ännu. Kan uppenbarligen inte kommentera slitage ännu, kan inte se att tråden led något från några livliga körningar på landsvägar. Förhoppningsvis är dessa inte för långt borta från de utmärkta slitagenskaperna hos Asymmetric 5. Kommer att granska dessa igen innan jag byter dem, från vad jag hittills har sett en bestämd rekommendation, ett mycket väl avrundat däck för trevlig vägprestanda körning. Priset var också bra. Allt självklart mina mycket subjektiva resultat, YMMV.
Kommenterat den: 2020-05-02
Fick 92% av föraren till en Renault Megane RS250 CUP (235/40 R18 W) på mestadels landsvägar i 1000 livliga mil.
Ett ord: fantastiskt! Verkligen en Michelin PS4-konkurrent! Däck Jag körde redan på min 322 hk Megane RS: PS4, PS4, PS3, Nokian Powerproof och nu Goodyear Eagle F1 SuperSport 235/40/18. Torrt grepp och feedback är bra! Full gas ur hörnet är lätt (fungerar bra med lite negativ camber). Det ger dig så mycket självförtroende. Feedbacken är utmärkt och nu kan jag verkligen driva bilen till dess gränser. Jag tror att de beter sig på samma sätt som PS4: erna, men det är svårt att jämföra eftersom jag har ändrat upphängningen i år. Dessa Goodyears är lite styvare än den vanliga PS4 och Powerproof men jag gillar det. Inlämning är mycket bra och det är svårt att överdriva dem. Resan är styvare men svaret är så mycket bättre och mer direkt. När det gäller buller: Jag tycker att de är tysta. Åtminstone surrar de inte i någon hastighet. Powerproofs drönar 50 km / h. Utseendet: de ser snygga ut! Trevligt mönster och jag gillar fälgskyddet. Jag skulle köpa dessa däck igen! Bra valuta för pengarna! Det visar mig att Michelin kanske är lite för dyr ..
Kommenterat den: 2020-04-06