Startsida - Goodyear - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

 
Grepp på tort underlag 94%
 
Grepp på blött underlag 94%
 
Väghållning 89%
 
Hantering 92%
 
Slitage 89%
 
Komfort 83%
 
Skulle köpa igen 89%
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 sidewallGoodyear Eagle F1 Asymmetric 5 Tread pattern
Bild 1/3
Har du erfarenhet av Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5?
Recension
Uppgifter om bilen
Jag kör en:
Av modell:
Fyll i modell manuellt:
Däck dimension
/ R  
Körstil
jag har kört på
med följande körsätt
i ca mil.
Betygssättning
Sätt ett betyg i varje kategori. Ju högre betyg - desto nöjdare är du. Om ett betyg inte går att sätta (tex "Grepp på snö" på ett sommardäck) så sätter du "Inte applicerbart". Försök att vara så rättvis som möjligt i din bedömning!
Grepp på tort underlag
Grepp på blött underlag
Väghållning
Hantering
Slitage
Komfort
Skulle köpa igen
Grepp på Snö
Grepp på is
Din kommentar

Ny uträkning
Det finns obligatoriska fält som inte är ifyllda!
  

Recensioner

Sortera kommentarer på:
Betyg
Datum
Fick 89% av föraren till en Saab Automobile 1.9 TTiD Vector Sport 180 Cabriolet (225/45 R17 W) på mestadels landsvägar i 0 livliga mil.
Var tvungen att få fälgar refurbed men hålla bilen på väg. Köpte två extra fälgar med rimliga däck på från andra välkända märken, och använde dem som tillbehör medan mina gick bort 2 åt gången för renovering. Idag körde jag tillbaka från däckmonterarna med två nya Eagle F1 Asymmetric 5-däck för att para ihop med befintliga F1 Asymmetric 3. Det var som att ha min gamla bil tillbaka, allt jag gillade återvände. Hanterar körning och exakt men bekväm känsla. Det andra märkesparet på framsidan fick mig att känna att något inte stämde. Jag gillar också det låga ljudet när jag kör en cabriolet.
Kommenterat den: 2020-09-15
Fick 86% av föraren till en Bmw M135i X Drive (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 250 mil i genomsnitt.
Bekvämt och sportigt. Dessa däck avrundar stötar väl men känns bra i hörnen. Stort grepp även i vått tillstånd. Bilen känns bra stöd, jag hade tidigare Continental Eco contact 6 och dessa känns märkbart bättre, en plusher-känsla. Mycket imponerad hittills.
Kommenterat den: 2020-09-11
Fick 96% av föraren till en Ford Focus ST250 (235/40 R18 ) på en kombination av vägar i 100 mil.
Händer ner de bästa däcken jag någonsin har använt. Greppet är bara vansinnigt i både det torra och det våta. Förtroendet de ger dig i hörnen är otroligt. Inte mycket vägbuller heller. De verkar bära lite snabbare än min tidigare uppsättning falkens men inte på något sätt och jag driver dem hårt. Det enda problemet är att jag har blivit bortskämd av dessa däck och nu tror jag inte att jag kan gå för något mindre! De är något dyrare än de flesta däck men absolut värt vartenda öre enligt min mening !.
Kommenterat den: 2020-08-28
Fick 90% av föraren till en Jaguar (245/45 R18 W) på en kombination av vägar i 5000 genomsnittliga mil.
Allt som allt ett bra däck för att maximera prestanda 8-9 månader på året. Täckt endast 5000 mil sedan förra november (på grund av covid 19) och slitage är minimal, livslängd ser lovande ut. Jag skulle säkert köpa igen. Som med alla UHP-däck är de dödliga i is och snö och känns lite hårda i temperaturer under noll. Vinterdäck är ett måste.
Kommenterat den: 2020-08-25
Fick 70% av föraren till en Bmw Z4 (225/45 R18 W) på en kombination av vägar i 500 livliga mil.
bra däck men av gud är de bullriga..som allvarligt bullriga, förstör helt upplevelsen som prestera briljant, om de inte var så dyra skulle jag ha dem direkt från bilen.
Kommenterat den: 2020-08-23
Fick 83% av föraren till en Volkswagen Golf 5 GTI (225/45 R17 ) på mestadels motorvägar i 4000 mil.
Köpte dessa för snabb väg och har alltid levererat och känns verkligen lika bekvämt som alla vanliga premiumdäck. Hade dessa på rätt spår nyligen på llandow, vilket är ett tätt tekniskt spår som lätt kan överhetta däck, var i en standard 200 hk golf GTI och uppriktigt sagt kändes de väldigt överraskande konsekventa bara vid ett eller två tillfällen kände jag att de överhettades och då var det mycket progressiv och bara ett krävs ett par svalna varv. Sammantaget om du vill ha ett bra dagligt däck så skaffa dem, om du gör enstaka spårdag liksom jag och du inte har något mer kraftfullt eller spårfokuserat än mig kommer de fortfarande att klara sig bra på spåret om det behövs.
Kommenterat den: 2020-08-23
Fick 80% av föraren till en Audi A3 2.0 TDI 140 (225/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 500 genomsnittliga mil.
Jag har en Audi A3 2.0tdi sedan 2014 och jag köpte den används med ganska sliten Pirelli P7 cinturato. Jag fick en hel del på dessa GY F1 Asymmetric 5s och bestämde mig för ett mer sportigt däck för vad som inte är en riktigt sportig bil. Jag märkte genast att Asymmetric 5s var mjukare än P7 Cinturato. Jag gillade deras bett och grepp, och de låter bilen trängas mer. Bra vått grepp och jag får inte den wihhle och begynnande vattenplaningen jag har haft på Conti och Bridgestone eller Pirelli. De är lite. Mer bullriga än P7s men jag kan leva med det. Högt rekommenderad.
Kommenterat den: 2020-08-21
Fick 93% av föraren till en Audi S4 (255/35 R19 W) på en kombination av vägar i 20000 livliga mil.
Jag har använt detta på en värdefull prestanda bil och greppet under regnet är lika bra som de torra varma sommardagarna. Omedelbar respons vid svängning och komfort förbättras. Jag använde tidigare pilot sport 4 som också är ett fantastiskt däck men de bär dem marginellt och 2/3 av priset gör det till en no brainer.
Kommenterat den: 2020-08-21
Fick 89% av föraren till en Mazda MX5 MK3 2011 (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 500 genomsnittliga mil.
Ett bra däck runt om och jag bestämde mig för att byta ut OEM Bridgestone Potenza som hade knäckt hårt på slitbanan på varje däck. Jag hade tidigare haft en Asymmetric 2 på min BMW Z4 och hade ingen reservation för att välja den senaste Asymmetric 5 som min ersättare på min Mazda MX-5.
Kommenterat den: 2020-08-19
Fick 100% av föraren till en Audi 1.8T Quattro (225/50 R17 W) på mestadels motorvägar i 6000 livliga mil.
Fantastiska däck !.
Kommenterat den: 2020-08-08
Fick 100% av föraren till en Volkswagen MK 7 R Line (235/35 R19 W) på mestadels stadsvägar i 5000 genomsnittliga mil.
Jag har bestämt mig för att byta från Pirelli P Zero till Goodyear Eagle F1 Assymetric 5. Jag funderade på Michelin PS4S. Men på grund av prisskillnaderna har jag bestämt mig för att gå med Goodyear Eagle F1 Assymetric 5. Jag känner mig mer säker på att köra genom kurvor i våta och torra väderförhållanden. Sammantaget är det ett utmärkt däck. Jag rekommenderar starkt att du rekommenderar dessa däck för dem som letar efter prestanda och komfort.
Kommenterat den: 2020-08-05
Fick 94% av föraren till en Volkswagen Golf MK7 GTI (225/40 R18 W) på en kombination av vägar i 500 genomsnittliga mil.
Ersatt med Michelin Pilot sport 3, och Goodyear är perfekta, fick dem på min golf 7 GTI. Perfekt passform och inte för dyrt !.
Kommenterat den: 2020-07-14
Fick 94% av föraren till en Seat Ateca Xcellence (245/40 R19 W) på en kombination av vägar i 35 genomsnittliga mil.
Med 30 000 mil har jag redan tvingats byta ut Falken som min Seat Ateca monterade från fabriken. Jag kör normalt men Azenis FK453 tappade vid olika tidpunkter greppet. De rekommenderade mig att montera den senaste FK510 men jag letade efter något av större prestige och det bästa alternativet i kvalitet / pris finns på däckmarknaden är dessa Eagle F1 Asymm 5. Förändringen har varit mycket bättre ... det torra greppet är väldigt bra men i det våta är dessa GoodYears verkligen överraskande ... du kan se att de dränerar mycket mer vatten vilket är svårare att orsaka vattenplaning. Hantering av kurvor är överlägsen tidigare Falken.
Kommenterat den: 2020-07-04
Fick 94% av föraren till en Honda Civic Type S 2.2 i CDTi (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 200 livliga mil.
Jag har haft Michelin pilot sport 4 på min civic 2.2 diesel sedan jag ägde bilen. Bilen har gjorts om och jag tycker om att köra på krångliga böjda vägar. Jag tycker att michelinerna tappar greppet i det våta och bilen hamnar understyrning. Inte något du kan förvänta dig av michelins med minst 5 mm slitbana på dem. Jag monterade dessa Goodyear Eagle F1 asymmetriska 5-tal på framhjulen. Jag gick för den extra lastversionen eftersom civic 2.2 är en ganska tung bil. genast kunde jag se en enorm skillnad i grepp och hantering. Mycket mindre kroppsrulle än tidigare och mycket mer grepp i det våta jämfört med michelinerna. Verkligen imponerad av dessa Goodyears. Bullernivån är inte dålig alls. kanske en touch tystare än michelins. Har inte märkt någon skillnad i bränsleekonomi med tanke på att ha en tung fot.
Kommenterat den: 2020-07-04
Fick 84% av föraren till en Audi A4 45TFSI Quattro Avant (245/35 R19 W) på en kombination av vägar i 3000 genomsnittliga mil.
Jag köpte dessa för att ersätta min 245/40/19 F1A3, de äldre däcken var överdimensionerade när det gäller bildförhållande jämfört med fabriksinställningen på grund av oro över komforten, och de äldre F1A3 var på 32.000 km när de byttes ut på grund av en punktering . Vid den tidpunkten hade dessa däck förmodligen fortfarande cirka 5K kvar. F1A5 jag köpte den här gången var korrekt och lägre profil 245/35/19, jag var ursprungligen bekymrad över körkvaliteten men F1A5, även vid en lägre profil (vid 35 jämfört med tidigare F1A3 40), gav liknande komfortnivå men något mer feedback än den högre F1A3 jag bytte ut. Torrt grepp och styrrespons verkar vara bättre och skarpare, inte säker på om de var resultatet av förbättrad design eller bara var lägre profil. Vått grepp verkar vara liknande jämfört med F1A3. Det totala greppet, torrt eller vått, är mer än bra för min användning (jag tror att alla däck i denna kategori gör det) eftersom jag inte kör aggressivt. Något överraskande kände jag att den äldre F1A3 verkar vara lite tystare, i själva verket var F1A3 förvånansvärt tyst även i slutet av sin livslängd. Den nya F1A5 är inte bullrig, men jag blev lite besviken men det är inte tystare, kanske skillnaden i profil spelade en roll, kanske inte. Sammantaget är jag nöjd med F1A5, speciellt för dess körkomfort och ljudnivå även vid 35-profilen, vilket var mitt största bekymmer mot att välja ett däck. t tystare, kanske skillnaden i profil spelade en roll, kanske inte.
Kommenterat den: 2020-06-29
Fick 91% av föraren till en Bmw 120d M sport (225/40 R18 W) på mestadels motorvägar i 15000 mil i genomsnitt.
Utmärkt däck i våta förhållanden. Bra styrkänsla samt bra torrhantering med bara lite understearing tendens. Även efter 20000 km visar de bakre däcken (245/35 R18) lite slitage. Övergripande god komfort för ett högpresterande däck. Rekommenderas definitivt för mycket körsträcka och alla sportiga bilar.
Kommenterat den: 2020-06-19
Fick 92% av föraren till en Audi 2012 A4 b8 1,8 tfsi quattro (245/45 R17 W) på en kombination av vägar i 1500 genomsnittliga mil.
Köpt för att ersätta den gamla Goodyear Eagle F1 asymmetrisk 2 som varade 35.000 km på 4 års blandad användning. De är överlägsna i alla aspekter, torrt och vått grepp, buller och jämn feedback. Jag kan inte kommentera slitaget eftersom det är för tidigt men goodyear lovar längre livstid så det är ytterligare ett plus. När de väl har kommit upp till temperaturen (och det här i Grekland på sommaren tar inte lång tid) håller de sig vid asfalten och ger dig mycket förtroende för hörnen. Rullmotståndet är också ganska bra, med rätt lufttryck minskar de bränsleförbrukningen med ~ 5%, vilket ger mig 6,5 till 7 L / 100 km på en audi audi vid 120 km / h marschfart. Jag skulle verkligen rekommendera dem till alla som kör sin bil regelbundet avslappnade men med stunder av livlig körning. De kommer inte att svika och kommer att hålla dig säker.
Kommenterat den: 2020-06-15
Fick 91% av föraren till en Ford Focus 2.0 TDCI Titanium (225/45 R17 W) på en kombination av vägar i 1000 genomsnittliga mil.
Läs tidigare recension! 100% håller med om det.
Kommenterat den: 2020-06-12
Fick 93% av föraren till en Bmw 323i (225/40 R18 V) på mestadels landsvägar i 200 livliga mil.
Helt fantastiska däck för pengarna. Med Asymmetric 5 har Goodyear verkligen cementerat sig på toppen av UHP-spelet. Dessa hjul som jag köpte till min BMW kom med Asymmetric 2s på dem som jag använde ett tag innan jag bytte ut till 5s. De var ändå så bra att jag visste att jag var tvungen att ersätta dem med Goodyears och på den här korta tiden har de blivit min favorit, och nu går det till, däck. Torr hantering - Otroligt mycket grepp, mycket progressivt vid gränsen. Feedback börjar tappa lite under riktigt snabba hanteringssituationer men du får fortfarande en bra och lugnande uppfattning om vad framhjulen gör. Jag har kunnat attackera hörn i riktigt fåniga hastigheter utan att förlora grepp, allt på privata vägar förstås ... Subjektiv hantering - Som nämnts, bra feedback och progressivitet, de välter inte på sidoväggen nästan lika mycket som de äldre Asymmetric 2s gjorde. Våt hantering - Mycket samma som ovan, bara med sänkta greppnivåer som med alla våta körupplevelser. Fantastiskt grepp med tanke på den våta vägen, när de tappar grepp har de aldrig tagit mig på grund av den fantastiska mängden progressivitet. Uppenbarligen kommer de inte att ha en ultimat greppnivå i vått så högt som exempelvis en Uniroyal Rainsport, men de gör otroligt bra jämfört med billigare UHP: er och speciellt med tanke på vilket fantastiskt torrdäck de är. Slitage - För tidigt att säga riktigt eftersom de bara har varit på bilen några hundra mil, men all information där ute visar att de är i nivå med alla de bästa märkena, till och med Michelin, som brukade ha fördelen i slitage. Asymmetric 2s monterade på dessa hjul hade tidigare hållit från 2017 till nu, så jag kan säga att de kommer att bli ganska imponerande i slitavdelningen. Komfort - Mycket väldigt tysta och bekväma däck, uppenbarligen är de förmodligen lite mindre bekväma än mer komfortorienterade däck där ute men jag föredrar ett sportigt, spetsigt däck, som Asymmetric 5 levererar perfekt samtidigt som det bibehåller komfort och förfining. Sammanfattningsvis tror jag att konstanten bara får Michelins ?? är inte längre ett giltigt alternativ. Jag har hört från de senaste recensionerna att Pilot Sport 4 har blivit lite mer komfortinriktad än andra UHP-konkurrenter och inte längre har förslitningsfördelen från tidigare modeller. Det är därför jag åkte med Goodyears. Jag gillar också den goda mängden fälgskydd och utformningen av sidoväggens bokstäver, om du är konstig som jag och den typen av saker spelar roll för dig.
Kommenterat den: 2020-06-12
Fick 56% av föraren till en Porsche Boxster 2.5 (245/40 R17 ) på mestadels stadsvägar i 17 livliga mil.
Hade piloter på och fick en bra 25k mil ut ur dem, trodde att jag skulle ge dessa sedan, jag är precis på väg att byta ut dem på 17k som drygt 1m över markören kvar, fann dem också lite Skippy på någon böj kl. hastighet, missförstå mig inte, de var OK men jag antar att jag förväntade mig mer från märket, skulle jag köpa igen, nej men kommer att ge andra märken ett försök.
Kommenterat den: 2020-06-06
Fick 100% av föraren till en Volkswagen Golf 6 GTI (225/45 R17 W) på mestadels motorvägar i 1000 mil.
greppet på dessa däck är en dröm! bästa däck jag använder någonsin..topp återkoppling av styrningen och misslyckas aldrig.
Kommenterat den: 2020-06-03
Fick 100% av föraren till en Volkswagen Golf (225/45 R17 W) på en kombination av vägar i 6 livliga mil.
Greppet är perfekt, jag föll som om jag har kontroll hela tiden, sidoväggen ser bra ut och den har ett fälgskydd.
Kommenterat den: 2020-06-02
Fick 80% av föraren till en Volkswagen Passat B7 (235/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 500 livliga mil.
Köpte dem helt nya. Bra torrt och vått grepp. De är bullriga däck och komforten är ganska sämre jämfört med Pirelli Cinturato P7 som jag hade tidigare. Sammantaget definitivt ett bra däck. Jag skulle förmodligen köpa dem igen, ännu mer om de förbättrar bullret i nästa version.
Kommenterat den: 2020-05-30
Fick 82% av föraren till en Toyota Corolla (225/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 1400 lättsamma mil.
Kom precis av en uppsättning MPS4 till dessa på grund av hype och det super enkla och effektiva slitbanemönster. (Jag älskar det klassiska 4-kanalsdäckutseendet) Tänk på att jag jämför dessa helt nya GY med en 73kkm sliten PS4 och jag tyckte att körkomforten var lite hård för ett helt nytt däck. Körkomfort är min prioritet för denna bil just nu. Det har nu gått 2000 km sedan köpet och jag kan bekräfta att körkomforten är sämre än PS4, i överensstämmelse med Tyrereviews senaste jämförelse. Hade jag visst detta förut hade jag fastnat med PS4 eller provat Primacy 4.
Kommenterat den: 2020-05-29
Fick 95% av föraren till en Audi S4 (255/35 R19 W) på en kombination av vägar i 2000 livliga mil.
För tidigt att kommentera slitage. Annars passar dessa bilen väldigt bra, bilen är mycket komponerad och också mycket tystare än originalkontinentala. Jag har vinterdäck på andra hjul så dessa däck används inte under de kalla våta vintermånaderna, men på våta vägar är de utmärkta. Vägåterkoppling är bra men då är S4-styrningen lite dämpad - allt bra men ingen E46 M3. Utan tvekan skulle jag köpa igen.
Kommenterat den: 2020-05-28
Fick 94% av föraren till en Audi a3 s-linjen (225/40 R18 W) på mestadels motorvägar i 30000 genomsnittliga mil.
Jag har använt Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 225/40 R18 Y (92) och jag är mycket imponerad. Under torra sommarförhållanden liknar däcken mycket Michelins PS4, jag har använt tidigare. Michelins var lite skarpare och mer exakta, men Goodyears ger bättre feedback på gränsen, bättre komfort och mindre buller. Våta sommarförhållanden: stor dragkraft och förutsägbarhet. Kalla förhållanden: Jag kunde alltid lita på Goodyears även i temperaturer under noll. De två sista punkterna, bränsleekonomi: inte lika bra som MPS4, men ändå mycket bra. Fälgskydd: det bästa jag någonsin har sett. Sammanfattningsvis letade jag efter förutsägbara, bekväma och tysta däck med stort slitage och tack vare Jonathan hittade jag fantastiska allround-set för mig - Goodyear F1 Asy5.
Kommenterat den: 2020-05-27
Fick 74% av föraren till en Kia Motors Proceed (215/40 R17 W) på mestadels motorvägar i 10 genomsnittliga mil.
Jag kör en Kia process crdi inställd på 150 hk. Försökte det här däcket snd behöll det i ett år eftersom jag gick med en 18-tums fälg (letade efter 225/40/18 däck när jag komponerade detta meddelande). Inte så nöjd med det. ... Det fanns några fall där jag hade magmusklerna engagerade när det inte borde göra det. Inga hala ytor, inget vått. Bara torrt ben. Jag har en känsla av att de behöver värma ganska bra innan de börjar gripa. ... Jag säger inte att det inte är ett bra däck. Det är bara inte det jag letade efter. Slitaget är väldigt långsamt, så det här däcket kan ta många km. Hittills har jag gjort 15.000 km och det finns 3/4 av tråden kvar för säker. Jag letar efter ett mjukare och grippierare däck. Kanske kommer jag att ge ett skott till den större bror, f1 supersport. Jag hör att det har en styvare sidovägg som gör det mycket mer styrhantering och tillsammans med det ' s mjukare förening kan det vara gripigare. Mina andra val är kontinentala pc6 och Michelin ps4.De har mjukare sammansatt gummi samt sidovägg (vilket jag inte gillar eftersom det berövar styrresponsen).
Kommenterat den: 2020-05-25
Fick 86% av föraren till en Volvo V50-egendom (225/40 R18 ) på mestadels landsvägar i 10 mil.
Under de senaste 10 000 milen jag har kört dessa för har jag funnit att de är mycket lyhörda i både våta och torra förhållanden, bra återkoppling genom ratten och mycket förutsägbar hantering. Riktigt bra slitage, jag kör ofta mycket hårt och de är fortfarande nästan nya! Enda nackdelar jag har hittat är att de är ganska bullriga däck, både märkt i och utanför bilen, och de är ganska hårda när de stöter på.
Kommenterat den: 2020-05-21
Fick 91% av föraren till en Bmw 520d (225/50 R17 W) på en kombination av vägar i 2000 livliga mil.
Köpte precis 4s GY Asymmetric 5XL i vår för min 5-serie, i 225 / 50-17, var ett svårt beslut när jag började leta efter däck men efter att ha läst recensionerna från din webbplats och tittat på testresultat var GY det enda alternativet . Kanske skulle jag också ta hänsyn till PS4, men eftersom de inte var tillgängliga 17 '... minus för Conti var priset och recensionerna av PC6 från webbplatsen. De flesta användare var besvikna över slitaget på dem och mm av "köttet". Jag gjorde några tusen mil med GY, och jag är mycket nöjd med beslutet. De är tysta, mycket bra grepp i både torra och våta förhållanden (fångade några sommarstormar på motorvägen, i hastighet, och jag kände mig väldigt bekväm och säker med detta. Tidigare hade jag också GY Efficient Grip på en F20 118d, för 2,5 år och 40-45 km, och jag var också nöjd med dem. Vad jag skulle vilja se mer i dina recensioner talar om Treadwear. Det är en mycket viktig egenskap för däck, särskilt för UHP. GY: n som jag köpte har slitbana 300, vilket är ett ganska stort antal för ett UHP-däck, de flesta har 180 till 240 slitbana.
Kommenterat den: 2020-05-21
Fick 51% av föraren till en Bmw M135i (225/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 1000 genomsnittliga mil.
Jag köpte dessa däck på recensioner och bra pris. Vilket stort misstag. Däcken är mycket bekväma men det är där beröm slutar. Dessa däck är chockerande när jag kommer till feedback, de vacklar när de byter riktning vid valfri hastighet över 40 km / h. Det känns som om de är under uppblåsta eller nästan plana och faktiskt ganska farliga när de byter riktning. Jag tror att de antingen är felaktiga eller har mycket mjuka sidoväggar och det är med extra lastspecifikation. Jag har kört dem uppblåsta till över 40 psi utan skillnad i att hantera bara en mer hackig åktur. Jag har kontaktat Goodyear med mina bekymmer och deras svar är att däcken inte är stjärnmärkta för BMW-bilar, vilket i grunden betyder att jag inte borde ha dem på min bil eftersom BMW inte rekommenderar dem. Jag blev tillsagd att ta av däcken och skicka in dem för att kontrolleras, säker på att det inte finns någon bil i flera veckor när de tittar på dem och skickar tillbaka dem med att inte säga något fel med dem, tror inte det. Inget sätt skulle jag av Goodyear-däck igen, jag kommer att hålla mig till Michelin tack. Däck är nu utanför bilen eftersom de inte kan känna understyrning / överstyrningskänsla varje gång jag förvandlas till ett hörn.
Kommenterat den: 2020-05-20
Fick 95% av föraren till en Renault Megane 4 GT TcE 205 (225/40 R18 W) på en kombination av vägar i 200 genomsnittliga mil.
Jag fick F1 Eagle Asymetric 5 och jag är väldigt mycket nöjd med pris, grepp, buller osv. Jag skulle verkligen rekommendera dessa däck. Jag skulle köpa dem igen.
Kommenterat den: 2020-05-19
Fick 93% av föraren till en Mercedes Benz C Class coupe 250 CDI sport (255/35 R18 W) på en kombination av vägar i 3000 livliga mil.
Perfekta allrounddäck i nästan alla situationer. De är väldigt bra i torrt läge med betydande minskning av att snurra bakhjulen ur korsningarna och lämpligt gripande runt böjningar med lite gas som på andra däck skulle skjuta bakänden ut. Återigen, det våta, helt fantastiska däcket. Tidigare hade conti contisportcontact 5's som hade problem med grepp från korsningar i våt oavsett vad slitbanedjupet var och vissa vattenplanningsegenskaper när man gick lite för snabbt. Dessa är mycket bättre! Kan bära högre hastighet genom stående vatten utan att ens tippa. Hittills har slitaget varit bra också. Kontraktskontakten är ökänd för tidigt slitage men Goodyear verkar ha jämnt och relativt långsamt. När det gäller buller har jag inte '
Kommenterat den: 2020-05-19
Fick 94% av föraren till en Bmw 530dA M Sports E39 (245/40 R18 ) på mestadels landsvägar i 10000 genomsnittliga mil.
Ett helt lysande däck. Sidoväggskyddet är fantastiskt vilket jag inte insåg att det hade tills de var monterade. Slitaget är mycket jämnt, vilket för en BMW verkligen är högt beröm. Valuta för pengarna var det som svängde över andra märken också. Jag gillar också slitbanemönstret. Jag rekommenderar det starkt att du vill ha ett fantastiskt vardagsdäck.
Kommenterat den: 2020-05-19
Fick 90% av föraren till en Bmw 535xd (245/45 R19 W) på en kombination av vägar i 1000 miles.
Ersatte min Goodyear runflats med detta däck och det var ett stort steg uppåt i körkomfort och buller. Grip känns utmärkt men har inte riktigt pressat dem, en sak som jag märker är att grus kastas upp i hjulbågarna = verkar som riktigt klibbigt gummi. Kan bara rekommendera.
Kommenterat den: 2020-05-19
Fick 100% av föraren till en Vw Polo 6R 1.6 TDI Bluemotion (225/40 R19 W) på mestadels motorvägar i 10 livliga mil.
Efter att ha sett många av Däckrecensioner ?? You Tube-videor och recensioner på andra källor, jag kan inte tro skillnaden mellan Avon ZV7s och GY Eagle F1 asym 5 som finns. Avons: Bullriga, ganska hårda (ojämna), ok styrning och mer bromssträcka. Omvänt GY Eagle F1 asym 5: mycket tystare, mjukare körning, exakt styrning, bättre frikörning (tar av farthållaren och låter slut), mindre bromsbromssträcka (jag har inte kört i regn hittills, men av alla konton GY Eagles är bättre). Allt sagt är det min ?? subjektiva åsikt ?? (alla som tittar på YT-videorna får referensen), så tack Däckrecensioner för din ärliga åsikt, och för att hjälpa mig att ha en bil som är ännu mer nöje att köra !! .
Kommenterat den: 2020-05-15
Fick 91% av föraren till en Ford Focus MK3 (225/45 R17 W) på en kombination av vägar i 17000 mil i genomsnitt.
Så jag gjorde en första granskning efter cirka 5000 mil. Men jag har nu tagit bort dem från bilen för att sätta på en annan bil. Under tiden uppgraderade jag till 18 "hjul på den nuvarande bilen och har köpt en annan uppsättning Asy5 för det. Om det inte säger tillräckligt, vet jag inte? Hur som helst, nu har jag kört cirka 17 000 mil i bilen med den aktuella uppsättningen 17 "Asy5. Och nu är de borta från bilen, jag kan bekräfta slitbanedjupet över däcken. På de bakre däcken finns det 6 mm kvar. På framsidan, 4 mm kvar. Så när de går på den andra bilen byts de runt. Jag förväntar mig åtminstone ytterligare några tusen mil ut ur dem båda. Förhoppningsvis ytterligare 10 000 för uppsättningen. Jag skulle vara nöjd med 25 000 av en uppsättning däck ändå. Som sagt, den andra bilen kommer inte att bli en diesel Focus, snarare en Clio 197. Så dessa däck kommer förmodligen att få en ganska hård livslängd i slutet, så de kanske inte håller så länge. Jag kommer att uppdatera igen när de är klara.
Kommenterat den: 2020-05-07
Fick 92% av föraren till en Honda JDM Accord Euro R (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 1400 livliga mil.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 är riktigt bra. Jag fick dem i december 2019 på mitt Accord Euro R för att ersätta den gamla ContiSportContact5 efter att ha sett dina recensioner på dem. Det är billigare än Pilot Sport 4, S $ 130-135 / st för 225 / 45R17, PS4 är S $ 155-165 / st här i Singapore. Mycket snabb styråtgärd och bra vägkänsla och grepp, bra även i vått läge. Jag tycker inte att de är bullriga. Nackdelen, min bränsleförbrukning ökade.
Kommenterat den: 2020-05-05
Fick 91% av föraren till en Vauxhall Astra j 2.0 (245/35 R19 W) på mestadels landsvägar i 8000 livliga mil.
Fick dessa för min astra j 2.0 cdti Torrt grepp är utmärkt. Vått grepp är utmärkt. Komfort som förväntat i däck denna låga profil inte bra. Slitage verkar bra gjort 8 km och de har fortfarande de små nubbarna från nya på dem verkar ha mycket bra och jag flyger upp och ner på några allvarligt krångliga vägar dagligen. Vattenplanning verkar vara ganska bra, självklart hjälper den låga profilen inte. Hantering som jag bäst skulle beskriva som limmad på vägen, de känner sig helt stabila, ingen sidoväggsflexstyrning är extremt exakt och mängden tillgängligt grepp är rikligt så att din skicklighet blir en hämmande faktor. Jag har haft Michelin PS4 och kontinental premiumkontakt 6 och pzero och överlägset de bästa allroundarna är Goodyear's I ' säger PS4 kan ha ett litet brus- och komfortkant och den minsta kanten i det torra men bakom avsevärt i det våta. Allt som allt lysande däck.
Kommenterat den: 2020-04-20
Fick 94% av föraren till en Bmw M140i (225/40 R18 W) på en kombination av vägar i 10 mil.
Detta är ett mycket kort första intryck av däcken från att bokstavligen ha monterat dem i morse och gå ut på en 30 minuters bilresa för att återställa däcktrycksensorerna. Förhållandena är våta och 7,5 grader, båda faktorer som skulle ha gjort Michelin Pilot Super Sports mycket komprometterade, eftersom det här är förhållanden som visar sina (två huvud) fel. Så, ett perfekt tillfälle att se vad ASY5 gör. Hela körningen var skonsam och lugn för att skrubba bort den släppande föreningen på däcksytan (våta förhållanden) och för att få en verklig känsla av vad dessa gör vid lägre hastigheter. Omedelbart är de två elementen som jag tänkte på hur tyst det är och hur mycket bättre körkvaliteten är. Nu är det de främsta anledningarna till att byta till detta rena vägorienterade däck, så mina förväntningar var ganska höga med tanke på vad jag har läst på den här webbplatsen. De överträffade faktiskt dessa förväntningar med viss marginal. Jag har aldrig gjort ett rakt rygg-till-rygg-test som detta, men jag är överraskad över hur olika två däckmärken / modeller kan få din bil att känna. Visserligen jämför vi inte som för här eftersom PSS är ett steg i prestanda / spårdag, men som ett vägdäck där den här bilen kommer att spendera 100% av sin tid är Goodyears på den här korta enheten huvud och axlar över Michelinerna. Jag har ingen aning om torrt grepp och slitstyrka än, men bara på de första 10 milen vet jag att jag gjorde det exakta rätta valet. När jag har fått fler mil på dem under torra förhållanden rapporterar jag om hur de känner sig subjektiva för PSS. Men hittills utmärkt. men som ett vägdäck där den här bilen kommer att spendera 100% av sin tid är Goodyears på denna korta bil huvud och axlar över Michelins.
Kommenterat den: 2020-04-18
Fick 94% av föraren till en Renault Megane R26 (235/40 R18 W) på en kombination av vägar i 4500 genomsnittliga mil.
Tillbringade 1000 pund på 100-talets däck tidigare. Hade sportdäck, terrängkörning, SUV etc etc och alltid hittat något att förbättra på med ett märkesväder är det grepp, komfort, buller eller slitage. Kan rapportera 0 saker jag hatar om dessa .... åh förutom att de inte kostar 9,99 kr vardera och ett paket Rolos som passar.
Kommenterat den: 2020-04-16
Fick 99% av föraren till en Bmw 135i (255/35 R18 ) på en kombination av vägar i 7500 livliga mil.
Körde Michelin PS3 / 4 i alla mina bilar de senaste 7 åren och det här däcket imponerade verkligen, särskilt torrt, PS4: arna kämpade med bakre grepp på min 135i-kupé nu med Eagle F1 asymmen nästan ingen hjulspinn speciellt jämfört i kallare väder, lite lite mer vägbuller till PS4 men det är marginellt och med tanke på prisskillnaden skulle F1.5 definitivt vara mitt nästa val igen, en sista sak, slitaget är nästan identiskt reat Stort däck.
Kommenterat den: 2020-04-12
Fick 99% av föraren till en Ford falcon xr6 turbo ute (245/35 R19 W) på en kombination av vägar i 4000 livliga mil.
Har haft alla asymmetrics på min bil kan inte fel någon av dem de verkar bara bli lite bättre varje gång.
Kommenterat den: 2020-03-22
Fick 0% av föraren till en Bmw (225/45 R17 W) på mestadels motorvägar i 0 genomsnittliga mil.
Bytt ut Hankook Evo RFT. Wow! Det är som en ny bil! Körspår inte, så mycket tystare, ingen smäll över något annat än en liten sten, inget ständigt mullrande. Styrkänslan är mycket bättre och lättare, märkbart snabbare, och hela bilen känns så mycket lättare. Massor av grepp och överraskande mindre kroppsrulle. Fantastisk! Inga fler körlägenheter någonsin igen !.
Kommenterat den: 2020-03-16
Fick 67% (235/45 R17 ) på en kombination av vägar i 8000 genomsnittliga mil.
Monterad på VW Passat för att ersätta Pirelli Cinturato dödad av genom grophål och punktering. Hanterings- och styrprecisionen är mycket bra, MEN de är mycket bullriga, du känner varje sten på vägen, en grov yta vibrerar ratten. På en slät yta är de fina men på "tjära och grus" är de väldigt mycket bullriga. Jag tror att sidoväggarna är mycket styvare än Pirellis, vilket ger den sportiga hanteringsprestandan men överför all vägvibration till bilen.
Kommenterat den: 2020-03-03
Fick 90% av föraren till en Audi S5 (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 3 genomsnittliga mil.
Nyligen monterade Goodyear Eagle F1 Assymetric 5s till min Audi S5 som ersatte Hankooks som kom på bilen. Skillnaden är märkbar och en enorm förbättring. Bättre grepp vått och torrt, komponerad hantering och förbättrad komfort och åktur ger allt ett enastående resultat. Jag skulle inte tveka att rekommendera dessa däck till den här bilen.
Kommenterat den: 2020-02-27
Fick 79% av föraren till en Audi A6 Allroad 3.0 TDI (255/40 R20 W) på mestadels motorvägar i 4000 lättgående mil.
Att gå från lager OE Asymmetric 2 till dessa skulle vara ett anständigt steg uppåt eller så tänkte jag, medan däcket är bra i allmänhet är det otroliga vägbuller vid 60 km / h fruktansvärt och vissa ytor verkar förvärra problemet. Överlägset det bullrigaste däcket jag alla har hört, det kan vara 20 "i kombination med en hårdare sammansättning och slitbanemönster. Bortsett från detta är däcket bunnsolid prestandamässigt, A6 Allroad 272 är tung bil men dessa fasas inte in alla
Kommenterat den: 2020-02-24
Fick 76% av föraren till en Audi S5 (265/30 R20 ) på en kombination av vägar i 4000 livliga mil.
Kör dessa på en Audi S5 Quattro byter från Continental 5P ??. Allround bra prestanda vått, torrt och jämnt i de lägre vintertiderna för ett 20 tum sommardäck, men tyvärr är de otroligt bullriga på vissa vägytor. Kontinentalerna hade mycket snabbare jämförelse, men ett mycket tystare däck! För min blandade motorväg / stadskörning kan Goodyear snabbt bli ganska besvärligt, och medan jag njuter av föreställningen ser jag fram emot att dike dessa redan.
Kommenterat den: 2020-01-28
Fick 92% av föraren till en Ford Focus ST 225 (225/40 R18 W) på en kombination av vägar i 20 mil.
Även om de bara har monterats och bara testats i regn har dessa däck förändrat känslan av min ST224, men tidigare hade jag Pilot Sport4 runt, men från hälften slitna grep de bara inte så bra i vått. Från och med GY-däcken biter i den våta asfalten och har gett mig mer förtroende för bilhanteringen, var väl värt att dike Michellins.
Kommenterat den: 2020-01-16
Fick 87% av föraren till en Renault clio 197 (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 4000 livliga mil.
Använd vanligtvis alltid ps4 på den här bilen men de hade dem inte i lager och bilen kom med f1 3 som jag inte kunde fel. Jag kan inte fel på dessa däck alls. Jag byter ut styrarmarna samtidigt som spårningen är klar och till och med 6 månader senare är jag fortfarande imponerad så mycket att jag har börjat använda dessa däck på alla mina bilar, jag skulle gå så långt som att säga de lika bra som pilotsport och jag är säker på att om det är just släppt men de är billiga 120 £ billigare för 4 som mps är det en bra idé ... Endast en dåre skulle köpa något annat bar pilot sport, jag har gjort 4k kränkande mil och de ser fortfarande nya ut ....
Kommenterat den: 2020-01-08
Fick 90% av föraren till en Volkswagen Golf MK7 GTI (225/45 R18 W) på en kombination av vägar i 800 livliga mil.
Fick dem på mitt steg 1 mk7 golf GTI alla hörn. Inte lika bra som mpss i det torra men ändå mycket bra. Mycket bättre i vått än mpss. Skulle ta dessa över mpps för brittiska vägar. Kostar också £ 350 för alla 4 däck monterade på Kwik Fit.
Kommenterat den: 2020-09-24
Fick 88% av föraren till en Suzuki snabb sport (205/45 R17 W) på en kombination av vägar i 11000 genomsnittliga mil.
Jag har använt däcken för väganvändning och en mycket våt spårdag. Torr hantering är utmärkt på vägen, även om jag aldrig trycker super hårt. Våt hantering är utmärkt både på väg och bana. När min vanliga banbil var ute för underhåll, använde jag Swift på en mycket våt Oulton Park. Goodyear var fantastiska och kompenserade något för bristen på kraft. Kostnaden var billig för premiumdäck och den enda nackdelen är att jag misstänker högre rullmotstånd än de tidigare Contis.
Kommenterat den: 2020-08-30
Fick 86% av föraren till en Audi A7 3.0TDi Auto (255/40 R19 ) på en kombination av vägar i 10000 livliga mil.
Från PS4 till F1A5 och jag måste säga att den här allroundaren är galet fantastisk. Jag tystade bara och gav dem mina pengar.
Kommenterat den: 2020-04-19
Fick 87% av föraren till en Volkswagen Golf GTI MK5 (225/40 R18 ) på en kombination av vägar i 28000 genomsnittliga mil.
Dessa däck fortsätter bara. Jag har gjort 2 45 000 km på dem och har fortfarande 4 mm kvar runt. De är nu 5 år och börjar chipa. Men greppet är fortfarande galet, både torrt och vått. Riktigt riktigt bra vått däck. Bullernivån är också låg. Deras fälgskydd är också en trevlig funktion. Har aldrig haft några problem med dessa däck. Jag går vidare till Continental maxcontact MC6 som har höga förväntningar så jag granskar dem snart.
Kommenterat den: 2020-06-08
Fick 95% av föraren till en Jaguar Jaguar XE (225/40 R18 V) på en kombination av vägar i 400 genomsnittliga mil.
För nytt har bara täckt 450 miles.
Kommenterat den: 2020-06-04
Fick 100% av föraren till en Bmw 3-serie (245/40 R17 W) på en kombination av vägar i 4000 genomsnittliga mil.
Bra däck!, Fantastiskt grepp i torrt och vått skick. Jag behövde ett däck som gav mig total trafiksäkerhet och dessa Eagle F1 asymmetriska 5 har förvånat mig mycket trevligt. Jag brukade köra en Conti SportContact men de gav mig ett regelbundet grepp, hoppade hela tiden över ESP och de slitna också mycket oregelbundet (alltid med tillräckligt tryck). Med dessa nya däck har jag tvingat utgången och kurvspårningen även i vått läge och jag har fortfarande inte tänt ESP-ljuset. Komfortbuller är också lägre än Continental.
Kommenterat den: 2020-04-04
Fick 90% av föraren till en Volkswagen Golf GTI (225/40 R18 W) på en kombination av vägar i 100 mil.
Hade slitna ut effektiva greppprestanda från tidigare ägare, efter att ha vridit de främre asym3erna bakåt efter ett tag trodde jag verkligen att bilen behövde upphängningsarbete på grund av karossrullning och understyrning men efter montering av dessa Asym 5 kan jag se att allt däcken! Understyrning är borta och har gjort en så annorlunda kroppsrulle, sidovägg verkar mycket fastare. Körs bara i våt men verkar kännas som att den bara kämpar för att greppa i hård accel i första växeln på våta vägar vilket är förståeligt för en varmlucka med öppen diff så mycket bra. Jag frestades av de nya supersportarna men glad att jag gick med dessa, billigare, känns fantastiskt i det våta, kommer utan tvekan att hålla längre och jag är säker på att jag inte kommer att märka skillnaden för 99% av tiden.
Kommenterat den: 2020-06-28
Fick 81% av föraren till en Audi S5 (245/45 R18 W) på mestadels motorvägar i 6500 livliga mil.
Tidigare använde Asymmetric 3 som var väldigt bra och jag var riktigt nöjd med dem. Valt en nyare version eftersom nyare vanligtvis är bättre. Greppet i torrt och vått tillstånd har varit utmärkt, inklusive hantering, snabbare kurvor eller bromsning. Har inte märkt några nackdelar med feedback från vägen heller (har inte tagit dessa däck till banan heller). Slitage verkar också vara mycket bra. Komfort å andra sidan är riktigt dåligt på grund av det buller som det genererar, aldrig sett eller hör något däck som till och med ligger nära denna ljudnivå, inte ens vinterdäck (t.ex. goodyear Ultra Grip Performance G1 XL). Har hjulet justerats när däck byttes, inte säker på vad som orsakar sådana ljudnivåer.
Kommenterat den: 2020-09-29
Fick 100% av föraren till en Audi Q3 (255/40 R19 W) på en kombination av vägar i 0 genomsnittliga mil.
Det är ett sensationellt däck ... Utmärkt prestanda i både torr och våt ... I kurvan går fordonet på skenor, det noteras att de har förbättrat flanken med avseende på tidigare Asymmetric 2 och 3 ... De har en mer energisk bromsning ... Tidigare körde jag en PZero och med dessa nya GY märkte jag en hel del förbättringar när det gäller rullande ljud.
Kommenterat den: 2020-10-04
Fick 91% av föraren till en Peugeot 308 1.6 e HDI (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 6000 livliga mil.
Jag fick däcken monterade på min bil så snart de anlände till min lokala däckbutik eftersom jag verkligen var trött på de däck som galleriet hade monterat på min bil. Från den första utkörningen måste jag erkänna att det första jag märkte var komforten. I jämförelse med Pirelli P7s som jag hade på bilen från galleriet märktes skillnaden direkt. Bilen går tystare på dessa och glider mycket bättre över stötar. Jag är en väldigt livlig förare och jag tycker om att ta hörnen i den hastighet som jag skulle vilja åka i raka sträckor, med massor av sidoacceleration inkluderad för de snävare hörnen. Däcken imponerade också mycket snabbt på denna front. Faktum är att den allra första gången jag hade dem på efter att ha rullat ut ur affären hällde det av regn och däcken hade uppenbarligen fortfarande poleringsytan på dem. Till och med i det värsta fallet var de lika bra som Pirellis jag hade. Först: I torrt läge: Däcken är mycket bekväma och särskilt tuffa känslor (du vet, en lägre frekvens träffar snarare än en högre - högre stigningsskakning) över stötar. I hörnen är greppet där i vilken hastighet du vill, både i medelhög och höghastighetshörn är de mycket bra. Jag har 45% -förhållandet, 17 "-versionen av dessa och jag kan försäkra dig även med den ganska stora sidoväggsstorleken som jag har, det finns absolut inget däck som orsakar understyrning i det torra. Min bil, som en fransk hatchback inställd på runt 160 hk / 350 nm vridmoment har en mellanstyrka överstyrningstendens i avvikande hörn när bilelektroniken försöker stabilisera det främre greppet, inte säker på hur de klarade det men ändå; i dessa situationer, däcken ger utmärkt vägåterkoppling och du kan enkelt hitta var de är, vart de pekar och gradvis förlust av grepp när du överstyr. Så jag skulle betygsätta deras återkoppling på väg som 10/10 - verkligen - det är perfekt. I det våta: Du känner inte riktigt att du är i vått så mycket som med andra däck. GoodYear har alltid haft vått grepp som en av deras styrkor och det visar sig verkligen i dessa. Du kan köra över jämnt stående eller rinnande vatten utan mycket extra försiktighet i lämpliga hastigheter, och i hörnen påverkas hastigheterna där du kan ta hörnen inte alls alls, för torrt. Inga problem här egentligen, men jag måste erkänna de senaste 6-7 månaderna eller så att jag hade dessa fick jag inte chansen att göra mycket livlig körning i det våta eftersom trafiken omedelbart försämras så snart det regnar. Efter cirka 8 km: Däcken är nere cirka 1,5 mm till cirka 6-6,2, jag vet att jag kör på deras gräns ganska ofta - och nästan varje dag i några favorithörnor på min pendlingsväg - men det lovar inte lika bra som jag hoppades på deras livslängd . Jag tror inte att jag kan springa dessa till 30k kilometer eller 3 år men vi får se. Trots att jag känner att den skarpa vägåterkopplingen och den perfekta lyhördheten fortfarande finns, känns det som om däcken har börjat ta lite längre tid att värma upp. Slutligen har prestanda utanför hörnet förbättrats något. Slutlig dom: Jag var på staketet mellan dessa och en uppsättning Pilot Sport 4-däck när jag köpte dem, men jag är glad att jag valde dessa eftersom det har varit en fantastisk upplevelse. Jag har använt samma bil med PS4-däcken och de känns bekvämare, ändå inte lika skarp - så jag tror att det är en ytterligare punkt för Asymmetric 5 eftersom jag föredrar skärpa. Däcken känns fortfarande lika bra som de gjorde den första dagen, men - som sagt - blir jag orolig över hur mycket jag driver dem och tittar på det snabba slitaget.
Kommenterat den: 2020-09-29
Fick 94% av föraren till en Seat LEON 1.8TSI (225/40 R18 W) på en kombination av vägar i 1000 livliga mil.
Byt ut mina fabriksdäck (bridgestone potenza s1) med dessa, jag måste säga att greppet är bättre! och de är mycket billigare än mina originaldäck så definitivt bra investering. Assymetric 5 har också ett bra fälgskydd som bridgestone jag hade inte alls .. Bara con (som kan räknas som ett proffs för vissa människor): assymetric 5 känns mjukare än mina tidigare däck vilket innebär att vägen feedback på den assymetriska 5 är lägre än bridgestone, MEN de absorberar vägstötar och grythål mycket bättre så det är upp till vad du föredrar: bekvämare åktur eller bättre vägåterkoppling. Slutsatsen - fantastiska däck till det priset, rekommenderas super.
Kommenterat den: 2020-09-24
Fick 95% av föraren till en Bmw 320 d (255/35 R18 W) på mestadels landsvägar i 4000 genomsnittliga mil.
Jag använder dessa Goodyear Asymmetric 5-däck på en BMW 320d E91. 225 på framaxeln och 255 på baksidan. Tidigare använde jag två uppsättningar Michelin Pilot (bra däck men för dyrt!) Jag tror att dessa Goodyear-däck erbjuder mer grepp i torra och särskilt i våta förhållanden, jämfört med Michelin. Ingen fråga om buller eller komfort (18 tum med små sidoväggar är inte riktigt bekväma oavsett märke). Jag kan inte berätta om slitage sedan jag körde cirka 5000 km. Jag rekommenderar dem definitivt om ditt mål är ett däck med gott grepp och ska användas på din vardagliga bil.
Kommenterat den: 2020-09-16
Fick 90% av föraren till en Bmw 120d M sport (225/40 R18 W) på mestadels motorvägar i 12000 mil i genomsnitt.
Riktigt bra UHP-däck för daglig användning. Erbjuder mycket självförtroende på gränsen, särskilt i det våta. Efter 20000 km bara lite sliten, förlorade cirka 0,6 mm gummi. Feedback är ganska bra men jag skulle inte rekommendera dem för spåranvändning.
Kommenterat den: 2020-09-12
Fick 93% av föraren till en Audi A6 2,7 tdi quattro Tiptronic (245/40 R18 W) på banan i 1200 livliga mil.
Han tog fortfarande några kilometer med dem monterade. Cirka 2000 km. Den kom från en Pirelli Contract P7 i storlek 225/55/16 99y och förändringen är fantastisk. Extraordinärt grepp, känsla av säkerhet i det våta nästan som om du var torr, rullljudet har minskat, och det som verkar nästan otroligt är att det bättre filtrerar ojämnheter på vägen till och med en lägre däckprofil. Utan tvekan ett bra köp. Helt tillrådligt.
Kommenterat den: 2020-09-06
Fick 97% av föraren till en Bmw 120d (245/35 R18 W) på mestadels motorvägar i 120 genomsnittliga mil.
När jag fick min BMW 1-serie M Sport hade jag kört lägenheter på den och de är ärligt talat de värsta däcken jag någonsin har haft. Körkomforten var hemsk och så var allt annat. Allt förändrades när jag ersatte dem med Falkens runt som var anständiga men efter att de hade gått ut bestämde jag mig för GoodYear AS3 som har varit fantastiska från dag 1 i vått och torrt. Jag sprang dem i 18 000 mil och har just bytt till nya Goodyears AS5 och wow de är helt fantastiska, körkomforten är fantastisk, greppet är något annat i både vått och torrt som du känner dig säker på att köra lite snabbare utan att vara rädd grepp. Fantastiska däck.
Kommenterat den: 2020-08-21
Fick 100% av föraren till en Porsche 992 911 Carrera S (305/30 R21 ) på en kombination av vägar i 5000 livliga mil.
Lagerdäck på Porsche 992 911. Otroligt grepp i torrt och vått.
Kommenterat den: 2020-08-14
Fick 86% av föraren till en Audi S5 (255/35 R19 ) på mestadels motorvägar i 1500 livliga mil.
Mycket imponerad av dessa däck, mycket bättre hela tiden än de tidigare monterade Continentals. Endast tiden visar på slitaget.
Kommenterat den: 2020-08-14
Fick 100% av föraren till en Peugeot 308 SW II BlueHDI 150 (225/45 R18 ) på en kombination av vägar i 3000 livliga mil.
Lysande allround däck .... Riktigt riktigt bra upplevelse, våt hantering är helt enkelt fantastiskt !!!.
Kommenterat den: 2020-07-20
Fick 99% av föraren till en Bmw 318d M Sport Touring (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 1500 lättgående mil.
Dessa däck är den absoluta toppen av tekniken. Jag märkte inga brister. Att köra med dessa däck garanterar maximal säkerhet. Jag rekommenderar starkt dessa däck !.
Kommenterat den: 2020-07-18
Fick 87% av föraren till en Fiat 500 Abarth (215/40 R17 ) på en kombination av i 400 genomsnittliga mil.
Mycket bättre än Pirelli P-Zero Nero i alla avseenden. Har inte haft mycket våt användning men vid ett par tillfällen regnade de med bra grepp och självförtroende med lite hjulspinn - igen så mycket bättre än Pirellis. I torrt kurvtag är greppet utmärkt även med mjukare sidoväggar jämfört med andra märken. Ser bra ut med slitstyrka men det är för tidigt att veta hur länge dessa kommer att hålla mig.
Kommenterat den: 2020-07-16
Fick 84% av föraren till en Volvo S60 Rdesign D3 Geartronic 2012 (235/40 R18 W) på mestadels stadsvägar i 6000 livliga mil.
Gripnivåerna på detta däck är orealistiskt i torrt och vått läge, det enda som var besviket var mängden miles jag fick ut av däcken men sa att jag satte dem igenom mycket missbruk jag har försökt kontinentala 5-talet föredrar mycket dessa.
Kommenterat den: 2020-07-09
Fick 100% av föraren till en Volvo 2.0 T5 Sedan (235/45 R18 W) i 100 mil.
Bara hade dessa däck 2 timmar när jag insåg att jag hade gjort det bästa valet av däck någonsin. Komfort miles bättre än Bridgestone och Dunlop däck jag hade på bilen tidigare. Jag har nu haft däcken på bilen i 2 veckor och kan lätt säga att det nu är ett nöje att korsa en vägpuckel utan att tro att hjulen faller i bilen eller så har fjädringen sett sina sista dagar. Jag kan gå in i en kurva i en rondell med 50 mil i timmen och känna mig helt säker samtidigt som jag känner hur däcken biter i asfalten. Våt körning märks också bättre med mycket bättre brytsträcka. Bara det bästa däcket någonsin !.
Kommenterat den: 2020-07-02
Fick 93% av föraren till en Peugeot 308 sw 1.6 hdi (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 700 livliga mil.
Dess däck ...... Ingen röra det som håller din bil på vägen, Ersatta Michelin-däck som fanns på bilen från nya ... Goodyear Eagle F1 Asym 5 är mycket bra däck, utmärkt i torrt och lika bra i vått, ger feedback från styrningen dig mycket självförtroende, bromsning är också skarpare och de flesta av samtalsbilen är tystare än när den hade michelin-däcken. Köp inte billigt ut på däck närmare toppänden.
Kommenterat den: 2020-06-22
Fick 98% av föraren till en Vauxhall Corsa (215/45 R17 W) på mestadels stadsvägar i 500 mil i genomsnitt.
min dotter fick alla 4 hörn utrustade med avhandlingar, efter att jag sa till henne att få de bästa däck som hon hade råd ringde hon upp mig för att säga att hon kände att bilen kör bättre, hon sa att de var bra år, så jag trodde asymmetrisk 3 , jättebra, när hon fick dem monterade tog hon en bild och skickade dem till mig, asymmetrisk 5! (Â £ 380) och ringde henne och sa att de är en av de bästa du kan få! För henne var ett däck bara ett däck, hon hade konti på ryggen och nexen fram, jag körde hennes bil och tyckte att avhandlingarna är skitvarma , så jag satte min fk510 på baksidan av min korsa och fick asymmetrisk 5 på framsidan, förbättrar styrningen, gör den lite tyngre, på en korsa det är bra! bilen går runt hörn som på skenor, klibbar på vägen som lim i vått och torrt,
Kommenterat den: 2020-06-17
Fick 100% av föraren till en Bmw Z4 35i (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 400 livliga mil.
Jag köpte en 35i BMW Z4 från en familjemedlem, den var utrustad med Bridgestone Potenza-körda däck, nya bak och väl slitna fram. Bilen spårades ständigt, greppet var dåligt fram och körfältet var otroligt läskigt. Jag fattade beslutet att montera de senaste Goodyear Asymmetric 5-däcken runt och omvandlingen är overklig, jag hade också utfört en 4-hjulsinriktning men det var till stor del bra och den värsta felinriktningen var 0,21 grader så jag tror inte att det har bidragit till förändringen. Bilen är nu stabil och lugn, det finns ingen spårning, stötar gör inget för att störa bilen, byte av körfält är nu en glädje. Kabinens ljudnivåer är också betydligt lägre. Våtgrepp är imponerande och i 400 miles körning, mycket av det på våta vägar, Jag har inte lyckats provocera dragljuset till och med att jag inte har dragit mig ut i korsningarna och blivit livlig. Däremot chockade Bridgestone-däcken mig genom att blinka dragljuset i det torra i en sväng jag regelbundet seglade runt i samma hastighet i en 54 år gammal sportbil! Sammanfattningsvis var de körbara Bridgestone Potensa-däcken fruktansvärda och farliga och Goodyear Asymmetric 5 har gett mig den bil jag förväntade mig, skillnaden är total. Z4-ägare köper dem och förändrar ditt liv !!!.
Kommenterat den: 2020-06-13
Fick 86% av föraren till en Ford Focus MK3 (225/45 R17 W) på mestadels landsvägar i 5000 genomsnittliga mil.
Jag köpte dessa för att ersätta Bridgestones på min Ford Focus TDI. Att vara en familjebil, det blir inte mycket livlig körning. Men vid några få tillfällen har jag lyckats testa däcken, de var jättebra. Bättre än Bridgestones tidigare och väldigt nära förmågan hos Michelin PS4 som jag hade på en tidigare bil, på samma vägar. Däcken fungerar bra både vått och torrt för den typ av körning jag gör. Marginalt bättre än de AS3 som jag hade på en tidigare familjebil. Men det var för några månader sedan, så det går inte att göra en jämförelse där. Komfort är utmärkt. Inga problem där för mig eller min familj. Slitstyrka: Detta är ganska viktigt för mig. Jag hade utmärkta slitstyrkor från mina tidigare PS4. Och övervägde på allvar antingen PS4: er igen eller Primacy 4 ' s för den här bilen när du byter däck för denna faktor. Men jag fick över 44 000 ur en uppsättning Goodyear Excellence på en F11 530d, så när jag upptäckte att AS5-enheterna släpptes, trodde jag att jag lika gärna kunde prova dem. Hur som helst, hittills, 5 000 mil in, har jag precis mätt slitbanedjupet på AS5: erna, och de är fortfarande 7 mm runt. Så det är ganska bra. Jag kanske inte ser ytterligare 40 000 av dessa, men om jag får ytterligare 20 000 skulle jag vara ganska nöjd. Jag kommer att uppdatera när jag byter ut dem, såvida jag inte säljer den här bilen först. s ganska bra.
Kommenterat den: 2020-05-30
Fick 97% av föraren till en Volkswagen Golf GTI MK7 (225/45 R17 W) på mestadels landsvägar i 5000 genomsnittliga mil.
Golf 7 2.0 TDI Ersatte min bridgestone ER300 med F1 AS 5 goodyears. Greppet är utmärkt i torrt och lika bra i vått. Vägbuller har minskat avsevärt. Slitage är utmärkt. Eftersom däcket har konstruerats och tillverkats till en mycket hög standard, trampas slitbanan faktiskt ner till däckens botten och inte bara till hälften. Det betyder att du kommer att ha ett bra vått grepp under hela däcket. Det som verkligen förvånade mig var det faktum att däckens slitbaneanvisningar är praktiskt taget i jämnhöjd med däcket, ungefär 1 mm höga på grund av ovan nämnda tillverkningskvalitet. Jag rekommenderar starkt dessa däck för alla som letar efter prestanda, komfort och förtroende för ett däck.
Kommenterat den: 2020-05-27
Fick 89% av föraren till en Mini Roadster SD (205/45 R17 W) på en kombination av vägar i 700 livliga mil.
Dessa däck är super klibbiga som förväntat. Greppnivåerna är högklassiga både i torr och våt. Tyst och super bekvämt. Jag önskar att styrningen blir skarpare och snabbare. Men vi kan inte ha allt. De är faktiskt inte Ultra High Performance eller Max Performance-däck. Jag skulle kalla dessa som Sport Touring-däck. Det är verkligen synd att högkvalitativa däcktillverkare inte längre har riktiga Max Performance- och Ultra Performance-däck (under 19 ") i sin produktportfölj. Istället märker de Touring Tyres som Performance Däck, vilket inte är riktigt bra. Skulle jag köpa dessa igen? inte för min helg / sportbil. Men jag skulle definitivt köpa dessa till vår familjebil. Däck med utmärkt kvalitet.
Kommenterat den: 2020-04-21
Fick 100% av föraren till en Bmw 3 (225/50 R18 ) på mestadels motorvägar i 5000 livliga mil.
Jag har monterat i min BMW och de är helt fantastiska. Exakt styrning, bra på våt och utmärkt på torra vägar.
Kommenterat den: 2020-01-01