Startsida - Goodyear - Goodyear Eagle F1 Asymmetric

Goodyear Eagle F1 Asymmetric

 
Grepp på tort underlag 91%
 
Grepp på blött underlag 88%
 
Väghållning 82%
 
Hantering 79%
 
Slitage 71%
 
Komfort 80%
 
Skulle köpa igen 79%
x200 goodyear eagle f1 asymmetric
Har du erfarenhet av Goodyear Eagle F1 Asymmetric?
Recension
Uppgifter om bilen
Jag kör en:
Av modell:
Fyll i modell manuellt:
Däck dimension
/ R  
Körstil
jag har kört på
med följande körsätt
i ca mil.
Betygssättning
Sätt ett betyg i varje kategori. Ju högre betyg - desto nöjdare är du. Om ett betyg inte går att sätta (tex "Grepp på snö" på ett sommardäck) så sätter du "Inte applicerbart". Försök att vara så rättvis som möjligt i din bedömning!
Grepp på tort underlag
Grepp på blött underlag
Väghållning
Hantering
Slitage
Komfort
Skulle köpa igen
Grepp på Snö
Grepp på is
Din kommentar

Ny uträkning
Det finns obligatoriska fält som inte är ifyllda!
  

Recensioner

Sortera kommentarer på:
Betyg
Datum
Fick 59% av föraren till en Volkswagen Passat 3.2 FSI 250BHP (225/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 20000 livliga mil.
Efter att ha bytt ut Pilot Sport 3s på min Passat eftersom de hade nollkänsla, insåg att bilen i sig har nollkänsla, F1s åtminstone har lite mer än Pilot Sport 3. Greppet har alltid varit mycket bra, och för en solid bil med en 3,2 donk över framhjulen och AWD, han hanterade bra, överraskande några passagerare under de senaste 2 åren. Men en ensam och livlig bilkörning över 160 km verkar ha varit för mycket för dem, vilket orsakade blåsor på utsidan av däcken och nu faktiskt saknar grepp också, vilket innebär att jag behöver två nya framdäck. Jag kommer inte att ersätta dem som för liknande, jag har tillfälliga bilparker runt hörn, och februarins spänning var visserligen en långvarig ansträngning, men jag förväntar mig att däck ska hålla längre än 20000 km, särskilt när 85% är den långsamma staden dribbla. Annars ett bra däck.
Kommenterat den: 2020-03-18
Fick 86% av föraren till en Audi A3 (245/45 R18 W) på en kombination av vägar i 14000 livliga mil.
Mycket bra sommardäck för Bergen, Norge, där det regnar MYCKET. Dessa däck griper mycket bra om utetemperaturen är över 10 grader celsius. Under den temperaturen kan föraren inte lita på dem. För min lilla 1200 kg-bil är 245 / 45R18 lite överdimensionerade och gnuggar däcket när de korsar stötar vid normal till hög hastighet, och till och med vid mycket låga hastigheter när bilen är laddad med 4 personer inuti. Fälg och däck är 25 kg tunga, men har fortfarande galen grepp i hörnen. Grepp när det går sönder är också galen. Jag skulle köpa dem igen, men 235/40 variant, nyare generation.
Kommenterat den: 2020-04-07
Fick 81% av föraren till en Bmw X3 2.0d Sport (245/35 R20 W) på en kombination av vägar i 2000 lättgående mil.
Hade Pirelli från ny. Blev snabbt och var slarvig i hanteringen. Goodyears är mycket bättre. Jag känner mer kontroll och vet vad bilarna gör. Även tystare på grova vägar kan inte fel, de behöver bara testa när vädret blir kallare.
Kommenterat den: 2020-04-22
Fick 80% (255/40 R19 W) på en kombination av vägar i 230 genomsnittliga mil.
Jag köpte nyligen en A6 BiTdi Avant-sko med Maxxis VS01, då var jag nöjd med att däcket bara hade kört det vid relativt låga hastigheter. Jag var glad att de 19 hjulen inte gav en dålig åktur och att däcken / bilen verkade klara OK. Det var inte förrän jag tog bilen utomlands och passerade 80 km / h att jag började bli olycklig. Det var en markant vibration som jag försökte balansera utan att lyckas helt. Maxxis hade cirka 6 mm slitbana och tog mycket vikt för att tysta ner, men aldrig helt. Maxxis är ett budgetdäck med bra recensioner men jag kände verkligen inte att det passade Audi så jag bitade kulan och hade en uppsättning (nu gamla) AO-kvalificerade Eagle F1 Asymmetric (inte 2 eller 3) och jag kan rapportera det är som krita och ost. Bilen är sammansatt bättre med bra vägkänsla, körkomfort och ingen märkbar ljudökning. Kanske ställer Audi verkligen in deras fjädring på däcket? Inte många AO F1 om mer och F1 Asymmetric 2 och 3 verkar inte vara AO-kvalificerade så jag är inte säker på vad jag ska göra nästa gång. Förhoppningsvis kommer det inte vara för tidigt.
Kommenterat den: 2020-03-15
Fick 61% (225/35 R18 W) på en kombination av vägar i 6000 livliga mil.
Hade de köpts som min första däckuppsättning (alla fyra) sedan jag köpte bilen. Vid 1: a kändes däcken klibbiga, bilen kändes planterad i hörnen men efter cirka 5000 km (3000 mil) kändes de plastiga på framaxeln med massor av understyrning, särskilt efter ett par banor. Slitbana var bra, inte ens halv igenom och sidoväggarna var intakta. Och det är bara problemet som det verkar för mig - däckenas egenskaper är inte konsekventa som om gummikvaliteten känns successivt sämre ju djupare du gräver i dem. Lyckligtvis verkar de bakre ok och jag håller dem fortfarande på bakaxeln nu med mitt 4: e set på framsidan (Pirelly P Zero Nero just nu). Jag kommer att undvika Eagles på grund av bristande förtroende för kvalitetskonsistens.
Kommenterat den: 2020-08-04
Fick 73% av föraren till en Honda Accord Euro (235/35 R18 W) på en kombination av vägar i 0 livliga mil.
De mest bullriga däcken jag har haft. Till den punkten att alla som åker i bilen kommenterar. På det.
Kommenterat den: 2020-08-09
Fick 100% av föraren till en Ford Galaxy (235/45 R18 W) på en kombination av vägar i 20000 genomsnittliga mil.
Stora däck dessa däck har hållits dubbelt så länge som Conti 5s jag har använt tidigare.
Kommenterat den: 2020-05-16
Fick 83% av föraren till en Audi A3 Sportback (225/45 R17 W) på mestadels landsvägar i 0 livliga mil.
Fantastiskt grepp för alla torra och våta vägar i fruktansvärd asfalt i Grekland. Jag har kört mer än 28000 km de senaste 4 åren med att köra en Audi a3 sportback 160 ps, och de första 2,5 åren var prestandan hos dessa däck lika bra som den dag jag köpte dem. Det senaste 1,50 året gjorde prestandan en aning och överdriven och fortfarande INGET problem med styrningen. Nu kommer jag att ersätta dem med GoodYear Assymetric 3. Rekommenderas starkt !.
Kommenterat den: 2020-03-21
Fick 88% av föraren till en Honda Accord Euro (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 0 genomsnittliga mil.
För närvarande har dessa däck på en honda accord euro r Jag tycker att dessa däck har lika mycket grepp i det våta som det torra utmärkta däcket runt om skulle lita på att dessa däck kommer in i ett hörn vid de flesta hastigheter.
Kommenterat den: 2020-09-14
Fick 24% av föraren till en Bmw 330d (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 10 genomsnittliga mil.
hade dessa på en BMW 330d och upplevde fruktansvärda körspår / dålig styrning. Gick snabbt ut, glad när de gjorde det. Åkte tillbaka till OEM-pirelli som var överlägsna på alla sätt.
Kommenterat den: 2020-09-15
Fick 99% av föraren till en Honda Accord Euro (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 0 genomsnittliga mil.
Lysande däck med utmärkt torrt och vått grepp, hantering och vägåterkoppling. Rekommenderas starkt, kommer definitivt att köpa igen eftersom de är de bästa däcken jag har upplevt.
Kommenterat den: 2020-10-06
Fick 88% av föraren till en Audi A8 (255/45 R19 W) på mestadels motorvägar i 8000 lätthanterliga mil.
Efter att ha ägt Audi i cirka 8 månader hade jag varit lite besviken över att vägbuller på dåliga ytor (särskilt grov / sliten asfalt vid hög hastighet på motorvägen) överfördes till kabinen. Jag behövde byta ut de ursprungliga Pirelli P Zero framdäcken på grund av slitage på 19 km och jag valde Goodyears specifikt på grund av det låga ljudnivån, även om jag var osäker på om lågt yttre ljud skulle översättas till minskat internt ljud. De visade sig vara en uppenbarelse - mycket tystare. Den senaste 200 mils motorvägsresa London-B'ham, inställd på den vanliga kryssningsinställningen, returnerade identiska bränslesiffror till Pirellis, men bullret minskade avsevärt vilket gjorde resan mycket mer avslappnande. På porös asfalt är bilen tyst (bara en viskning av vind), på de värsta bitarna av sliten asfalt bara en mild mullrande istället för ett brus. Sedan vi äger bilen har fronten haft 4 mm eller mindre slitbana, så jag vet inte om brusreduceringen bara är nytt jämfört med slitna däck eller egentligen en funktion av Goodyears, men jag ser (nästan) fram emot att byta ut bakåt när de slits längre, även om jag misstänker att påverkan kommer att minskas eftersom jag tror att det mesta av bulleröverföringen kommer genom styrväxeln. Som nämnts ovan verkar bränsleförbrukningen vara densamma som Pirellis, och min körstil ställer inga krav på "prestanda" så kan inte kommentera dessa områden. Quattro Drive känns alltid säkert hur som helst. För tidigt att berätta hur däcken kommer att bära, men 19k på Pirellis var dålig känner jag. vet inte om brusreduceringen bara är nytt mot slitna däck, eller egentligen en funktion av Goodyears, men jag ser (nästan) fram emot att byta ut bakhjulen när de slits längre, även om jag misstänker att påverkan kommer att minskas som jag tror det mesta av bulleröverföringen kommer genom styrväxeln. även om jag misstänker att påverkan kommer att minskas eftersom jag tror att det mesta av bulleröverföringen kommer genom styrväxeln.
Kommenterat den: 2020-05-05
Fick 14% av föraren till en Dodge Challenger (225/45 R20 W) på mestadels motorvägar i 19000 genomsnittliga mil.
Om du värdesätter ditt liv, håll dig borta. Dessa däck är inte bara dåliga i vått väder utan även torrt. Dessutom slits de ner i cirka 20 000 mil med motorvägskörning. Det här är de värsta däcken jag någonsin har ägt. Om jag kunde ge en negativ uppsättning startar skulle jag göra !.
Kommenterat den: 2020-02-26
Fick 73% av föraren till en Bmw M3 (265/35 R19 ) på mestadels landsvägar i 5000 genomsnittliga mil.
Fick dessa för £ 150 vardera vilket för ett premiumdäck är mycket bra. Mycket bättre än Pirellis jag hade tidigare. Problemet är bara att de är ganska högljudda och slår i groparna. Men för priset är slitaget bra feedback är bra, om de bara var lite tystare, men om det inte stör dig får du dessa. Uppdateras när de behöver bytas ut men alla skyltar är bra hittills.
Kommenterat den: 2020-02-14
Fick 83% av föraren till en Alfa romeo GT 1.9 JTD (215/45 R17 ) på en kombination av vägar i 9000 livliga mil.
utmärkt däck i både torra och våta förhållanden. Ger verkligt förtroende för regn men var försiktig i snö eftersom det inte hanterar dessa förhållanden så bra. Bullrande i början först 4k men märkte knappast. Ger bra vägåterkoppling.
Kommenterat den: 2020-07-30
Fick 96% av föraren till en Mercedes Benz SLK 350 (225/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 500 genomsnittliga mil.
Jag lade dessa på min 350SLK, efter att ha kört den i tio månader på däcken den kom med när jag köpte den begagnad. Wow vilken skillnad de gjorde. De är riktigt gripande, bakhjulen snurrar inte längre om du drar av dig snabbt, jag behöver inte längre lätta på gaspedalen när jag vill köra om (det skulle snurra och glida med de gamla däcken) och de griper runt hörnen, är tystare och känner mig riktigt positiv när du kör. Kan inte kommentera slitage ännu eftersom jag bara har gjort några hundra mil på dem, men skulle verkligen köpa igen.
Kommenterat den: 2020-05-16
Fick 93% av föraren till en Honda Civic Type R (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 2000 livliga mil.
Det här är fantastiska däck. Det extra greppet har gjort bilen mycket roligare och den vägåterkoppling du får innebär att du kan skjuta den i ett hörn och veta vilket grepp du har kvar. Stående start på dessa tappar inte tid och grepp snurrar hjulen, de hakar bara ihop.
Kommenterat den: 2020-06-06
Fick 93% av föraren till en Alfa romeo MiTo (215/45 R17 W) på en kombination av vägar i 14000 mil i genomsnitt.
Ett av de bästa däcken som du kan sätta på i en varmlucka. I det våta är de bara perfekta. Det är som att köra på torr yta, även när det rinner av regn.
Kommenterat den: 2020-06-06
Fick 47% av föraren till en Audi Q7 (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 15000 genomsnittliga mil.
Köpte däcken förra våren och måste nu byta ut dem efter bara 15000 km. på grund av slitage. Jag skulle inte rekommendera däcken.
Kommenterat den: 2020-05-22
Fick 90% av föraren till en Audi (255/35 R18 ) på mestadels motorvägar i 20000 livliga mil.
Utmärkta däck! Och långvarigt! Mycket grepp vått eller torrt - även om det mesta av min erfarenhet är från torrt. Hade dessa på min tidigare bil (FWD) också, och jämfört med Continental SPs, mer grepp i den torra accelerationen. Vilka är klagomålen om onormalt slitage ?? Halvsliten efter 32 000 km hade cirka 3-5 mm kvar. Som listat gjorde jag mestadels motorvägar. Kanske resulterade 4WD-systemet (trots all kraft; som jag säkert använde btw !!) inte ens nära att få hjulspinn och därmed begränsa slitaget.
Kommenterat den: 2020-04-12
Fick 54% av föraren till en Bmw 330D Touring (225/45 R17 ) på mestadels motorvägar i 5500 livliga mil.
Jag har en 2009 bmw 330d touring se (245 hk) ombildad till cirka 290 - 300 bhp och 430 ft lb jag hade bytt ut mina 4 Bridgestone kör lägenheter för normal Goodyear eagle f1 asymmetrisk 20 juni 2012. Efter mindre än 5 månader och mindre över 6000 mil är de bakre däcken på och under laglig gräns (1,6 ml) och måste bytas ut ASAP. Medan jag skulle säga att jag har en ganska tung högerfot skadar inte min körstil däck och jag spenderar mer än 50% på standardvägar på motorvägar. Även bullret från dem är hemskt. Jag tog faktiskt med den till min mekaniker och tänkte att det var ett lager eller något fel med bilen. Som en körentusiast, han var medveten om att dessa däck var buller när de hade låg tråd och sa att högre prestanda (mjuka klibbiga) däck högt vridmoment bil = dåligt slitage Som försäljningschef på vägen en rimlig tid uppskattar jag ett högre grepp däck men jag verkligen förvänta dig att ett däck håller minst 50% längre. Förresten har de främre däcken nästan 5 ml kvar.
Kommenterat den: 2020-04-16
Fick 84% av föraren till en Bmw 320i Msport (245/35 R19 W) på mestadels stadsvägar i 12000 livliga mil.
Detta måste vara det bästa däcket jag någonsin har kört på. Jag har använt en blandning av premium- och mellanregistermärken. Det bästa varumärket för mig brukade vara yokohama men det var på en framhjulsdriven bil, men dessa goda år använde jag på en bakhjulsdrift så jag tror att de toppar yokos på grund av det. Har aldrig haft några läskiga stunder med dessa godsaker och kände mig alltid säker i det våta och runt hörnen. Infact varje gång jag kom till ett hörn brukade jag lägga ner foten bara för att testa deras gränser. Hittade aldrig gränsen för att de aldrig släppte taget. Tyvärr innebar en stöta i sidoväggen ett MOT-fel så fick aldrig ta ner dessa till slitbanegränsen. Var tvungen att ta bort dem ungefär hälften av livet. Men medan jag hade dem var de fantastiska. Jag hör att den nyare eagle f1 asymmetric 2 är ännu bättre. Jag tror att jag kan ge dem en gång nästa gång.
Kommenterat den: 2020-06-24
Fick 57% av föraren till en Vauxhall Insignia CDTI 160 (225/40 R19 W) på mestadels motorvägar i 16000 genomsnittliga mil.
Hade alla fyra däck bytt ut för ett år sedan och valt Goodyear Eagle F1 Asymmetrics baserat på recensionerna på denna webbplats. Jag har gjort 16 000 mestadels motorväg mil och är förkrossad över att de främre däcken nu ska bytas ut, särskilt med tanke på att de kostar mig 225 £ per hörn. För mig gör däcken bra i alla områden utom slitage och av den anledningen ska jag inte köpa dem igen. Min sista bil (Astra SRI) hade Dunlop Sport SP01: s som körde lite mer i staden och varade 36 000 på framsidan (fast bensin inte diesel).
Kommenterat den: 2020-09-01
Fick 80% av föraren till en Audi 2.7 TDi S Line Sedan (235/40 R18 W) på en kombination av vägar i 22000 lättgående mil.
Jag har haft Goodyear F1s XL på framsidan av bilen de senaste 22K och de har äntligen slitit till.
Kommenterat den: 2020-08-17
Fick 87% av föraren till en Bmw 320D M Sport (235/35 R19 W) på en kombination av vägar i 15000 livliga mil.
Blåste den gamla Bridgestone ur vattnet. Komfort, grepp, styrning. Förvandlade bilen helt. Nu är asymmetrisk 2 på, ytterligare ett steg framåt. Anständigt slitage också för ett avancerat däck, två år från bakhjulet (cirka 16.000 miles) efter att ha tålt mycket vridmoment.
Kommenterat den: 2020-08-09
Fick 93% av föraren till en Jaguar XK8 (255/45 R18 ) på en kombination av vägar i 10000 livliga mil.
Ersatt den ursprungliga Pirellis med Goddyears och slitage, grepp är båda mycket bättre. Synd att jag inte kan få samma däck framåt nu.
Kommenterat den: 2020-05-23
Fick 83% av föraren till en Audi A7 3.0TDi Auto (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 2300 genomsnittliga mil.
OEM på min Audi A7 - bättre ljudnivå än Pirelli P Zero. Lågt ljud på smidig asfalt. Ganska smidig åktur men undrade om det fanns ett däck där ute med ännu mindre vägbuller på grov / sten chippy yta typ asfalt. Så efter att ha läst om Nokians tysta däckrepetamin försökte jag en uppsättning Nokian Z G2 i hopp om en ännu tystare åktur men dessa visade sig vara bullrigare särskilt på smidig asfalt, vilket var ganska förvånande. Ridningen var också mycket fastare, troligtvis på grund av hårdare sidoväggar. Så bytte tillbaka till F1. Mycket bättre. De hade bara gjort 2300 mil ändå. Hoppas det här hjälper.
Kommenterat den: 2020-05-10
Fick 39% av föraren till en Volkswagen Passat 1.9Tdi (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 11000 lätthanterliga mil.
såldes till mig av kwik passar för min passatt tdi 170 kostar 600 för uppsättning 4 som visar sig vara på den lagliga gränsen vid 11k. Jag kör lite motorväg främst på landsbygden och på vägar - föreslog att däckarna kunde ha blivit alltför uppblåsta - det har bara haft en tjänst - inte troligt. kommer inte att köpa igen.
Kommenterat den: 2020-04-06
Fick 56% av föraren till en Vauxhall Insignia ST SRI CDTI ecoFLEX 160 (245/35 R20 W) på mestadels stadsvägar i 12000 genomsnittliga mil.
Efter att ha valt 20-tumsfälgarna märkte jag att efter bara 13000 mil var de främre däcken helt slitna. Jag har ersatt dem med Pirelli P Zero och efter att ha gjort bara ytterligare 2000 mil är juryn fortfarande ute på dessa mycket dyra ersättare. De bakre däcken är troligen bara 25% slitna vilket jag förväntar mig. Visst borde en uppsättning försök vara längre än 12 km, särskilt eftersom bilen körs blygsamt på vanliga vägar.
Kommenterat den: 2020-04-06
Fick 90% av föraren till en Audi A4 2.0 TDi 170 S Line (235/40 R18 ) på en kombination av vägar i 6000 genomsnittliga mil.
Fantastiskt grepp under alla förhållanden. Du kan trycka på dessa däck runt valfritt hörn och de håller bara fast. Enda baksidan är dålig körkvalitet, mycket fast och "jiggly" på landsvägar (ok runt stan och på motorvägen), men jag antar att detta är fallet med alla lågprofildäck jämfört med vanliga däck.
Kommenterat den: 2020-03-03
Fick 70% av föraren till en Audi A6 2.5 TDI Quattro (235/45 R17 W) på en kombination av vägar i 12000 genomsnittliga mil.
Greppet från dessa däck var som de flesta granskare hade sagt inget annat än lysande, även under det snöiga året. De passar dock inte alls den här bilen. Från nytt var de bra, men efter cirka 1000 mil började de bli ryckiga. När de har slitit längre har de blivit väldigt vaga och spårar inte alls, efter varje tråg på vägen. Detta gör att en tröttande körning måste ständigt korrigera styrningen. Slitage är inte heller bra, bara cirka 2,5 mm kvar efter bara 12 000 miles. Jag hade stora förhoppningar för dessa däck men skulle tyvärr inte köpa dem igen för den här bilen.
Kommenterat den: 2020-04-09
Fick 97% av föraren till en Vauxhall Insignia VXR (255/35 R20 W) på mestadels motorvägar i 18000 livliga mil.
Bra däck, lång slitage - fantastiskt grepp i torrt och vått, bättre på vägen än en bandag men ändå lika bra för mig. Bättre än P Zero's kom bilen med som en OEM-montering. Och billigare, inte mycket utan två tankar bränsle !.
Kommenterat den: 2020-09-30
Fick 86% av föraren till en Honda S2000 (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 8000 livliga mil.
Monterad 245/35 / 18s på baksidan av min älskade S2000. Älska dessa däck, tunnland grepp i torra och i våta. Jag önskade bara att de varade lite längre. Med det sagt hänger jag inte när jag kör. Definitivt skulle rekommendera och definitivt skulle köpa igen. Min bil är inte riktigt utformad för komfort som en tvåsitsad roadster, så jag kan inte kommentera.
Kommenterat den: 2020-09-16
Fick 93% av föraren till en Bmw 325i M Sport (255/35 R18 W) på mestadels stadsvägar i 12000 lätthanterliga mil.
Mycket bra däck, kommer säkert att köpa igen, men undrar Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, måste vara fantastiskt !.
Kommenterat den: 2020-09-16
Fick 74% av föraren till en Volvo S60 R AWD (235/40 R18 ) på mestadels motorvägar i 11000 mil i genomsnitt.
Jag minns alltid att jag hade Goodyear Eagle F1 GSD3, jag älskade det här däcket. Den assymmetriska versionen är dock bättre när det gäller starkare däckvägg, så bilen känns mer stabil på vägen i svängarna. Greppet i vått är dock bättre men i vått, jag tror att GSD3 är på samma nivå, det är bara att GSD3-slitbanan var mer skräddarsydd som ett sommardäck. Vägbuller var samma som GSD3. Återigen är det synd att slitbanemönstret är mindre attraktivt, men för perspektivet att bli ett däck för att hålla föraren under hela året är det definitivt det mer praktiska valet. Speciellt när det brittiska klimatet förändras och våra vinterväder riskerar snö. Slitbanemönstret på Assymmetric är bättre som vinter- och snötyp så ytterligare ett plus. När det gäller kostnad varade det inte länge, men jag njöt av varje körning och sväng. Jag kommer att se fram emot att få Goodyear Eagle Assymmetric 2 någon gång, eftersom det här inte är en annan sammansättning som håller längre, och jag tror att i den här ekonomin kan vi se ut eller det prisvärdet för våra bilskor att hålla bara lite längre. Återigen bra försök Goodyear, slitbanans överklagande har gått, men de presterar bra. När jag får Assymmentric 2 kommer jag att lägga upp min åsikt. Jag skulle rekommendera att bara gå till Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 eftersom det här är en bättre version av de jag köpte. men de presterar bra.
Kommenterat den: 2020-09-16
Fick 100% av föraren till en Honda Civic Type R (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 0 livliga mil.
Jag köpte nyligen dessa däck till min Honda Civic Type R (FN2) för att ersätta Yokohoma Advanced Sport som tidigare fanns i bilen. Jag måste säga att jag är riktigt imponerad av greppet på dessa däck, de håller sig verkligen på vägen som lim. Jag känner mig helt säker på att ta böjningar / hörn i hastighet. Prestanda både i torra och våta förhållanden är anmärkningsvärt. Jag kan inte riktigt kommentera däckens livslängd eftersom jag bara har kört.
Kommenterat den: 2020-06-22
Fick 96% av föraren till en Bmw 320i (225/45 R17 W) på en kombination av vägar i 10600 mil.
Jag är den typ av förare (och cyklist) som jag tror på att däck är en av, om inte den viktigaste komponenten på din bil eller cykel. Jag skjuter min bil ganska hårt då och då, gör spårdagar och resor till Nurburgring etc, och för mig är det sätt som ett däck griper och handtag det viktigaste. Dessa Goodyears har utmärkt grepp vått eller torrt, med vått grepp särskilt imponerande. Bra feedback, förutsägbar vid gränsen, tyst gång, och efter över 10.000 mil har de mellan 3 och 4 mm slitbanor kvar. Ett mycket svårt däck till fel för mig. Skulle köpa igen så länge tyska tillverkade fortfarande finns tillgängliga (jag får veta att de nu tillverkas i Kina och jag har hört skräckhistorier om dåligt grepp, även om Goodyear hävdar att de är desamma).
Kommenterat den: 2020-06-18
Fick 79% av föraren till en Audi A3 (225/45 R17 W) på en kombination av vägar i 20 ,.
bra när det var nytt, men led mycket av spårvagnseffekter även när man kör över de vita linjerna när de var> halvslitna och slängde faktiskt bilen.
Kommenterat den: 2020-06-16
Fick 100% av föraren till en Bmw E63 645Ci (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 12000 livliga mil.
Helt fantastiska däck, rekommenderar starkt vem som helst, fantastiskt torrt grepp och riktigt fantastiskt vått grepp, slog alla rundare jag någonsin har haft, hade dem i 12000 miles och fortfarande 5 mm gänga kvar som är ett overkligt för ett prestandadäck.
Kommenterat den: 2020-05-20
Fick 30% av föraren till en Cadillac CTS (225/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 23000 lättgående mil.
Jag är väldigt besviken över däcken, de har cirka 23000 mil och de började bli mycket bullriga vid 10000, jag har haft dem balanserade och roterade flera gånger och de har kupat badley, de ursprungliga RSA'Sna var bra när folk åker med oss frågar de ofta om vägbuller är de väldigt dyra att forma så dåligt. Denver-området.
Kommenterat den: 2020-05-10
Fick 90% av föraren till en Audi A4 TDi Quattro Sport (235/45 R17 W) på en kombination av vägar i 6000 livliga mil.
Jag hade monterat dessa däck eftersom jag hörde bra recensioner om dem. Jag har nu gjort cirka 100 mil och dessa däck är bara lysande. Jag kan inte hitta ett fel på däcken alls. de är supergripande i torrt och vått och släpper inte i tung kurvtagning. däcken är väldigt gripande i det våta nästan till ett steg där du verkligen inte ändrar din körstil från torra förhållanden eftersom de är så förtroendevänliga. Komfortnivåerna är utmärkta igen och det finns minimalt däckljud. Jag hade dem på under vintern snö och de höll på ok, inget bra men de är ultra hög prestanda SOMMAR däck. så de arent designade för snö så igen inget fel där. den enda smärtan är att de är ganska mjuka och på grund av detta slits de ganska snabbt och de är dyra, så om du gör hög milage kan det bli dyrt.
Kommenterat den: 2020-04-25
Fick 69% av föraren till en Audi S4 (235/40 R18 W) på mestadels stadsvägar i 9000 genomsnittliga mil.
Teriible. Jag rekommenderades att ha dessa däck på S4 (V8) eftersom de passade bäst för bilen. Greppet i både torrt och vått var bra. Vägbuller var minimalt. STOR nackdelen är livslängden. 8000 miles - och jag är ingen Lewis Hamilton (ja ... inte varje dag!) Skulle jag köpa igen? NEJ. Jag skulle förvänta mig minst 12-15000 mil från ett däck. Lookin3 eller Falken 452's nästa.
Kommenterat den: 2020-04-19
Fick 83% av föraren till en Alfa romeo 156 GTA (225/40 R18 W) på mestadels landsvägar i 8000 livliga mil.
Mycket bra greppnivåer i torrt och vått, även om jag skulle betygsätta dem bakom Michelin PS2 jag hade tidigare. Under hård acceleration kan de snurra sig ganska mycket, något jag inte har upplevt med andra däck.
Kommenterat den: 2020-03-12
Fick 80% av föraren till en Skoda Octavia vRS (225/40 R18 W) på en kombination av vägar i 9000 livliga mil.
Bra grepp men svagt av slitage.
Kommenterat den: 2020-03-05
Fick 82% av föraren till en Ford Mondeo Titanium X (235/40 R18 W) på mestadels motorvägar i 15000 genomsnittliga mil.
Jag hade Continental (de kom med bilen) och de varade aldrig mer än 10 000 mil, spårvagnslinje och var bullriga. GY F1 har gjort 15K på framsidan (precis för att byta dem) och 20K på baksidan (fortfarande massor av slitbana).
Kommenterat den: 2020-03-04
Fick 100% av föraren till en Audi A4 2.0 TDi 170 S Line (235/40 R18 W) på en kombination av vägar i 30000 genomsnittliga mil.
Bara fick min bil service och fick höra att bakbenen hade 3,5 mm slitbana kvar. De har nu täckt totalt 30k och jag tror att det är ungefär 5k kvar eftersom de är på baksidan. Jag har verkligen blivit imponerad av dessa Eagle F1A: er är inte bara slitbanemönstret snyggt, men sidoväggarna är fyrkantiga och ser bra ut på legeringarna i RS6-stil, plus att de har slitits jämnt över båda däcken. Nu är torrt grepp utmärkt men det verkliga testet för dessa däck är hur bra de är i vått och TBH de är utmärkta. Jag har haft dem på daglig pendling till jobbet som är 74 miles och på motorvägen kryssar de snyggt. På några av A- och B-vägarna har jag haft dem på de har varit fantastiska under alla förhållanden. Jag tänker inte skriva en recension om hur bra de är eller inte är i snö eftersom de är ett SOMMARDÄCK! Men regelbundna höghastighetssprängningar på motorvägen och A-vägarna och de inspirerar bara totalt förtroende, grepp och kontroll. Den enda nackdelen med dessa däck, om någon, är det något höga rullmotståndet så för mig har det varit -2 mpg jämfört med vissa andra jag har provat tidigare nämligen PS2, men jag får regelbundet 50 mpg ändå. Nu är det dags för Eagle F1A 2 om några månader.
Kommenterat den: 2020-02-25
Fick 91% av föraren till en Bmw E39 5-serie (265/35 R18 ) på en kombination av vägar i 30000 genomsnittliga mil.
Körde dem 235 / 40-18 fram och 265 / 35-18 bak på min 528ia turné. Det torra och våta greppet är helt fantastiskt och slitaget är otroligt. Hade dem på i cirka 45 km bak och kör fortfarande de främre (nu cirka 55 km). Det enda dåliga är att de är lite bullriga. Det bästa däcket jag hittills kört. Skulle köpa dem igen 100%.
Kommenterat den: 2020-02-22
Fick 97% av föraren till en Volkswagen Golf GT TDI 140 (225/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 3000 lättsamma mil.
Jag monterade däcken på framsidan av min 06 Golf GT (TDI 140). dessa har nu täckt 29k mil och är ännu inte på slitindikatorn, troligtvis 0,5 mm laglig slitbana kvar på dessa som kan se mig ytterligare 2 km. de var 3mm före vintern och det har sett mig täcka nästan 4k sedan oktober, 85% stadskörning. Jag skulle inte överväga något annat på den här bilen helt uppriktigt. Men jag kör som kapten sensibelt.
Kommenterat den: 2020-01-31
Fick 95% av föraren till en Ford Mondeo Titanium X (225/40 R18 W) på en kombination av vägar i 19000 genomsnittliga mil.
Köpte full uppsättning efter att ha besökt den här webbplatsen för 18 månader sedan och har precis monterat en ny uppsättning efter 19000 mil (hjul roterade halvvägs - oavsiktligt men kommer sannolikt att göra igen) genomsnittlig bilkörning inkl cirka 5000 bogsering av husvagn. Har haft flera bilar med stora låga profiler, främst BMW. Vet inte om Ford har styrningen speciellt sorterad men med denna kombination av bil / däck får jag inte vandringen på ojämna, cambed vägar som har varit så smärtsamt tidigare.
Kommenterat den: 2020-01-28
Fick 99% av föraren till en Audi A4 2.0 TDi 170 S Line (235/40 R18 W) på en kombination av vägar i 18000 mil i genomsnitt.
Dessa har nu hållit 18K och är ungefär knappt 3mm vid fronten och fortfarande en anständig 5mm på baksidan. Igår hamrade regnet ner längs landsvägarna jag var på men det kändes som om jag körde under normala väderförhållanden. Det våta greppet var fantastiskt höll bilen limmad på vägen och gav mig självförtroende att köra som normalt, med denna nivå av grepp under 3 mm på framsidan visar hur bra de egentligen är när andra däck börjar tappa grepp i vått efter en viss mycket slitage. Torrt grepp är lika bra som andra toppmärken, men jag tycker att dessa är en mycket bekväm åktur på långa resor med bra däckflexibilitet runt svängar. De erbjuder en OK mängd trottoarskydd och på framsidan har tung diesel hållit bra med den prestanda de har gett.
Kommenterat den: 2020-01-18
Fick 63% av föraren till en Ford Focus mk2 (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 10000 genomsnittliga mil.
anständigt däck .. mycket bättre än sin föregångare .. ett bra köp om du sitter fast i fickan .. skulle lita på det.
Kommenterat den: 2020-01-16
Fick 86% av föraren till en Skoda Octavia vRS (225/40 R18 V) på en kombination av vägar i 20000 livliga mil.
Bara ersatt 2 F1 asy som en hade utvecklat utbuktning i sidovägg och den andra hade beslutat att inte springa sant, men totalt sett mycket nöjd med både torrt och vått grepp på alla vägar. Byt ut min sista uppsättning F1 v-mönster med asy eftersom det gamla mönstret var bra i våta men absolut värdelösa i snö och is och var alltid mycket bullriga. Har nu täckt över 20k på återstående asys med nästan 5mm kvar som är bra eftersom tidigare conti 2 aldrig gjorde det till 15k och var inget speciellt i vått eller torrt plus ganska bullriga och hårda. Det bästa däcket jag någonsin har använt på min VRS ger grepp, komfort och prestanda plus bra körsträcka och slitage.
Kommenterat den: 2020-01-15
Fick 79% av föraren till en Volkswagen Golf GTI Mk 5 (225/45 R17 W) på en kombination av vägar i 2000 livliga mil.
Perfekt runt däck, dessa gör allt bra, bra för vardaglig körning och när du blir lite upptagen vid ratten reagerar de och håller fast på trottoaren som lim, riktigt bekvämt däck, har fortfarande låg körsträcka på dem så jag kan inte säga om de ewar snabbt eller inte. Jag antar att den enda sidan det verkligen inte utmärker sig är i responsivenes men allt annat .. Bra däck och jag skulle köpa dem igen och rekommendera dem till en vän.
Kommenterat den: 2020-08-09
Fick 77% av föraren till en Volkswagen Passat 2.0TDI (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 5000 genomsnittliga mil.
Fina däck för vår, sommar och höst, men under vintern 2010 (i Storbritannien) upptäckte jag till min kostnad ... HELT hopplöst i snön. Praktiskt taget inget grepp om mer än en lätt dammning och kast i en lutning och det är över. Jag har tvingats överge bilen vid tre separata tillfällen! Nästa år följer jag det kontinentala exemplet och lägger ut några vinterdäck från oktober till mars !.
Kommenterat den: 2020-08-06
Fick 61% av föraren till en Audi S4 (235/35 R18 W) på mestadels stadsvägar i 6000 genomsnittliga mil.
Jag bytte ut alla fyra däcken på Audi efter att alla fyra hjulen var ombyggda inte länge efter köpet. F1: erna rekommenderades starkt för Audi (B6) och var inte dåligt prissatta. De första rapporterna (när de drog konti som de ersatte) var mycket bra. Lågt vägbuller, bra hantering i både vått och torrt, och bing icke-riktat gjorde det möjligt för mig att välja att rotera hjulen (axel till axel - inte ... ja, du vet vad jag menar). Nu, 6000 mil senare, behöver fronten bytas ut inom de närmaste 1000-1500 milen. Jag bytte fronter till bakåt vilket innebär att alla fyra kommer att bytas ut samtidigt på inte så många mil. Skulle jag köpa igen? Definitivt inte! På £ 615 för fyra och bara varar 7-8000 miles är en förolämpning. Det är på en Audi som är min dagliga löpare - inte en banbil som har hårda mil. Toyo T1-R Proxes blir mitt nästa val. NOTERA: KÖP INTE konteten heller - lika mycket användning som fuktigt bröd. Lita på detta hjälper dig chaps.
Kommenterat den: 2020-07-28
Fick 97% av föraren till en Audi A4 2.0 TDi 170 S Line (225/45 R17 ) på mestadels motorvägar i 15000 mil i genomsnitt.
Efter 15 km huvudsakligen motorväg med några A-vägar kastade in är de nere på 5 mm - 4 mm på de flesta platser och däcket bär jämnt. Hittills är prestanda i vått och torrt fortfarande fantastiskt och jag förväntar mig minst 20 000 av dessa. Utmärkt valuta för pengarna.
Kommenterat den: 2020-08-20
Fick 83% av föraren till en Opel Signum Sport 3.0CDTi (225/45 R17 W) på mestadels motorvägar i 21000 mil.
Jag har haft dessa däck sedan mars 2010 och har gjort mer än 30.000 km snabba motorvägs miles. Kan inte fel på dem. Mycket bra grepp i det torra och exceptionellt bra i vått. För närvarande är de nere på 3 mm vilket är acceptabelt om man tänker på hur jag kör min bil. Enligt min mening är det bästa däcket i valuta för pengarna.
Kommenterat den: 2020-07-20
Fick 89% av föraren till en Bmw 320D (225/45 R17 ) på mestadels motorvägar i 26000 lättgående mil.
Mycket bra vått grepp (särskilt bak). De varade 26 mil på baksidan jämfört med 30 km med de tidigare Michelins som var mycket dyrare, så kan inte klaga.
Kommenterat den: 2020-09-30
Fick 97% av föraren till en Audi A4 2.0 TDi 170 S Line (235/40 R18 W) på mestadels motorvägar i 14000 genomsnittliga mil.
Efter 14 k är dessa däck nere på 5 mm runt och har varit fantastiska. De är mycket bekväma och erbjuder en fin fast åktur men inte för hårt. I det torra har de hanterat såväl som alla andra toppdäck jag har provat men i det våta har de varit det bästa däcket jag har haft. Ta tag i vägen utmärkt och ge dig självförtroende att skjuta bilen längre samtidigt som du fortfarande erbjuder utmärkt grepp. Fantastiskt värde för pengarna också.
Kommenterat den: 2020-08-06
Fick 67% av föraren till en Bmw E46 330D Sport (225/45 R17 ) på mestadels motorvägar i 0 livliga mil.
vet inte om mina däck är felaktiga men vid hög hastighet svängde bilens bakre del, hade kört lägenheter på före detta och hanteringen var 100% bättre.
Kommenterat den: 2020-04-26
Fick 84% av föraren till en Vauxhall Astra VXR (235/35 R19 W) på mestadels landsvägar i 2000 genomsnittliga mil.
Utmärkta däck jämfört med OEM Continental Contact Sport 2s. Greppet i det våta är definitivt försäljningsargumentet för dessa däck och jag kan garantera den överlägsna hanteringen de ger i både vått och torrt. Bär också mycket långsammare än OEM-däck och tidigare däck.
Kommenterat den: 2020-10-05
Fick 64% av föraren till en Subaru Impreza (215/45 R17 W) på mestadels landsvägar i 8000 livliga mil.
Ett kompromissdäck. Det har offrat slitage och vägåterkoppling för mjukare sammansatt gummi som ger utmärkt vått grepp. Efter att ha gått igenom en uppsättning på en Subaru Impreza WRX kan jag enligt min mening säga att de är väldigt bra i det våta och ger grepp som du inte trodde var möjligt, men realistiskt på brittiska vägar skulle det vara ganska dumt att köra "spirted" i det våta hela tiden. I torrt väder har jag tyckt att däcken är för mjuka, feedbacken är inte bra och även om de greppar mycket bra tyckte jag inte om känslan av dem. Vid kurvtagning känner de sig inte så förbundna som fastare däck. Slitaget är överdrivet. Jag är ingen galning bakom ratten, men bär rimlig hastighet genom svängningar på de walesiska vägarna jag kör och däcken har hållit 8000 miles vilket är för lite för priset. Även om det vore underbart att äga en uppsättning F1 '
Kommenterat den: 2020-09-18
Fick 93% av föraren till en Bmw E63 645Ci (245/40 R19 W) på en kombination av vägar i 10000 livliga mil.
Helt fantastiskt däck i alla situationer, kan inte tro att jag säger detta men bättre än Michelin Pilot Sport 2 långt, särskilt i vått, också mycket överlägsen den äldre Goodyear Eagle F-1 GSD3 i våt, kommer definitivt att få igen jag bara önskar att de gjorde däcket i fler storlekar.
Kommenterat den: 2020-09-13
Fick 100% av föraren till en Porsche BOXSTER 2.7 (265/40 R18 W) på en kombination av vägar i 5000 livliga mil.
Verkligen imponerad av dessa däck.
Kommenterat den: 2020-09-08
Fick 93% av föraren till en Mercedes Benz E320 CDI Sport (245/40 R18 W) på en kombination av vägar i 10000 genomsnittliga mil.
Delvis slitna kontinenter gav en mycket hård åktur och outhärdligt däckbrus. Michelin Sport SP2 var en stor förbättring, men kunde fortfarande vara ganska hård och vissa typer av stötar, och producerade ett påträngande, högfrekvent däckbrus på allt annat än perfekt modern asfalt. Ange Goodyear F1 Asymmetrics! Vid optimala tryck ger dessa en otroligt smidig och behaglig åktur. Däckbuller minskar mycket. Sten- och banytor producerar lite mer än ett lågfrekvent mullrande. Om du har en sportsalong och vill ha en tyst och bekväm åktur rekommenderas Goodyear F1 Asymmetrics.
Kommenterat den: 2020-08-27
Fick 100% av föraren till en Audi A4 2.0 TDi 170 S Line (235/40 R18 W) på en kombination av vägar i 10000 genomsnittliga mil.
Hittills gjort 10k med dessa på framsidan av en tung framhjulsdriven diesel och de är nere på 6mm. Utmärkt!.
Kommenterat den: 2020-08-15
Fick 81% av föraren till en Bmw Z4 (225/40 R18 W) på en kombination av vägar i 8000 livliga mil.
Bra poäng. Verkar fungera bra med bilen, bättre än oem re050 rft och ett steg upp från FK452. Gott om grepp i vått och torrt, inte mer än andra däck, men en bredare men trevlig gräns märks i vått och kallt! Säkrare på vintern och roligare. Slitage är ok, liknar FK452 och RE050. Dåliga poäng. Dyra kontra FK452-däck, men ändå billigare än RFT RE050! Fortfarande inte lika skarpt svarar som RE050 RFT-däck, men uppenbarligen ingen av RFT: s otäcka sidorörelser heller. Skulle få igen, vill bara prova Bridgestone S001 nästa (liknande pris, men mycket nyare däck).
Kommenterat den: 2020-08-11
Fick 97% av föraren till en Bmw 320D (235/35 R19 W) på en kombination av vägar i 25000 lätthanterliga mil.
Utmärkt i torr men enastående i våt !.
Kommenterat den: 2020-08-10
Fick 86% av föraren till en Bmw 320D (225/45 R17 W) på mestadels landsvägar i 10000 genomsnittliga mil.
dess mycket tarmdäck. det bästa av kurvan.
Kommenterat den: 2020-07-29
Fick 51% av föraren till en Bmw 335i SE (245/40 R17 W) på mestadels motorvägar i 20000 livliga mil.
Bytt ut Bridgestone Potenza-körlägenheter med dessa däck (fronten gick väldigt snabbt på Bridgestones!) Mycket mer flexibel och en bra ersättning - mer progressiv - speciellt i vått, men räven har inte varit lika bra den här gången mindre än 20, 00 miles på motorvägar mestadels. Hittade att fronterna var mycket känsliga för upphängningsgeometri och skrubbade mycket av de yttre axlarna av - trots fläck på tå-in osv.
Kommenterat den: 2020-07-28
Fick 83% av föraren till en Audi A6 (255/35 R19 W) på en kombination av vägar i 11000 sprit miles.
Ersatte tidigare OEM Contis. Hade också Avon-däck tidigare, och måste säga att dessa däck båda är tystare än båda. Torrt grepp är exceptionellt. Vått grepp är inte bättre än att Avon-däcken tidigare passade, men jag var nöjd med Avon-däcken. Komforten förbättras också kraftigt. Jag har dock betalat för att få dessa däck fyllda med nitogen, vilket tydligen förbättrar komforten, därför är det inte en direkt jämförelse med mina tidigare däck som var fyllda med god gammal "normal" luft. Skulle rekommendera dessa däck till vem som helst, speciellt om man kör "livlig". Min bil har omplacerats till cirka 300 hk och svänggreppet när jag trycker hårt är utmärkt, särskilt när det närmar sig gränsen. Nu gjort 11K miles och har fortfarande ca 5mm slitbana, vilket inte är lika bra som Avons, men en liten förbättring på kontinentalerna.
Kommenterat den: 2020-07-26
Fick 93% av föraren till en Audi A4 2.0 TDI 140 SLine (235/40 R18 ) på en kombination av vägar i 18 lättgående mil.
Byt ut min Conti sport 3 med dessa GY Eagle F1 efter utmärkta recensioner och jag blev inte besviken. Fick dem på internet till ett bra pris och mycket nöjda. Mycket lugn åktur, mycket lyhörd och säker fot. Jag är en försiktig förare så måste erkänna att dessa inte körs till sina gränser men jag har totalt förtroende för att om jag behöver stanna snabbt eller svänga kraftigt så kommer dessa att leverera ..
Kommenterat den: 2020-07-22
Fick 61% av föraren till en Vauxhall Insignia CDTI 160 (245/40 R19 W) på en kombination av vägar i 15000 mil i genomsnitt.
Jag har alltid gillat att Goodyear Eagles hade haft dem på ett antal tidigare bilar men jag måste säga att dessa har varit ganska dåliga på vägbuller och inte har hållit någonstans nära så länge jag förväntade mig. Jag har nu monterat Michelin Pilot 3 och det är en drastisk minskning av vägbuller och feedback verkar förbättras.
Kommenterat den: 2020-07-12
Fick 99% av föraren till en Audi A4 (235/40 R18 W) på en kombination av vägar i 5000 livliga mil.
Fantastiska däck torrt grepp är mycket imponerande i en rak linje och går in och ut i svängar. Vått grepp är det bästa jag hittills har upplevt i en stjärnlinje och att gå in och ut i svängar ger dig så mycket självförtroende att skjuta bilen lite mer och mycket progressiv på gränserna. Aldrig upplevt några problem eller vattenplanning och flyttar stående vatten riktigt bra. Efter 5 k användning har du fortfarande 7 mm slitbana på framsidan och inget slitage på bakbenen.
Kommenterat den: 2020-07-08