Startsida - Dunlop - Dunlop Direzza 03G

Dunlop Direzza 03G

 
Grepp på tort underlag 92%
 
Grepp på blött underlag 62%
 
Väghållning 90%
 
Hantering 87%
 
Slitage 40%
 
Komfort 52%
 
Skulle köpa igen 100%
x200 Dunlop Direzza 03G
Har du erfarenhet av Dunlop Direzza 03G?
Recension
Uppgifter om bilen
Jag kör en:
Av modell:
Fyll i modell manuellt:
Däck dimension
/ R  
Körstil
jag har kört på
med följande körsätt
i ca mil.
Betygssättning
Sätt ett betyg i varje kategori. Ju högre betyg - desto nöjdare är du. Om ett betyg inte går att sätta (tex "Grepp på snö" på ett sommardäck) så sätter du "Inte applicerbart". Försök att vara så rättvis som möjligt i din bedömning!
Grepp på tort underlag
Grepp på blött underlag
Väghållning
Hantering
Slitage
Komfort
Skulle köpa igen
Grepp på Snö
Grepp på is
Din kommentar

Ny uträkning
Det finns obligatoriska fält som inte är ifyllda!
  

Recensioner

Sortera kommentarer på:
Betyg
Datum
Fick 71% av föraren till en Mitsubishi Colt (205/50 R15 ) på mestadels landsvägar i 0 livliga mil.
Dessa saker är fantastiska. Jag har kört dessa på gatan och drivit helvetet ur dem och wow utför de. Sidoväggarna är väldigt styva. Jag kände aldrig någon form av flex eller vändning i hård kurvtagning. Även när de var kalla var svaret från dessa otroligt. När det gäller våtprestanda tryckte jag inte på dem för hårt, men de verkade prestera bättre i våta än mina dagliga däck gjorde torrt. För däckslitage får du vad du ger. Jag gav dem en bra timme med väldigt livlig körning på en kanjonkörning utan att se något riktigt betydande slitage. Det enda jag ser som kan vara ett problem är att som de flesta spårföreningar gör det, plockar det upp stenar, stora som små.
Kommenterat den: 2020-03-14
Fick 80% av föraren till en Volkswagen Scirocco 2.0 TDi 170 (245/40 R18 ) på en kombination av vägar i 1200 livliga mil.
Jag köpte lite Dunlop Direzza 03g för mitt scirocco-spårprojekt. Jag monterade dem under ett par banor och en del varierad vägkörning, mestadels sommaren 2016 där det har varit ganska bra väder, bara några regnskurar att kämpa med. Omedelbart efter att mina Michelin PS4: er (som också är mycket bra!) Togs bort och dessa passade märkte jag en enorm förbättring av återkopplingen som kom tillbaka genom hjulet, till exempel att gå över små stenar i industriområdet! Ursprungligen är det en väldigt konstig känsla men du uppskattar det snart. Den omedelbara återkopplingen från styrningen är fantastisk, den offensiva svagheten som har pluggat min bil och till och med med mycket specifik inriktning inte lösts är helt borta. Att köra med dessa däck är helt enkelt en glädje. Greppet är helt mentalt i det torra - inget annat ord för det. I en annan nivå jämfört med Yokohama AD08R eller liknande. I en het Donnington-park kunde bilen bromsa mycket sent och lyckades ändå slå Apexs vilket var väldigt imponerande, efterföljande bilar försökte följa min linje och springa vid! Om du trycker på dem lite för hårt är utbrottet mycket progressivt för ett däck av denna typ. De klarar sig mycket bra med en 250bhp näsa tung diesel hatchback. De behöver dock värmas upp, så på vägen ger den 10 eller så mil annars släpper de med liten varning (men du måste trycka ganska hårt för att hitta denna gräns och du brukar fortfarande värma upp motorn innan då. Jag tyckte att spårtrycket var kallt på 28psi fram 30psi bak fungerade bra på min bil. På vägen kör jag 34psi runt och det verkar vara bra. I vått är de faktiskt inte så dåliga. Jag skulle säga att i min begränsade erfarenhet av budgetdäck, när de väl är varma, kommer de att överträffa ditt typiska Nankang NS2 eller liknande vägbaserade budget till däck. Tungt stående vatten bör undvikas, och det krävs viss finess men i det våta på vägarna borde vi inte trycka så hårt ändå :-) Jag tror att som ett däck för att köra april-oktober skulle de vara mer än användbara dagligen för entusiastiska förare. Jag skulle absolut inte rekommendera att använda dessa däck under vintern i Storbritannien, jag tror också att Dunlop säger att däcken inte ska utsättas för kalla temperaturer eftersom detta kan skada föreningen (eller något annat nonsens). När det gäller slitage har jag lagt ungefär 1200 miles på dessa däck och slitbanan har gått ner från 3,6 mm när den är monterad till 3 mm vid fronten och 3,2 mm på baksidan. Den enda riktiga bugbear jag har av dessa däck är bullret - ja jag förväntar mig att spårdäck ska vara höga på vägen men dessa kan verkligen vara fruktansvärda och vissa hastigheter har väldigt höga resonationer - nämligen runt 40 och 85 mph vilket kan vara irriterande en del av tid. Låter som att alla fyra hjullager håller på att falla ut. Men detta är det pris vi betalar för njutning genom körupplevelsen och greppet. För bananvändning är de lysande. Jag märkte ingen verklig förbättring jämfört med min Michelin PS4 eller Vredestein Ultrac Vortis i grepp under en stående start (dragracing) - Jag misstänker att du måste värma upp däcken ordentligt med utbrändhet eller liknande för att de ska bli mer effektiva. Jag skulle uppskatta med min körning att jag skulle få ungefär 8-10k från en uppsättning fronter med rent väg och 15-16k på baksidan. Med tanke på kostnaden för dessa däck i min storlek (cirka 300 £ vardera) rekommenderar jag att du monterar reservhjul eller på en bil som bara används ibland. Jag skulle vilja prova Pirelli Trofeo R nästa så det kan vara mitt nästa köp och jag flyttar till Yoko AD08R för daglig användning.
Kommenterat den: 2020-07-20