Startsida - Continental - Continental Sport Contact 3

Continental Sport Contact 3

 
Grepp på tort underlag 87%
 
Grepp på blött underlag 80%
 
Väghållning 81%
 
Hantering 77%
 
Slitage 62%
 
Komfort 74%
 
Skulle köpa igen 68%
x200 ContiSportContact3
Har du erfarenhet av Continental Sport Contact 3?
Recension
Uppgifter om bilen
Jag kör en:
Av modell:
Fyll i modell manuellt:
Däck dimension
/ R  
Körstil
jag har kört på
med följande körsätt
i ca mil.
Betygssättning
Sätt ett betyg i varje kategori. Ju högre betyg - desto nöjdare är du. Om ett betyg inte går att sätta (tex "Grepp på snö" på ett sommardäck) så sätter du "Inte applicerbart". Försök att vara så rättvis som möjligt i din bedömning!
Grepp på tort underlag
Grepp på blött underlag
Väghållning
Hantering
Slitage
Komfort
Skulle köpa igen
Grepp på Snö
Grepp på is
Din kommentar

Ny uträkning
Det finns obligatoriska fält som inte är ifyllda!
  

Recensioner

Sortera kommentarer på:
Betyg
Datum
Fick 100% av föraren till en Vauxhall Insignia CDTI 160 (245/45 R18 ) på mestadels motorvägar i 10000 lättgående mil.
de bästa allround premiumdäck som jag någonsin har köpt, bra grepp i alla väder, bra slitbanan håller i flera år.
Kommenterat den: 2020-04-24
Fick 83% av föraren till en Vauxhall Astra GTC (240/45 R20 ) på en kombination av vägar i 52000 livliga mil.
De var fantastiska däck på baksidan av en framhjulsdriven bil. De varade bara 12000 miles på framsidan men har varat 52.000 på baksidan. Fantastiska däck. Skulle köpa igen men bara för bakaxeln.
Kommenterat den: 2020-01-23
Fick 40% av föraren till en Renault Megane RS250 CUP (235/35 R19 W) på en kombination av vägar i 6000 livliga mil.
Fick en punktering och när jag bytte ut den hittade en bubbla i ett annat däck, med så kort varsel, där där det enda "premium" däck som var tillgängligt jag hade råd ... Jag använder vanligtvis bara pilot sportdäck (började nyligen använda eagle f1 ) Jag förväntade mig att de skulle vara nära mps. Jag blev väldigt besviken över de torra de är anständiga men inget speciellt komfortvägbuller och fälgskydd är alla på samma nivå som budgetdäck, den våta prestandan är bortom skrämmande ... ja bilen är 300 hk fwd men den har en LSD och Renault rs bilar är de bästa hanteringsbilarna är tomma ... det var roligt att glida och bra praxis för bilkontroll men för priset och märket är dessa däck ett skämt och jag skulle inte rekommendera någon att använda dem för något annat än off road fragmentering av däck .... De varade 6 mil på framhjulen. Betala extra för pilotsport eller detsamma för örn f1 .... om du inte har råd med de här däcken kommer de gamla regnskorna att fungera bra. Jag kommer att använda ett annat kontinentaldäck igen ... undvik.
Kommenterat den: 2020-01-08
Fick 0% av föraren till en Renault (205/45 R17 V) på en kombination av vägar i 12000 mil.
Dessa däck har inte tillräckligt med grepp speciellt i kurvan, du kan känna hur däcket rör sig på vägen utanför kurvan är inte precis ett sportdäck.
Kommenterat den: 2020-04-25
Fick 69% av föraren till en Honda Prelude 2.2vtec (215/45 R17 ) på en kombination av vägar i 8000 genomsnittliga mil.
Köpte dem använda för mitt fordon, men trots det har de visat bra vått och särskilt torrt grepp. För normal vardagskörning var slitage OK. Om du skulle trycka på dem varje gång skulle de gå ut mycket snabbt.
Kommenterat den: 2020-02-22
Fick 76% av föraren till en Renault Clio 172 Cup (195/45 R16 W) på mestadels landsvägar i 10000 livliga mil.
Dessa kom på min Clio när jag köpte bilen. De är ett fantastiskt allrounddäck. De varade dock inte länge, cirka 9000 mil på framsidan. De var dock mycket bra fram och grep mycket bra i det torra med en bra subjektiv känsla. Clios brukar inte vara bra med styrkommunikation och dessa Contis var inte så dåliga. Den våta föreställningen var intressant. Det kändes som att det inte skulle gripa i det våta alls, speciellt när de bar nära gränsen. Men fortsätt med dem och däcken skulle förvånansvärt greppa mycket bra i det våta, mycket bättre än Toyo T1-Rs gjorde med mycket slitbanor kvar. 195 / 45R16 är en storlek som har ett begränsat val för däck, så av den anledningen skulle jag köpa dessa igen. Jag skulle därefter försöka Uniroyal RainSport 3s 195 / 50R15-klädsel och föredrog genast bilen på Contis.
Kommenterat den: 2020-04-13
Fick 74% av föraren till en Opel Vectra C GTS (215/50 R17 ) på en kombination av vägar i 7000 livliga mil.
Så när jag letade efter några nya däck på mina opel vectra c gts, sökte jag efter kontrollerade olika däck, hittade dessa kontinentala contisport kontakt 3 däck. Kontrollerade några recensioner och fattade ett beslut att köpa det på grund av deras prestanda. Däck fungerar mycket bra på torr och speciellt på våt väg (hade vattenplaning i 120-130 km / h och almoust hade inte känt, ingen rattdragning). Greppet är mycket bra, i skarpa hörn går det utan någon gnugga eller skrik, accelererande från ett grönt ljus (beroende på motor) kommer att snurra men tar omedelbart tag och drar iväg. Letar nu efter några pilotsport 4, men skulle definitivt rekommendera och köpa igen.
Kommenterat den: 2020-09-01
Fick 81% av föraren till en Audi (225/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 15 mil.
Mycket aggressivt sportigt däck. Jag har aldrig sett ett så bra grepp på det våta. Jag hade dem i december i Tyskland och det var väldigt kallt, tid för vinterdäck men de förvånade mig, de var väldigt bra. För människor som gillar sportig agresiv körning Jag skulle rekommendera. De är lite bullriga och sidoväggarna är mycket styva men torra bromsar och grepp osedda innan. Slitage är ganska hög men inget speciellt.
Kommenterat den: 2020-02-26
Fick 91% av föraren till en Volkswagen Golf Mk4 V6 4Motion (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 12000 livliga mil.
12k på min Golf V6 - de kommer att behöva bytas ut runt 15k - kan inte fela dem - säkert fot även i det våta. Förmodligen det bästa bildäck jag har använt.
Kommenterat den: 2020-04-06
Fick 71% av föraren till en Toyota Mark X (240/45 R17 W) på en kombination av vägar i 28000 livliga mil.
Anständigt UHP-däck men redan gammal modell och därför jämförelsevis inte lika bra längre än F1D5, F1A2 och CSC5. Torr och våt prestanda är inte lika bra som de andra jag har använt / använder nu, men ändå ganska anständig och är fortfarande ett riktigt UHP-däck och bättre än många andra däck i de lägre prestandakategorierna eller de billigaste märkena, verkligen fortfarande bra utöver de flesta normala förarens förmåga att trycka, och rimligt väl kontrollerad över gränsen. Komfortmässigt, det är bra körkvalitet, kanske bara bullrigt. Bärhastigheten är densamma som CSC5, så den slits ut lite snabbare och varar över 40 km för min körning men med bara minimalt flis, inte lika mycket som F1D5.
Kommenterat den: 2020-08-02
Fick 61% av föraren till en Audi A4 Quattro 220 hk TFSI (255/35 R19 ) på en kombination av vägar i 0 genomsnittliga mil.
Däck var bra när de var nya men med tiden eftersom de var alltför bullriga när de slits ut. Det slutade med att byta dem tidigt på grund av buller.
Kommenterat den: 2020-08-02
Fick 50% av föraren till en Audi Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro (255/45 R19 W) i 10000 lättgående mil.
Nästan ner till indikatorerna efter 10k på en Audi A6 Allroad och inte kört hårt. Cirka halva milsvägen. Spårvägar oroväckande på vägmarkeringar och udda kammare. Skulle inte köpa dessa igen.
Kommenterat den: 2020-06-29
Fick 53% av föraren till en Bmw m2 (265/35 R19 W) på mestadels landsvägar i 7000 livliga mil.
Hade dessa monterats på min bil från ny är inte många det .jag kan säga att de bara gör jobbet. Jag behöver nu byta och jag är inte nöjd med 7000 mil från två bakdäck, jag är en "livlig förare" men dessa är inte bra på någon nivå. Främre däck har möjligen 2000 kvar, bilen kör nu väldigt bra jag skulle inte rekommendera eller köpa igen conti sport6 eller mich 4s för mig.
Kommenterat den: 2020-08-20
Fick 84% av föraren till en Ford Falcon BFII XR6 (245/40 R18 ) på en kombination av vägar i 16000 livliga mil.
Bra däck, punkterar lätt.
Kommenterat den: 2020-08-12
Fick 63% av föraren till en Vauxhall Insignia CDTI SRI 160 (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 10 genomsnittliga mil.
Även om detta däck är väldigt rakt upp i mitten när det gäller de flesta rutor, men nyligen har däcken börjat orsaka vissa vibrationer i motorvägsfart, och nu lider jag av spårvagnsfoder, liksom i Irland om det regnar i princip hela tiden, det våta greppet visade sig vara hemskt. Bilen är väldigt nervös i det våta, skjuter ständigt ut näsan när du tar det lugnt och när du trycker på lite kan du känna att baksidan också vill komma runt. I det torra är däcken bra gripande och mycket lyhörda. Resan är väldigt svår i dem, och med de fler mil som går på dem blir vägbuller snart irriterande.
Kommenterat den: 2020-08-06
Fick 0% av föraren till en Bmw (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 5000 genomsnittliga mil.
Varade bara 10000 mil mycket dåligt slitage.
Kommenterat den: 2020-07-31
Fick 81% av föraren till en Bmw 520d M Sport (225/45 R17 ) på mestadels motorvägar i 25000 livliga mil.
bullriga men mycket slitstarka runflats.
Kommenterat den: 2020-05-20
Fick 87% av föraren till en Mg ZT T (225/45 R18 ) på en kombination av vägar i 1000 genomsnittliga mil.
FANTASTISKA DÄCK, KAN INTE FELTA DET VERKLIGEN
Kommenterat den: 2020-04-19
Fick 70% av föraren till en Ford Mondeo Titanium X Sport (235/40 R19 W) på en kombination av vägar i 10000 genomsnittliga mil.
OK här är schizzle - jag har en Ford Mondeo 2 ltr diesel TCDi Titanium X-Sport. det är en familjebil, inte en sportbil oavsett vad märket säger (och en bakspoiler är inte en prestandaförstärkare), men här är det med 235/40 / 19s i varje hörn - däck som passar som standard från Porsche Caymans. Jag har provat Conti Sport Contact 2s och 3s. Jag har provat Michelin Pilot Sport 3s. Jag har provat Hankook Ventus Evo2s. De griper alla som ordspråket till en filt. De har alla en enorm försäkran. De fungerar alla bra när jag har kört på egen hand och försökt att bryta dragkraften (bara för att testa att du förstår och bara en gång var). De kostar alla liknande belopp (£ £ partier). De bär alla skrämmande. Kort sagt, jag har en shoppingvagn med sportkängor. Så tid att prova något lite billigare,
Kommenterat den: 2020-01-23
Fick 60% av föraren till en Bmw 520d Tourer (245/45 R18 W) på mestadels stadsvägar i 5000 genomsnittliga mil.
BMW 520d Jag köpte däcken bak. Bränn aldrig däcken. Efter 6 månader brukade båda däcken till det yttersta. Betalade 300 pund för det och är borta efter 6 månader. Creazy. Bra däck men inte länge :-(.
Kommenterat den: 2020-01-14
Fick 66% av föraren till en Peugeot 308 1.6 HDi (225/45 R17 W) på en kombination av vägar i 15000 livliga mil.
Jag hade dessa däck monterade på framsidan av min Peugeot 308 HDI. Den här bilen körs för det mesta. Det positiva är: -Insamt torrt grepp under höghastighets kurvor även på en bil som har 0 sportighet och enorm kroppsrulle, även med låg tråd kvar; -Bra grepp på våta förhållanden när däcken är nya; -Kosmetiskt ser däcket bra ut; Negativen: -Om du vill ha ett däck som håller kan du titta bort från dessa eller andra Sporty-däck. På allvar har jag haft två par på framsidan, och båda paren varade i bästa fall 10k till 15k kilometer innan de började gå ut på insidan. Det betyder att du har ungefär 1 eller 2 mm kvar på tråden men insidan är redan osäker att köra, med metall utsatt; -Grip försämras mycket vid våta förhållanden vid lågt slitage jämfört med andra däck;
Kommenterat den: 2020-08-05
Fick 80% av föraren till en Skoda Skoda Superb MK1 (205/55 R16 ) på mestadels motorvägar i 30000 mil i genomsnitt.
Efter 2 år och 25000 mil är greppet och bromsarna riktigt låga. Bra däck i torrt och vått men väldigt lätt att bära. Förmodligen att köpa igen.
Kommenterat den: 2020-08-30
Fick 47% av föraren till en Audi A4 Quattro 220 hk TFSI (255/35 R19 W) på en kombination av vägar i 16000 mil.
Dessa däck kom som standard på min 2015 A4 S Line, mycket besviken, vid 22000 km är vägbuller outhärdligt, de är inte slitna men jag är så över bullret att jag är beredd att släppa 2k för att bli av med dem. (Australisk recension).
Kommenterat den: 2020-06-22
Fick 80% av föraren till en Ford Focus 2.0 TDCI Titanium (215/50 R17 ) på mestadels motorvägar i 0 lättgående mil.
Monterade en uppsättning på Ford Focus. Kände genast bättre bromsning. Tidigare hade Michellin 3 men det tog längre tid att sluta. Grepp på konti är också bättre. Körkomforten känns smidig, håll alltid däcktrycket 2,2 kpa. Däck ser också bra ut på bilen. Sammantaget är jag nöjd.
Kommenterat den: 2020-05-14
Fick 54% av föraren till en Audi A5 (265/30 R20 W) på en kombination av vägar i 16000 genomsnittliga mil.
Hade dessa från nya på en Audi A5. Nu efter 16 000 mil måste två bytas ut. Inte illa med tanke på att det är 210 hk genom framhjulen och har ett par allvarligt tunga varv av Nurburgring under bältet. Torrt kurvtag vid uppvärmning är verkligen fantastiskt - toppmärken för detta. Tyvärr är det här berömmen slutar. Vattdropp är direkt farligt (jag har haft en fyrhjulsglidning vid 25 km / h i en rondell tidigare) och rak linjeaccelereringsgrepp är tveksamt - dragkraftslampa tänds vid 49 km / h i torrt, kom ihåg att det bara är 210 hk, vi är inte pratar superbilkraft här. Liknar också många andra recensioner - mycket bullriga, inte särskilt bekväma, törstiga på mpg, gillar att "spårväga" i spår på vägen och gillar att äta naglar. Övergår till Michelin Pilot Sport 2,
Kommenterat den: 2020-04-21
Fick 80% av föraren till en Bmw 1-serie (225/40 R18 W) på mestadels motorvägar i 50000 genomsnittliga mil.
Jag har haft dessa på tre olika bilar - 130i, TVR och e90 M3 och jag skulle beskriva det som en bra allround. TVR används som en helgleksak och CS3 ger utmärkta grepp / hanteringsegenskaper på det berömda "livliga" chassit. 130i är en daglig förare men som också har regelbundna livliga körningar. Slitage priser förtjänar ett särskilt omnämnande, fronter kommer lätt att hantera 50 km, gjorde den första uppsättningen av rears över 35 km.
Kommenterat den: 2020-04-12
Fick 50% av föraren till en Audi A3 Sportback (235/45 R17 W) på en kombination av vägar i 0 genomsnittliga mil.
Mycket bullriga däck.
Kommenterat den: 2020-04-09
Fick 44% av föraren till en Audi A5 (255/35 R19 W) på en kombination av vägar i 10000 genomsnittliga mil.
Körde dessa i 10000 miles från begagnade innan de behövde bytas ut. Bilen spårade alltid och styrningen drog över grova ytor som jag tyckte var relaterade till de större hjulen, men detta försvann helt efter byte av däck. Det kombinerat med det faktum att de snabbt tappade greppet de senaste tusen milen får mig att säga att dessa var de värsta däcken jag någonsin har haft under mina 30 års körning. Skulle inte köpa konti igen 255/35/19.
Kommenterat den: 2020-04-04
Fick 27% av föraren till en Bmw 530i (275/35 R18 W) på mestadels stadsvägar i 0 genomsnittliga mil.
275x35x18 BMW e39 individ baserat på M5-chassi men med endast 3L-motor. Jag har dessa monterade på baksidan, ja det är annorlunda inte det bästa valet, relä billigt, dåligt torrt grepp och mycket dåligt slitage, jag fick strax runt 20 miles.
Kommenterat den: 2020-02-14
Fick 97% av föraren till en Ford Focus Zetec (225/45 R17 ) på mestadels motorvägar i 25000 lättgående mil.
Jag kör en Ford Focus 2014-modell, efter att ha gjort 25.000 mil byter jag nu ut båda framdäcken för första gången. utmärkt kvalitet och slitage från en icke-aggressiv körstil.
Kommenterat den: 2020-02-05
Fick 74% av föraren till en Fiat Punto Sporting MK2a (195/45 R16 V) på mestadels landsvägar i 14 lättgående mil.
Anständigt däck är väldigt gripande och mycket bra under våta förhållanden! Slitage ganska snyggt jag har kört 20.000 km på dem och har nått 2,5 mm slitbanedjup nu med sportig körning och mestadels normal stadskörning.
Kommenterat den: 2020-01-03
Fick 61% av föraren till en Vauxhall (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 16000 genomsnittliga mil.
De snabbast slitna däcken jag någonsin har haft på någon bil. Jag brukade komma 23-25 000 mil på framsidan från Dunlops och Firestones på min Passat TDI men de såg väldigt trötta ut vid 12 000 och behöver bytas ut bara 16 000 miles. En lokal däckhandlare berättade för mig att kontinenterna är väldigt mjuka, så jag hade gjort det bra att få ut 16 000 mil ur dem. Extremt nedslående för ett så känt varumärke. Jag kommer inte att köpa kontinenter för att ersätta dem, eller förmodligen någonsin igen. Okej i alla andra avseenden. Det är svårt för mig att bedöma greppet vid gränsen eftersom jag inte är en mycket snabb förare, men de har aldrig känt att de släppte torrt eller blött. Bullrande på vissa vägytor, tyst på andra.
Kommenterat den: 2020-08-27
Fick 66% av föraren till en Volkswagen Passat CC (235/40 R18 W) på en kombination av vägar i 24000 genomsnittliga mil.
Ett bra däck för övergripande måttlig prestanda. Bullriga när det slits ut. Inte så mycket känsla som jag skulle vilja. Slitet av knappt 40 000 km vilket är rättvist.
Kommenterat den: 2020-06-27
Fick 70% av föraren till en Vauxhall (245/45 R18 W) på en kombination av vägar i 6000 livliga mil.
Förväntas mycket mer för priset. De glider lite i det våta när de skjuts något i rondeller som inte ger självförtroende ... de verkar också lite mjuka kurvor .... torrt grepp är ok men återigen inte det mest självförtroende. . Slitaget är dåligt. Jag har haft budgetkontinentala Barum Bravuris 2's tidigare och Matadors ... och tbh jag föredrar dem framför kontis ... de presterade bättre under alla förhållanden, varade längre och 50 quid billigare per däck så se inte varför någon skulle köpa kontis ....
Kommenterat den: 2020-09-10
Fick 76% av föraren till en Audi A4 2.0 TDI 177 hk quattro (255/35 R19 W) på mestadels motorvägar i 7000 genomsnittliga mil.
Standard passform på min A4 quattro 2015. Förväntas mycket från ett välkänt märke men slitaget har varit chockerande. 7300 miles och de främre däcken är nere på 3 mm. Ingen aggressiv / hård körning, alla smidiga 100 mil tur och retur. Däckens känsla är bra både i torr och våt men verkligen besviken över slitaget.
Kommenterat den: 2020-06-05
Fick 90% av föraren till en Renault Clio RS200 (215/45 R17 W) på mestadels stadsvägar i 9000 livliga mil.
Känns svårt att kvantifiera däcken eftersom föregående bil var en Clio 182 och det var lättare att skjuta över gränsen än 200. Däcken roterades runt 9000 vilket verkligen var lite för sent eftersom en bakre nu är nere på 2 mm men fram är på 4mm. Helst skulle jag byta ut alla fyra på en gång. Däck koppupphängning gör det svårt att gå på Londons grythålade och knöliga vägar. Känns som att jag kör ett burdjur i London med alla gränserna på 20 km / h.
Kommenterat den: 2020-09-30
Fick 77% av föraren till en Mercedes Benz C180 AMG Sport Estate (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 18500 genomsnittliga mil.
OEM-monteringsdäck på vår Mercedes C-klass 2012. Bakdäck varade 18500 miles vilket är ok men inte exceptionellt. Greppet var bra under de tre åren på bilen och var fortfarande bra när det byttes till 2,3 mm. Fronter bara halv slitna, har fortfarande 4,5 mm efter 20000 miles så förvänta dig att se cirka 30000 från dem. Mest använt har varit lokal körning eller långväga motorvägsanvändning, men vid det udda tillfället har jag kört dem på språng på A-vägar har de greppat bra i både våta och torra förhållanden och feedback har varit bra och förutsägbar. Min enda iakttagelse är att de har drabbats av mikrosprickor i axeln vilket jag inte hade förväntat mig på ett premiumdäck som har hållits vid rätt tryck under hela dess livstid. Ingen försämring av prestanda men det ser lite ful ut. Sammantaget ett bra däck men nu ersatt av Contisport 5.
Kommenterat den: 2020-09-12
Fick 89% av föraren till en Volvo S60 2.0T (225/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 25000 genomsnittliga mil.
Continental Sport Contact 3s ersatte CSC 2s för cirka 32 månader sedan i december 2012 och med regelbunden balansering och rotation (var 10 000 km / 6 250 miles / 6 månader)) har rest 42 000 km (cirka 25 000 miles). Jag bor i Johannesburg och våra vägar är inte särskilt välskötta. Jag har kört till / från Durban minst fyra gånger (säg 800 mil tur och retur) under den här perioden samt terräng i Pilanesberg naturreservat ett par gånger och några andra långväga resor (cirka 200 mil vardera ). Inga platta däck alls (överraskande!) Och dessa däck har hållit mig '' längst ''. De är dock ganska "bullriga" nu, och jag kommer att ersätta dem vid 45 000 km (28 125 miles), och med all sannolikhet med CSC 5s.
Kommenterat den: 2020-09-09
Fick 50% av föraren till en Ford Focus (235/40 R18 W) på en kombination av vägar i 10000 genomsnittliga mil.
Jest hade första service bil har 9924 miles på klockan berättade kommer att behöva förnya däck i 2000 miles. det är skämt 12000 miles.
Kommenterat den: 2020-09-08
Fick 66% av föraren till en Vauxhall (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 10000 livliga mil.
Bra torrt grepp och riktigt progressivt genom svängningar, bilen glider successivt när den körs på kanten av däcken. Torrbrytning bland de bästa, våta prestanda är genomsnittlig. Bärhastigheten är dock dålig, lyckades 10k på fronterna och de är i slitindikatorerna. Ryggen har slitits omkring 2 mm i jämförelse som ett icke-driven par. Fantastiskt i det torra, tillräckligt bra i vått. Bär alltför snabbt.
Kommenterat den: 2020-07-04
Fick 59% av föraren till en Mercedes Benz C250 CDI Blutec (225/45 R18 W) på en kombination av vägar i 5000 genomsnittliga mil.
Greppnivåerna är fantastiska men jag tål inte hur snabbt de bär. Jag har gjort 6000 miles från nytt och jag måste byta ut dem snart. Jag vet att jag kör hårt vissa gånger (bra grepp då) men jag kunde inte köpa igen baserat på slitaget och det höga priset.
Kommenterat den: 2020-05-25
Fick 63% av föraren till en Audi A4 SE 2.0 TDI 136 (225/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 17000 lätthanterliga mil.
Dessa kom som standard på en ny A4 Technik (225/50 / R17). Det är svårt att skilja den hårda åkturen som kommer med sportupphängning från däcksprestanda, men jag kände att däcken var tillräckliga. De kände sig lite mjuka och exakta vid gränserna för kurvtagning och i vått väder men orsakade aldrig några bekymmer. Benägen för hjulspinn från en stående start under vissa förhållanden. Bra bromsning i vått och torrt. Däckbuller var på gränsen för acceptabelt. En sak som jag kan säga med säkerhet är att slitaget var problematiskt. Jag fick mindre än 17000 från det främre paret (FWD) med snabbare slitage på axeln. Men om du vill ha prestandadäck kommer du att få en mjukare sammansättning och snabbare slitage. Det är all kompromiss. Trots den nedslående slitaget ersatte jag det främre paret med ContiSportContact 5 i hopp om att det nyare däcket är bättre. Det kommer förmodligen inte.
Kommenterat den: 2020-04-20
Fick 63% av föraren till en Mercedes Benz E300 Bluetech Hybrid (245/40 R18 ) på en kombination av vägar i 0 genomsnittliga mil.
CSC3 kom som standard med min E300 främre 245/40 bak 265/35. Jag har haft dem i ett år och jag överväger nu att byta till Michelin Pilot SS. De slitna väldigt snabbt, efter 30 km började jag märka skillnaden i hur bilen griper. Jag skulle inte rekommendera detta däck.
Kommenterat den: 2020-03-05
Fick 61% av föraren till en Volvo V70R (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 2000 livliga mil.
Jag hade dessa på framsidan av min Volvo V70 R, helt värdelös i det våta, fäste var mer eller mindre obefintlig. Greppet på torra vägar var inte så dåligt men inte vad du förväntar dig av ett premiumdäck. Det som avslutade det för mig var under styrning i en rondell i rusningstid med barnen i bilen. Inga fler konti för mig.
Kommenterat den: 2020-03-03
Fick 33% av föraren till en Bmw 530d (245/40 R18 ) på en kombination av vägar i 5000 livliga mil.
För priset är de inte särskilt bra. Jag hade billigare däck på tidigare som bär mycket bättre i alla kategorier. Besvikande däck som jag inte kommer att köpa igen. Greppet är inte särskilt bra. Jag tappade kontrollen på en lerig väg och missade knappt att gå in i en häck. Jag har tappat förtroendet att köra i högre hastigheter med dessa däck.
Kommenterat den: 2020-02-23
Fick 37% av föraren till en Citroën DS5 2.0 Hdi (225/45 R18 W) på en kombination av vägar i 4000 genomsnittliga mil.
Min nya Citroen DS5 kom med dessa. Jag vet att DS5 får blandade recensioner på grund av under par körning och styrning. Men efter 4 mil var jag övertygad om att kontinenterna delvis var skyldiga. Tog steget och bytte hjul och däck för 17 "Falken EuroAll Season AS200. Transformation! Inget mer spårning eller kraftig dragning med kammaren, långt mindre styrspark över stötar, mjukare, tystare åktur. Varför Citroen passar kontinentala kan jag inte föreställa mig, kanske fick de ett jobb? (Kontakt 3 levereras fortfarande 2014?) Jag har samplat Sportkontakter på andra FWD-bilar tidigare och har inte blivit imponerad. Jag tror att jag läser några av rapporterna här att däcken passar bättre till RWD-bilar? Åh och slitaget är hemskt, efter att fronter på 4K mil ska skjutas till 12 till 15 km.
Kommenterat den: 2020-01-25
Fick 96% av föraren till en Skoda Octavia GT 193hk (205/50 R17 V) på en kombination av vägar i 24000 genomsnittliga mil.
Efter många experiment på mina hjul bestämde jag mig för att gå tillbaka till OEM-installationen (205/50/17) eftersom jag hade köpt den med det andra OEM-alternativet 205/55/16. Jag hade provat 225/45/17 fyra sex år. Så jag hittade 4 begagnade Contisport3 (de hade körts i mer än 40 oookms, med 4,5-5 mm kvar) från en vän till mig för att se hur min bil hanterar den däckstorleken. Och ... jag kunde inte tro det !!! Dessa begagnade Contis var fantastiska !!! Torrt och vått grepp är enastående även efter mer än 40 oookms !!! På isiga vägar var mycket förutsägbara och bra! Bränsleförbrukningen är ok och stoppavstånden ganska bra. Och det är en FWD Skoda Octavia GT 1.8T, omformad 240hk, med PSS9,4pots GALFER, Från intercooler och mycket annat. Jag kommer förmodligen att köpa eller 4 helt nya Contisport5 eftersom jag är mycket nöjd med Continental, antingen det mycket billigare Kumho Ecsta KU31 SPT.
Kommenterat den: 2020-01-11
Fick 83% av föraren till en Ford Fiesta mk7 (195/45 R16 V) på mestadels stadsvägar i 37282 livliga mil.
Perfekta däck för min fiesta mk7 sport. Mycket bra för torr på varm sommar och får mig att känna mig mycket säker på regnet. Mina främre däck har färdats cirka 40.000 km och de bakre 37.282 miles på två år (60.000 km). Även om slitaget var mycket uppenbart, var däcken tillräckligt gripande för min aggressiva körstil och kände att det finns mer att ge. Det enda negativa är att på grund av de mjuka sidorna, om däcktrycket är lågt, skadas däcken inifrån och skapar kurvor. Mina 4 däck är skadade så idag ersatte jag dem med 40% billigare Barum Bravuris 3 (hur dåliga kan de vara). Definitivt, för min körstil och mina förväntningar (värde / kvalitet) är Conti SportContact3 den gyllene sektionen för slitage och grepp.
Kommenterat den: 2020-01-09
Fick 90% av föraren till en Mini Cooper S (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 100 mil.
Köpte precis två av dessa däck fram på min mini cooper s (r53). Förtjust! tidigare hade kört lägenheter som var fruktansvärda, en tendens att glida lite ut med normal väghastighet runt en rondell, minskade förtroendet för bilen totalt. När golvet är vått i vått läge skulle dragkraftreglaget kliva in upp till 3: e växeln. Bara varit ute i det ganska kraftiga regnet just nu, däck fastnade på vägen vid högre hastigheter runt rondellen (samma). Golv från stillastående, traktionskontrollen steg aldrig in en gång! Ride är mycket bekvämare! Mjukare gummi ger mig intrycket att de kommer att bära snabbare och de var inte billiga att ha monterat (£ 240 för 2) men bryr mig verkligen inte, så mycket mer grepp, känns som en annan bil, skulle rekommendera dessa till alla med en bilar och andra bilar (men inte i stånd att göra det).
Kommenterat den: 2020-09-24
Fick 83% av föraren till en Vauxhall Corsa vxr (225/35 R18 V) på mestadels stadsvägar i 3000 livliga mil.
Hade dessa däck på min VXR corsa nu i cirka 3000 miles, och de är helt fantastiska! Greppet från dessa däck är fenomenalt, särskilt i det torra. De har aldrig gett mig några läskiga stunder i det våta (Touch wood!). Det enda jag skulle säga är att däcken är ganska bullriga, men det kan vara något att göra med 35-profilen och en ganska stel chassi.
Kommenterat den: 2020-06-28
Fick 73% av föraren till en Volvo V60 D3 (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 40 genomsnittliga mil.
Mycket trevligt däck, men också mycket dyrt.
Kommenterat den: 2020-10-01
Fick 93% av föraren till en Mercedes Benz E 320 CDi (265/35 R18 ) på en kombination av vägar i 22000 mil.
Utmärkta däck.
Kommenterat den: 2020-09-30
Fick 64% av föraren till en Peugeot 3008 (225/45 R18 W) på en kombination av vägar i 1600 genomsnittliga mil.
Första gången med ett Peugot Crossover-däckslitage är dåligt, kör inte det hårt men däcken slits ut efter 16000 miles, måste byta dem före vintern. Eftersom bilen är begagnad vet inte hur tidigare förare körde men misstänker ganska bra. Kommer att prova Vredestein Ultrac Vorti nästa eftersom deras recensioner är bäst, kör bara cirka 5000 miles per år så även om däck är dyrare än vissa, cirka 150 £ vardera, så kostnaden för bil är 600 £ och om jag når 15000 miles av dem är det bara ca £ 200 per år och jag sparar 300 £ per år i vägskatt jämfört med min tidigare bil !.
Kommenterat den: 2020-07-24
Fick 80% av föraren till en Lancia (225/45 R17 W) på en kombination av vägar i 5000 livliga mil.
De ersatte min bils OE-däck (Michelin Primacy HP), som hade blivit mycket dåligt slitna. De är verkligen gripigare och lätt bland däcken man kan lita på för snabb bilkörning. De har dock en tendens att dra över stående vatten. Tack och lov når de snabbt sin arbetstemperatur. Bromsning är mycket bra, liksom feedback. De är också väldigt progressiva även när de svänger på gränsen. Handtag? Ja. Jag har två. De är ganska bullriga. Och de har också ökat bränsleförbrukningen med en extra liter per 100 km. Förutsägbart bär de snabbt. Jag förväntar mig inte att de ska hålla mer än 20 000 mil.
Kommenterat den: 2020-07-14
Fick 90% av föraren till en Bmw 328i (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 3000 livliga mil.
Ganska mycket en 9 hela vägen !!! Torrt och vått grepp du kan inte göra bättre för detta däck! Bra återkoppling! Har bara ett problem med priset !.
Kommenterat den: 2020-05-07
Fick 54% av föraren till en Bmw 335D (225/45 R17 ) på mestadels motorvägar i 8000 genomsnittliga mil.
Varade mindre än 8000 mil på bakhjulen på en BMW e92 335D.
Kommenterat den: 2020-05-06
Fick 89% av föraren till en Vauxhall Astra 2.0 cdti vx-linje (225/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 16500 genomsnittliga mil.
Dessa däck kom med min astra-diesel, fronterna varade 16500 miles, bakhjulen har fortfarande 6mm kvar efter denna mängd miles. Stora allround-däck.
Kommenterat den: 2020-04-30
Fick 53% av föraren till en Saab Automobile 9 3 Vector cabriolet 150 (235/45 R17 W) på mestadels motorvägar i 10000 genomsnittliga mil.
I allmänhet är greppet torrt och vått bra - de klarar bra. Men de har bara varat 10 km - jag brukar ta runt 12 km - tydligen är däckslitage en Saab-egenskap. Mitt största problem är att jag aldrig har haft problem med spårning så illa som detta tidigare. Jag vet inte om det är just detta däck eller för att det var XL-däck som jag hade rekommenderats att få till bilen. Hur som helst, jag går tillbaka till Goodyear Eagle F1 (Asy 2) men den här gången vanliga däck inte XL.
Kommenterat den: 2020-03-19
Fick 70% av föraren till en Mercedes Benz CLC200 (225/40 R18 W) på mestadels stadsvägar i 0 genomsnittliga mil.
225/40 ZR18 fram 245/35 ZR18 bak Efter 3 års låg och konservativ användning (42K Khm) blev jag förvånad över att se delar som saknades på ytan på mina däck.
Kommenterat den: 2020-03-19
Fick 61% av föraren till en Volkswagen Jetta 2.0tdi Sport (225/45 R17 V) på en kombination av vägar i 7000 genomsnittliga mil.
Köpte dessa däck på att läsa bra testresultat, fantastiska däck MEN ,,,, under de 2 åren jag hade dem jag byste sidoväggarna på tre av dem i små grytor och två av ersättarna utvecklade allvarliga sprickor längs gängspåren ca 6/7000 miles, 4 / 5mm gänga. "Continental" tog tillbaka dem och betalade ut. Nu bytt till ett annat märke.
Kommenterat den: 2020-03-15
Fick 73% av föraren till en Bmw M3 (265/35 R19 W) på mestadels landsvägar i 9000 genomsnittliga mil.
Dessa är mina favoritdäck förutom Vredesteins. De bär mycket snabbt och de är inte billiga men för allroundprestanda skulle jag välja dem. Om de bara inte hade på sig så snabbt. Jag kör på ett livligt sätt i en RWD så det är inte förvånande, ingenting varar mer än 15k, men dessa tenderade att vara cirka 9k mil bara på bakhjulen. Pröva Matadors nästa som "uppenbarligen" tillverkas i samma fabrik. Kommer att rapportera tillbaka.
Kommenterat den: 2020-02-14
Fick 70% av föraren till en Bmw 320i Msport (255/30 R19 W) på mestadels motorvägar i 9000 livliga mil.
Dessa var ett av de bästa däcken jag någonsin har haft men också de värsta däck för slitage. Jag har använt Michelin, Goodyear och Pirelli tidigare som alla varade mycket längre än kontinenterna. Continentals gav mig stort förtroende för både det våta och torra men jag antar att med det grepp det offrar slitage. Det har inte ens gått ett år sedan jag hade dem på och de ligger nära markörerna och jag är säker på att de kommer att behöva bytas ut när det når ett år. Med det sagt har jag SportContact2 på framsidan av min bil (som är bakhjulsdrift) och de har varit där två år och är bara halvt slitna. Jag gör ungefär 10 000 per år. När det gäller prestanda har de varit fantastiska. Om du har råd att byta dina däck snabbt, gå till dem, men om du vill att dina däck ska hålla länge är dessa inte för dig och bara av den anledningen vann jag '
Kommenterat den: 2020-02-13
Fick 16% av föraren till en Volvo S80 T4 (225/50 R17 W) på mestadels motorvägar i 0 genomsnittliga mil.
Det här är de däck som sämst presterade jag någonsin haft i hela mitt liv. Däcken är hårda och ojämna. Med tanke på de höga priserna man måste betala för dessa däck och däckens prestanda är definitivt inte man skulle förvänta sig. Jag kunde inte bära bullret och hårdheten från dessa däck, eftersom jag hade tappat all komfort som jag antar att få från min nya Volvo. Till slut tog jag bort alla dessa däck och bytte ut mot GT Radial Champiro HPY. Nu är jag väldigt glad och glad efter att ha bytt till GT-däck. Dessa GT-däck är verkligen prisvärda och de är "Y" -klassificerade i / o "W" -klassificerade.
Kommenterat den: 2020-02-11
Fick 51% av föraren till en Skoda Superb II kombi 2.0 tdi cr (225/40 R18 W) på mestadels motorvägar i 78000 genomsnittliga mil.
Fronter slitna 18 km, inte fel tryck: inget reservgummi kvar någonstans. Twitchy on limit samtidigt som det ger en vilseledande skarp känsla från början. Mycket bullriga hela tiden. Utvecklade också olika runtomgående sprickor, flera tum långa. PilotSport 3: s mycket tystare, mindre kantiga känsla, mjukare övergång mot att förlora grepp. Eagle F1 eller Ultragrip 8-prestanda verkar OK / billigare alternativ. Briskoda-användare hittade alla Contis dåliga och dåliga värde: Conti 3 var lite bättre än 2.
Kommenterat den: 2020-02-09
Fick 61% av föraren till en Audi A3 (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 20000 genomsnittliga mil.
Jag var tvungen att byta ut fyra av dessa vid olika tillfällen på grund av sidoväggsfel. Bubblor bildas på sidoväggen och grytor orsakar rivningar i sidoväggen.
Kommenterat den: 2020-07-16
Fick 71% av föraren till en Mercedes Benz SLK 350 (245/40 R17 W) på en kombination av vägar i 13000 livliga mil.
Original däck på min 2009 Mercedes SLK 350, 245/40/17 på baksidan och 225/45/17 på framsidan. Mycket bra däck för den här bilen, mycket bra hantering och grepp, särskilt i torr, lätt att hantera och mycket bra styrprecision. Mycket stabil i höga hastigheter, jag körde några gånger över Tyskland på Autobahn i mycket höga hastigheter upp till 250 km / h, bilen var helt stabil och balanserad, mycket imponerande. För denna bil acceptabel komfort och ljudnivå är jag dock mycket tveksam om jag skulle välja dessa däck för en komfortorienterad bil, dessa däck är lite hårda och bullriga. Förslitningen är troligen acceptabel för denna typ av bil med 306 hk som jag använde ofta även om 22.000 km på baksidan Däck känns lite dålig, jag fick cirka 35.000 km på de främre däcken. På grund av bra recensioner bytte jag till Goodyear F1 Assymetric 2 men även om Goodyears har lite bättre komfort och ljudnivå är de inte lika bra som kontinenterna på den här bilen, speciellt styrprecisionen och känslan är betydligt bättre med kontinenterna. Jag skulle köpa dessa Continental Däck igen för en sportbil.
Kommenterat den: 2020-04-22
Fick 67% av föraren till en Mercedes Benz C55 Sedan (245/40 R18 V) på en kombination av vägar i 10000 genomsnittliga mil.
OK däck antar jag, men när de kommer till 5 mm-märket tenderar de att vattenplanas i vattenpölar. Dåligt grepp när däcket fortfarande är kallt, men en gång uppvärmt förbättras greppet.
Kommenterat den: 2020-06-13
Fick 77% av föraren till en Bmw 320 CD (225/45 R17 W) på en kombination av vägar i 0 livliga mil.
Torrt grepp är riktigt bra men i vått, inte riktigt. Ibland finns det hemskt understyrning (tidigare har nexen cp641 - inget vått grepp alls - på konti är bättre men inte mycket) Jag har ingen aning om hur de här däcken vann några våta varv i test på banan. Däck är bekväma. Bra styrkänsla. Jag testade däck på 5 grader. Meybe blir bättre på vått i 20 grader.
Kommenterat den: 2020-08-06
Fick 57% av föraren till en Saab Automobile 9 3 Vector cabriolet 150 (235/45 R17 W) på mestadels motorvägar i 2000 genomsnittliga mil.
Spårvagnsbilar mycket dåligt! Sätt bara två ContiSportContact 3 XL-däck på framaxeln. Saab rekommenderade XL-däck på grund av bilens vikt även om handboken inte kräver dem. Problemet jag har är att bilen spårar väldigt dåligt vilket det inte gjorde med Goodyear F1 Asy (2) som var på framsidan. När jag kommer att byta ut Conti kommer jag först inte att köpa 3-talet igen och jag kommer att gå tillbaka till vanliga inte XL-däck eftersom jag inte tror att de ger några fördelar och den styvare sidoväggen på däcket bara bidrar till spårvagnsfrågan.
Kommenterat den: 2020-08-03
Fick 47% av föraren till en Ford Mondeo Titanium X (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 2000 lättgående mil.
dessa däck fanns på bilen när jag köpte den, men jag tyckte inte om dem alls, huvudfelet var på dåliga vägytor [inom hastighetsgränsen 30/40 mph] eller något upphöjda vita linjer skulle bilen svänga dit den ville gå, den hade ett eget sinne. kanske hjälpte det inte eftersom däcken var nere på 2,5 mm. som äldre medborgare sliter jag inte om men jag bogserar en husvagn på gräsbevuxna fält och greppet var inte stort. bara ersatt med mycket billigare däck, redan mycket bättre.
Kommenterat den: 2020-07-27
Fick 76% av föraren till en Audi A3 2.0 TDI 140 (225/45 R17 W) på mestadels landsvägar i 10000 livliga mil.
Mycket grippy däck i vått eller torrt ända ner till slitaget blockerar ganska bullriga däck dock.
Kommenterat den: 2020-05-24
Fick 93% av föraren till en Mitsubishi Grandis Elegance 2.5ltr (215/45 R17 W) på en kombination av vägar i 20000 livliga mil.
ett av de bästa sommardäcken jag dryve.
Kommenterat den: 2020-04-01
Fick 83% av föraren till en Audi A4 2.0 TDI 140 SLine (255/35 R19 ) på mestadels motorvägar i 26000 mil.
Bra grepp i vått och torrt. Bra att minska understyrningen i en tung bil. Bär också bra. Du MÅSTE rotera dem men eftersom fronter slits mycket snabbare än bak, kommer det troligtvis att få 30 000 miles ut ur dem. Mycket dåligt grepp i snö så har köpt en uppsättning vinterhjul och däck, Dunlop 3d är Audi originalutrustning så har gått med dem.
Kommenterat den: 2020-10-01
Fick 86% av föraren till en Mini Cooper S (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 1000 livliga mil.
Drivs under en mycket kort period är detta mitt intryck. Däck ser ut som de kommer att hålla men de passar inte särskilt bra om du spårar dem, även om det inte finns några bubblor i däcket, tappade det säkert lite grepp efter 15 varv (5 varv åt gången, med vilotid). Förmodligen var värmen varifrån jag bor för mycket för dem, eftersom vi normalt stannar vid 35-40 ° C hela dagen (luft, spår bör vara mycket hetare). Jag letar fortfarande efter ett alternativ som tål mycket värme.
Kommenterat den: 2020-09-27
Fick 94% av föraren till en Audi S3 (225/40 R18 W) på en kombination av vägar i 30000 genomsnittliga mil.
Fantastiskt däck på en prestanda bil.
Kommenterat den: 2020-09-21
Fick 83% av föraren till en Mazda RX8 (235/40 R18 ) på en kombination av vägar i 500 livliga mil.
Passade precis en uppsättning av dessa på baksidan av vår RX8, och ersatte en uppsättning Kumho Ecsta KU31 som hade nått den lagliga gränsen och var skrämmande. Kraften läggs ner bättre, torrt grepp är otroligt och vått grepp är enastående bak, mycket planterat. Precis på väg att passa två till framsidan också. Komforten förbättras trots att den ändras från 225/45 till 235/40, liksom vägbuller. Progressiv vid gränsen och buller är säkert lägre. Kan inte kommentera slitage som bara varit på några hundra mil men säkert ett snitt över de andra däcken jag har haft på den här bilen.
Kommenterat den: 2020-09-10