Startsida - Continental - Continental ExtremeWinterContact

Continental ExtremeWinterContact

 
Grepp på tort underlag 90%
 
Grepp på blött underlag 90%
 
Väghållning 90%
 
Hantering 85%
 
Slitage 95%
 
Komfort 95%
 
Skulle köpa igen 100%
x200 Continental WinterExtremeContact
Har du erfarenhet av Continental ExtremeWinterContact?
Recension
Uppgifter om bilen
Jag kör en:
Av modell:
Fyll i modell manuellt:
Däck dimension
/ R  
Körstil
jag har kört på
med följande körsätt
i ca mil.
Betygssättning
Sätt ett betyg i varje kategori. Ju högre betyg - desto nöjdare är du. Om ett betyg inte går att sätta (tex "Grepp på snö" på ett sommardäck) så sätter du "Inte applicerbart". Försök att vara så rättvis som möjligt i din bedömning!
Grepp på tort underlag
Grepp på blött underlag
Väghållning
Hantering
Slitage
Komfort
Skulle köpa igen
Grepp på Snö
Grepp på is
Din kommentar

Ny uträkning
Det finns obligatoriska fält som inte är ifyllda!
  

Recensioner

Sortera kommentarer på:
Betyg
Datum
Fick 90% av föraren till en Chrysler PC Cruiser (195/65 R15 ) på en kombination av vägar i 3000 livliga mil.
Detta hänvisar till däckets XL-version (extra belastning). PT Cruiser har anständigt lastutrymme och används för att dra måttliga laster då och då (upp till 400 LB). XL-versionen kan förväntas ha något ökat vägbuller och något sämre kurvtagning och bromsning. Jag bor i ett område som skulle betraktas som extrema vinterförhållanden: Tempar till -40C; typiska vintertider på -20C. Lätt till kraftigt snöfall, snötäckta vägar tillsammans med måttlig till svår is är vanliga, liksom rensat torr kalltemperaturbeläggning, våt kalltemperaturbeläggning och en övergångsperiod där temp kan stiga upp till 15 men under noll C dagar kan fortfarande påträffas innan det är dags att byta till sommar eller helårs. Jag använder alltid dedikerade vinterdäck med särskild uppmärksamhet på isbromsning, eftersom korsningar vanligtvis är polerad packad snö eller is. Det är värre idag med de flesta bilar som nu är utrustade med låsningsfria bromsar, eftersom människor hamrar på bromsarna och polerar ingången till korsningen när de stöter på även den minsta glidningen under bromsning, istället för att modulera pedalen ordentligt. Dessutom övergår vissa fordon till låsningsfria innan de borde när de stöter på snö och is, kontra torr eller våt trottoar, så det är inte alltid förarens fel men resultatet är ändå samma. Min erfarenhet av dessa däck kan sammanfattas sålunda: de är i huvudsak det näst bästa bildäck du kan köpa för vanliga förare med liten eller måttlig körförmåga under vinterförhållanden ... premiumversionerna av Bridgestone Blizzaks är något bättre under isförhållanden. I alla fall, för aktiva förare med måttlig eller bättre skicklighet som behöver ett prestandadäck eller för förare som stöter på mer än lätt snö är de enligt min mening nummer ett. Snö, oavsett om det är lätt eller djupt, är inget problem för dessa däck. Detta står i kontrast till de flesta "isklassificerade" vinterdäck som tenderar att ha problem med snö bortom lätt dammning. I en snöstorm kunde jag enkelt följa med 4x4 med äkta snödäck, den främre dammen på min bil plogade faktiskt snön på vägen. De är så bra ... du behöver inte kompromissa genom att köpa ett ordentligt vinterdäck med slitbanor och tappa iskörning och torr kurvtagning och bromsning på rensade vägar. För det andra presterar de utomordentligt bra i våt och torr kall (rensad) trottoar för ett vinterdäck. Bromsning är enastående för en vinterförening ... bättre än något vinterdäck jag ' har använts och åtminstone motsvarar en helårs säsong för din körning på hösten och våren. De är ganska tysta vid motorvägshastigheter. Off-line dragkraft är utmärkt; med en manuell växellåda i första växeln hittar du bara några få varv av hjulen på ett FWD-fordon innan de tar tag i dig och tar dig genom korsningen utan ytterligare hjulslip under alla vinterförhållanden. Svängning, bromsning och vägkänsla är också enastående. Detta är ett problem med vinterdäck på grund av de större slitbaneblocken som rör sig mycket mer än ett helårs- eller sommardäck. Om det inte var för att alla vinterdäck är mycket mjukare och skulle bära ganska snabbt på varma trottoarer, kan du använda dessa året runt. De är så bra. Om du behöver ett däck med en enastående kombination av attribut i ett vinterdäck, rekommenderar jag dem starkt. Om du stöter på mycket specifika vinterförhållanden där du är kan du kanske hitta ett däck som slår ExtremeWinterContacts för det tillståndet, men bara med liten marginal. Ingen av tävlingarna erbjuder lika rundade prestanda och de flesta äventyras avsevärt i områden där detta däck fortfarande har över genomsnittliga prestanda, om inte den absoluta mästaren. Enligt min mening är detta ett utmärkt val för alla som älskar att köra bil och behöver vidhäftning på vintern.
Kommenterat den: 2020-03-19
Fick 94% av föraren till en Skoda Octavia (195/65 R15 ) på en kombination av vägar i 120000 genomsnittliga mil.
Med Octavia var L och KI tvungen att köpa 15 tum fälgar för att gå med ovanstående däck; kombinerat ger de samma rullande omkrets som sommarhjulen. Jag har kört på min vinter i is och snö, aldrig behövt använda kedjor i bergen och kört bekvämt och säkert på fyra skidresor. För närvarande (22/12/2009) kör jag runt våra bakvägar i Suffolk där många andra inte vågar. Dessa vinterhjul är bara lysande. Mitt lokala däckagent byter hjul två gånger om året gratis. En annan sak, du måste använda gummi ändå så det enda extra utlägget är fälgarna !!.
Kommenterat den: 2020-04-16