Startsida - Bridgestone - Bridgestone Potenza RE001

Bridgestone Potenza RE001

 
Grepp på tort underlag 87%
 
Grepp på blött underlag 72%
 
Väghållning 78%
 
Hantering 80%
 
Slitage 70%
 
Komfort 63%
 
Skulle köpa igen 70%
x200 Adrenalin Potenza RE001
Har du erfarenhet av Bridgestone Potenza RE001?
Recension
Uppgifter om bilen
Jag kör en:
Av modell:
Fyll i modell manuellt:
Däck dimension
/ R  
Körstil
jag har kört på
med följande körsätt
i ca mil.
Betygssättning
Sätt ett betyg i varje kategori. Ju högre betyg - desto nöjdare är du. Om ett betyg inte går att sätta (tex "Grepp på snö" på ett sommardäck) så sätter du "Inte applicerbart". Försök att vara så rättvis som möjligt i din bedömning!
Grepp på tort underlag
Grepp på blött underlag
Väghållning
Hantering
Slitage
Komfort
Skulle köpa igen
Grepp på Snö
Grepp på is
Din kommentar

Ny uträkning
Det finns obligatoriska fält som inte är ifyllda!
  

Recensioner

Sortera kommentarer på:
Betyg
Datum
Fick 86% av föraren till en Audi A4 2.0 TDi 170 S Line (225/45 R17 W) på en kombination av vägar i 2000 genomsnittliga mil.
slitaget på dem var högt.
Kommenterat den: 2020-01-06
Fick 86% av föraren till en Bmw 520i (235/45 R17 ) på en kombination av vägar i 10000 genomsnittliga mil.
Denna uppsättning med 4 däck var mitt tredje, monterad på min BMW E39. Det är mycket bättre än den Michelin PS3 EU som jag gjort tidigare. Den senare tenderade att spricka och flisas efter två år (60% används) och lite härdad. Jag bytte sedan till PS3 Japan, och denna uppsättning var bättre än EU-uppsättningen. Men för malaysiska vägar är Potenza RE001 överlägsen.
Kommenterat den: 2020-06-22
Fick 86% av föraren till en Volkswagen GOLF MK5 R32 3.2 V6 4MOTION (225/40 R18 ) på en kombination av vägar i 3000 mil.
Utmärkt allround-däck. Behöver lite nytt gummi snart och kommer förmodligen att hålla fast vid dessa eftersom de har presterat bra. Dessa var på bilen när jag köpte den och jag hade cirka 3000 miles körning på dem utan problem. Gjort massor av undersökningar på internet och det enda andra däcket som jag skulle överväga skulle vara Goodyear eagle f1 assymetrics eftersom de också har fantastiska recensioner.
Kommenterat den: 2020-08-08
Fick 51% av föraren till en Volkswagen Golf 2.0 GT FSI (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 20000 livliga mil.
Bra att börja med för spåranvändning, dålig konsistens i greppets livslängd. Hård resa. Mycket bättre värde där ute. Gå någon annanstans.
Kommenterat den: 2020-03-17
Fick 87% av föraren till en Mazda 6 (215/45 R17 W) på mestadels motorvägar i 57000 genomsnittliga mil.
Bästa däck som pengar kan köpas ... går till min 3: e uppsättning nästa vecka och de är gjorda för min Mazda 6 Active-bil svarar extremt bra. Gjorde 92000 km och jag reser i genomsnitt 100 km per dag med 120 - 130 km per timme i Sydafrika.
Kommenterat den: 2020-04-20
Fick 89% av föraren till en Skoda Skoda Superb MK1 (225/50 R16 ) på mestadels stadsvägar i 0 genomsnittliga mil.
mycket bra prestanda däck, har slitit ganska bra eftersom genomsnittet är 30 km och jag har lyckats mer än 10% över detta. Förutom att vara lite bullriga, som jag förstår är den nya RE002 förbättrad, ett mycket bra däck.
Kommenterat den: 2020-01-21
Fick 80% av föraren till en Acura RSX S Type (215/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 10000 livliga mil.
Oväntat stark vattenplaning. Du måste vara redo för det. Med tiden blir däcket svårare. Utmärkt grepp och respons på torrt !.
Kommenterat den: 2020-01-22
Fick 74% av föraren till en Mitsubishi Evo 4 (195/55 R15 W) på mestadels stadsvägar i 4000 livliga mil.
Farliga i vått väglag...
Kommenterat den: 2020-06-07
Fick 91% av föraren till en Renault Megane (195/50 R15 W) på en kombination av vägar i 26000 genomsnittliga mil.
Fick däcken monterade efter min senaste Kumho KU31, Superb Grip in Dry och extremt bra i vått, brytande grepp är fenomenalt! luras inte, det är ett hårt däck, du kommer inte ha så mycket komfort med det och det känns som att de tidiga åldrarna på Run flat däck på BMW är ett hårt däck men jag visste att jag köpte ett sportigt däck för min aggressiva körning stil och de levererar och överträffar den prestanda jag ville ha från dem! Överlägset länge det bästa däcket jag hade monterat på min bil och kommer att byta till Potenza RE002 när de slits helt! :).
Kommenterat den: 2020-08-11
Fick 76% av föraren till en Subaru arv (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 120 genomsnittliga mil.
OK, först och främst tillverkades dessa däck i tre olika fabriker när jag köpte och jag köpte specifikt australiska tillverkade i de första 4 jag hade, aussie-tillverkade däck hade bra grepp runt i vått och torrt men inte lika bra som japan gjorde versioner. både japan och aussie däck slits ut samtidigt på en turbo awd subaru vagn. Nu fick jag några Thailand-ersättare som var helt skräp och bar och dubbelt så snabbt. detta är med rekommenderade rotationsintervall. kolla för att se var de är gjorda och håll dig fri från thailandversionerna.
Kommenterat den: 2020-07-24
Fick 83% av föraren till en Seat Leon Cupra (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 300000 livliga mil.
Cornering är fantastisk. Svaret är fantastiskt. Du kommer att känna dig som en pro.racer. Men efter två år blir sammansättningen svårare och den förlorar funktionen. På ren regnig asfalt känns det bra men i regn är blöt dammig asfalt Ä ± t inte bra. Det blir oförutsägbart. Men för det här priset är det BÄSTA !!.
Kommenterat den: 2020-04-07
Fick 69% av föraren till en Subaru Impreza (215/45 R17 P) på mestadels stadsvägar i 90 genomsnittliga mil.
Mycket bra däck men blir riktigt bullriga.
Kommenterat den: 2020-04-04
Fick 46% av föraren till en Lexus IS250SE (225/40 R18 ) på en kombination av vägar i 15000 mil i genomsnitt.
Okej i det torra, men hemskt i det våta. Har aldrig riktigt varit ett stort fan av BS och detta däck påminde mig varför.
Kommenterat den: 2020-03-17
Fick 57% av föraren till en Mitsubishi Lancer EX 2.0 MIVEC (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 12000 mil.
Gummiblandning är alldeles för hård, särskilt vid hastighetsstötar (även vid låga hastigheter). Jag tänkte istället för att göra upphängningen ... skaffa ett bra allrounddäck först, men blev besviken på den hårda resan. Tömda däck för att få en mjukare åktur ibland. Jag vet att min Mitsubishi Lancer inte är utrustad med den bästa upphängningen, men säkert kan ett däck ge en bekvämare körning. Lagerdäcken är troligen det bästa för fordonet. Nämligen. Yokohama ADVAN A-460 205/60 / R16 92H. KAN JAG KAN JAG VÄLJA ETT YOKOHAMA-PRESTANDADÄCK SOM GÖR Samma karaktäristik som A-460 ... MEN VILKEN ?.
Kommenterat den: 2020-02-28
Fick 81% av föraren till en Subaru 2008 subaru impreza sti (235/40 R18 ) på en kombination av vägar i 20000 livliga mil.
mycket bra grepp däck i torrt och vått ... men dess abit bullriga n ojämn ... inte bekvämt alls .. totalt sett nöjd med sin livslängd .. 30 km.
Kommenterat den: 2020-02-14
Fick 80% av föraren till en Mazda Mazda2 (195/55 R15 ) på en kombination av vägar i 21000 livliga mil.
En uppenbarelse efter Kumho KU31 - så mycket mer grepp under både våta och torra förhållanden och styrningen känns väsentligt förbättrad - körkomforten minskad och lite bullrigare men en mossa standard Mazda 2 känns nu som en het lucka i kurvförmåga och bromsning - ingen riktigt! !! Verkar vara nära slutet på slitbanan men greppet påverkas inte alls - rekommenderas starkt.
Kommenterat den: 2020-01-14
Fick 86% av föraren till en Opel astra gsi (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 40 mil.
Fina däck.
Kommenterat den: 2020-05-16
Fick 86% av föraren till en Holden Astra (215/40 R17 W) på en kombination av vägar i 27688 livliga mil.
Bakgrund: Jag är en av dessa killar som de flesta skulle betrakta som "galna", i den bemärkelsen att jag började köra år med att köpa från min mamma, en Mitsubishi Magna 2.6-bil 1992 som hon köpte ny, och gillade dess förfining och användbarhet men ville ha bättre kurvtagning, köpte och installerade en komplett Whiteline "the works" upphängningssats (dvs. fjädrar, stötdämpare ... tillbaka när Whiteline fortfarande säljer dem! Plus bakre svängstång, främre fjäderben, olika inriktningsdelar etc.), och uppgraderade däcken från 185 / 75R14 Bridgestone B249 till 225 / 50R16 Dunlop SP Sport 3000A för att passa, när de flesta bara skulle använda pengarna för att köpa en bättre bil till att börja med. Sammanfattningsvis: den här recensionen ges ur synvinkel från någon som gillar sin varelse, men som fortfarande värderar framför allt, kurvande prestanda. Jag älskar att ha den extra greppreserven och att använda dem, ta svängar smidigt med högre hastighet än andra (men fortfarande inom hastighetsgränsen), och ändå utan att förlora grepp i däcket (och därför förkorta deras livslängd). Lång historia kort: Jag köpte så småningom en Holden Astra TS SRi Turbo (aka Opel Astra G OPC) från 2003. Toyo Proxes 4 som medföljde den, med 20% slitbanedjup kvar, var OK men kunde inte hantera något vridmoment när turbonen började sparka in, särskilt på alla ytor som inte är helt torra. Med 10% slitbanedjup kvar hade jag bytt ut dem till nya RE001 på 116 397 km (mina tillverkades i Japan, inte Australien ... inte säker på om det gör någon skillnad!), Och märkte genast att dessa var tystare, vilket jag inte gjorde förvänta. Körningen var lite svårare, men bilen var mer lyhörd för styringångar, vilket jag föredrar. Efter 500 km försiktigt löpande för att säkerställa att jag har skrubbat bort alla hala grejer på däcken (används för att hjälpa dem att lättare komma ut ur formarna under konstruktionen), kom jag över en högerhänt på en okänd väg en natt i regnet som visade sig vara mycket skarpare än vad jag förväntade mig. Jag ringde snabbt och smidigt in mer styrlås, i hopp om att bilen och däcken skulle svara på sätt som jag helt säkert inte trodde var möjlig, och stärkte mig själv för vad jag trodde skulle vara den oundvikliga påverkan och möjligen att jag blev en statistik. Men RE001 drog bara bilen runt den stramare bågen som om den var på räls, som om jag alltid hade tänkt att ta det där hörnet den kvällen. Det var just vid det ögonblicket som jag insåg att dessa RE001 faktiskt fortfarande fungerade bra inom sina gränser, och är mycket bättre än de flesta däck har rätt att vara. Mina förväntningar och självförtroende höjdes ganska dramatiskt sedan dess. Bilen modifierades så småningom med Eibach Pro Kit, Koni-gula stötdämpare, plus hela sviten av Whiteline-upphängningsdelar. Jag har också bytt fabrikslegeringar mot samma storlek (17 "x 7,5"), men vad som tycktes mig vara lättare, FOX R5-hjul (jag tror att de kallas FX5 i Europa). Förändringarna, även om de nu gör turen mer kortfattad än vad jag skulle vilja, har utnyttjat potentialen hos dessa RE001: er. För att illustrera finns det en 90-graders 90-graders sväng med 3 spår (för dem i Sydney som är intresserade är det vänsterhänge nedåt på Victoria Road nära ANZAC Bridge om du var stadsbunden, och i synnerhet den uppåtgående högerhänt i motsatt riktning) att de flesta bilister skulle överskrida hastighetsgränsen på 60 km / h för att passera mig, bara för att behöva sakta ner betydligt mer än mig när de träffade hörnet, tillåter mig att passera dem lätt när jag tar dem var som helst från 40 km / h i vått till 50 km / h i torrt, beroende på mitt humör. Allt jag behöver göra är att smidigt slå in så mycket styrlås som jag behöver, och att försöka hålla förändringarna framåt / bakåt till ett minimum under hela svängen. Jag har ännu inte träffat en bil och en förare som kan eller vågar ta det hörnet var som helst nära min hastighet. Dessa människor skulle då överskrida hastighetsgränsen för att passera mig efteråt, men jag ser ingen intelligens eller skicklighet krävs för att gå snabbt i en rak linje, med så många poäng och straffavgifter som kan ackumuleras! När det gäller bromsning har jag bara någonsin gjort ett ABS-aktiverat stopp med dem från cirka 40 km / h. Det var torrt och det stoppade bilen ungefär en billängd tidigare än jag förväntade mig. Min mekaniker använde "Brake Testa" varje år innan bilens registrering förnyas och den ger maximal bromskraft på mer än 1G varje gång. Detta var på standardbromsledningar, RBF600 bromsvätska (bra), RDA slitsade skivrotorer (mycket trevliga) och RDA bromsbelägg (inte särskilt bra). [Det skulle bromsa ännu bättre med flätade bromsledningar och QFM-bromsbelägg, men de förstnämnda är lite överdrivna för gatanvändning tror jag!] Så dessa däck passar min körstil perfekt, särskilt när de hålls vid ett tryck på 36 -38psi (lite mindre bak om jag inte hade last). Kanske på grund av detta, med Astra som har rest 160 956 km som idag, dvs. 44 559 km eller nästan 27 688 mil senare, med rotation vid varje service, har fronterna fortfarande 10% slitbanedjup, och bakarna har fortfarande 20%. Jag tycker detta är särskilt anmärkningsvärt för ett extremt högpresterande sommardäck. Jämfört med nytt verkade bullret inte ha försämrats och till och med greppet minskade knappast i det torra. I det våta måste jag dock vara medveten om dessa dagar med mild understyrning om jag går in i ett skarpt hörn med en hastighet som är lite ambitiös. I dessa fall använder jag inte bromsen eller gaspedalen under svängen, och RE001 är fortfarande mycket förlåtande, inklusive inget antydan till någon snabb överstyrning. Jag har ännu inte aquaplane / hydroplanerat dessa RE001 i rakarna, även på dessa slitbanedjup. Bridgestone hävdar RE001 ' s är utformade för att erbjuda en bättre gripmassa när däcket slits ut, och mina observationer verkar upprätthålla deras påstående. I själva verket är dessa slitna RE001 definitivt bättre än de liknande slitna Proxes 4 som jag hade på alla områden. Sedan dess har jag lagt nya RE001 på min mammas Mazda6 och min systers Holden Barina XC (aka Opel Corsa C). Det var för två år sedan, och båda är mycket nöjda med sina uppgraderingar. Så så länge du kör försiktigt de första 500 km eller så och inte kör som en absolut galning hela tiden efter det, skulle jag inte rekommendera något annat däck. Vad du byter ut med lite sämre körkomfort, får du tillbaka i torrt och vått grepp, kanske i däckens livslängd och till och med i lågt körljud, samt en nivå av självförtroende och säkerhet som inte många andra gatudäck kan ge, genom RE001 '' s extra säkerhetsmarginal som är lättillgänglig i alla nödsituationer. Jag har gjort många misstag i mitt liv (och kommer sannolikt att göra några fler!), Men definitivt inte när det gäller att köpa dessa fantastiska RE001, särskilt eftersom de har räddat mitt liv minst en gång. Det enda skälet till att jag inte kommer att köpa dessa RE001 igen är att de nyare (och enligt Bridgestones påståenden, ännu bättre) RE002 är nu tillgängliga !.
Kommenterat den: 2020-09-21
Fick 71% av föraren till en Subaru Impreza (215/45 R17 W) på mestadels landsvägar i 8600 genomsnittliga mil.
bra stabilitet på våt väg också ...
Kommenterat den: 2020-04-15
Fick 74% av föraren till en Ford Focus ST (225/40 R18 W) på mestadels motorvägar i 18 livliga mil.
Mycket bra däck. körs med höga hastigheter, låg körsträcka.
Kommenterat den: 2020-04-12
Fick 43% av föraren till en Mitsubishi Magna VRX (225/50 R17 ) på mestadels stadsvägar i 7000 lätthanterliga mil.
Ett absolut skrämmande däck. Tre viktiga nackdelar: slitage, komfort och vått väderprestanda. På en 1500 kg, 220 hk främre bil, varade bara 12000 km med en enkel körstil. Goodyear Eagle F1 GSD3 varade över 50000 km, Bridgestone Potenza GIII varade på ett liknande avstånd. Stela sidoväggar var ok för första inlämning, men grymt åkt fruktansvärt. Men mördaren var vått väderprestanda - det kändes som om däcksstyvheten ökade ungefär fyra gånger när de träffade en stöta eller vägreflektor i det våta. En av de första betydelsefulla körningarna jag gjorde när jag monterade var en motorvägskörning i vått läge, när däcken träffade en vägreflektor skulle bilen bokstavligen hoppa i sidled. Prestanda var så dålig att Bridgestone Australia ersatte dem med ER300 Turanza utan argument. Jag skulle inte rekommendera dessa däck,
Kommenterat den: 2020-04-08
Fick 60% av föraren till en Toyota Corolla (215/45 R17 ) på en kombination av vägar i 5000 livliga mil.
Bra grepp i det torra. Kräver lite värme i dem för att hålla sig bättre men för mycket värme och de glider. Anständigt grepp i vått men jag skulle inte trycka på det.
Kommenterat den: 2020-03-05
Fick 56% av föraren till en Toyota Mark X (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 1000 genomsnittliga mil.
Ersatte min slitna Yokohama Advan sport med dessa däck. Omedelbart kände jag mjukheten i sidoväggen jämfört med Advan sport. Greppet i det torra och våta var bra med anständig körkomfort. Hög hastighetsstabilitet var dålig över 120 km / h med massor av mindre tweeking till ratten för att hålla bilen rak. Initialt trodde att uppväxten var dålig och gjorde en kontroll av upprättningen, men problemet kvarstår och bestämde mig slutligen för att byta ut det mot Toyo C1S och problemet är borta.
Kommenterat den: 2020-09-10
Fick 84% av föraren till en Subaru Impreza (215/45 R17 W) på en kombination av vägar i 15000 livliga mil.
Dessa är utmärkta prisvärda däck och jag har provat Toyo T1R, Goodyear Eagle F1 GSD # (bra i våt men inte så varm någon annanstans), Bridgestone 050, etc. Alla dessa däck skär ut på framsidan utanför axlarna (och ja Jag får anpassningen regelbundet). Jag byter ut RE001-satsen med en annan att de är så bra - något jag inte har gjort tidigare.
Kommenterat den: 2020-08-03
Fick 81% av föraren till en Holden SS Commodore (235/40 R18 W) på en kombination av vägar i 30000 genomsnittliga mil.
Ett fantastiskt allrounddäck och mycket bra feedback i det torra. Inte lika bra en våt väder som vissa tidigare däck jag har använt som Michelin Pilot Sports men fortfarande mycket progressiv och lätt att läsa och kontrollera. Mycket bättre slitage än liknande artister och kom verkligen in i dess element på några spårdagar. Lite bullriga på grova motorvägsytor men detta uppvägs väl av de positiva punkterna. Definitivt ett av de bättre däcken som är kortare än en halvglatt på banan. Av för att köpa ett nytt set idag.
Kommenterat den: 2020-07-26
Fick 76% av föraren till en Ford Falcon xr6 (235/45 R17 W) på mestadels landsvägar i 10000 livliga mil.
Smäll för pengarna dessa är ett bra däck. Jag är inte imponerad av nivån på vägbuller jämfört med ett liknande speciellt Toyo-däck, men det är det enda klagomålet och i rättvisa fall har XR6 Falcons alltid haft problem med vägbuller ändå.
Kommenterat den: 2020-05-04
Fick 50% av föraren till en Honda Civic FD2 (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 18000 mil i genomsnitt.
detta däck behöver värmas upp ..... misslyckas under regn .... vattenprofilering är för mycket .... det enda bra detta med detta däck är slitage .... det kan vara för evigt ....
Kommenterat den: 2020-04-19
Fick 79% av föraren till en Toyota Altezza RS200Z (215/45 R17 W) på en kombination av vägar i 3100 mil i genomsnitt.
Dessa är ett av de bästa däck som finns där för tillfället. Jag kör dem på baksidan av min Altezza RS200. Grepp i vått och torrt är mycket imponerande. De är väldigt progressiva, särskilt de våta och jag känner mig säker att kasta bilen på den öppna vägen. (Jag har inte haft så mycket grepp i det våta sedan min Michelin Pilot Precedas.) De är mycket överlägsna Potenza GIII som jag hade på min tidigare bil. Vissa kan tycka att vägbuller på grovt chip är lite irriterande men det är inte så illa.
Kommenterat den: 2020-05-13
Fick 71% av föraren till en Holden SS Commodore (235/40 R18 V) på en kombination av vägar i 15000 livliga mil.
På min andra uppsättning nu varade första uppsättningen cirka 20 000 mil. Sammantaget mycket nöjd med dessa däck. Bra torrt grepp och snyggt progressivt. I det våta är de fortfarande relativt progressiva men kommer att släppa taget när man kör skinkfist. Däckbruset på grova ytor är lika med banan när du vill ha ordentligt grepp. Rekommenderas säkert.
Kommenterat den: 2020-10-03
Fick 81% av föraren till en Bmw E36 328i Sport (225/40 R18 V) på en kombination av vägar i 10000 livliga mil.
Så efter 10 000 mil eller 16 000 km på NZ-vägar med grov blandning har dessa däck gjort mycket bra. Utmärkt vändning och mycket pratlig jämfört med min tidigare Toyo Proxes CT01. Bra initialt bett vid kurvtagning och mycket stadigt utan att det krävs styrkorrektioner. Har gått ner till nästan hälften efter 10 000 mil men väldigt livliga och väldigt dåliga vägar räknar nog med det. Kan vara högljudd men det är det priset att betala för direkt grepp.
Kommenterat den: 2020-09-16
Fick 81% av föraren till en Volvo Volvo S60 2.0T (205/50 R16 V) på en kombination av vägar i 5 genomsnittliga mil.
Bra däck. Goof road feedback. definitivt kommer att köpa igen.
Kommenterat den: 2020-03-13
Fick 76% av föraren till en Subaru Legacy (225/45 R18 W) på mestadels landsvägar i 65000 livliga mil.
Jämfört med re050a tyckte jag att de var tystare, bättre bärande och bekvämare. Torrt grepp är i nivå, men inte lika bra i vått eller så progressivt. Det är bättre under bromsning och mycket mer kompatibelt. Reo50a är fantastisk och ger bättre feedback och har en fin skarp sväng in, men kan vara lite hård och glida över stötar när du svänger hårt. Re001 ger mer grepp över ojämna vägar slits bättre och är billigare.
Kommenterat den: 2020-05-23