Startsida - BFGoodrich - BFGoodrich G Force Rival S 1.5

BFGoodrich G Force Rival S 1.5

 
Grepp på tort underlag 100%
 
Grepp på blött underlag 0%
 
Väghållning 100%
 
Hantering 100%
 
Slitage 0%
 
Komfort 50%
 
Skulle köpa igen 100%
x200 BFGoodrich G Force Rival S 1.5
Har du erfarenhet av BFGoodrich G Force Rival S 1.5?
Recension
Uppgifter om bilen
Jag kör en:
Av modell:
Fyll i modell manuellt:
Däck dimension
/ R  
Körstil
jag har kört på
med följande körsätt
i ca mil.
Betygssättning
Sätt ett betyg i varje kategori. Ju högre betyg - desto nöjdare är du. Om ett betyg inte går att sätta (tex "Grepp på snö" på ett sommardäck) så sätter du "Inte applicerbart". Försök att vara så rättvis som möjligt i din bedömning!
Grepp på tort underlag
Grepp på blött underlag
Väghållning
Hantering
Slitage
Komfort
Skulle köpa igen
Grepp på Snö
Grepp på is
Din kommentar

Ny uträkning
Det finns obligatoriska fält som inte är ifyllda!
  

Recensioner

Sortera kommentarer på:
Betyg
Datum
Fick 90% av föraren till en Chevrolet camaro (305/30 R19 ) på rätt spår i 300 mil.
Efter att ha köpt min Camaro avsedd för autox / daglig användning köpte jag en uppsättning hjul / däck speciellt för autocross. Det är 305 / 30-19 vid alla 4 hörn, som för det mesta passar, annat än något pekar bortom fendrarna. Jag körde dem runt på min pendling några dagar när jag först satte på dem för att se om det fanns några gnuggfrågor som behövde åtgärdas. Trots poken är det inget gnugga på en annars lagerbil. På gatan är de verkligen högljudda och körspår på vissa trottoarer ganska dåliga. Det kommer bara med territoriet. Jag har ännu inte kört dem i regnet, men enligt vad jag har hört är det inte bra. Hittills har jag gjort två autox-händelser på dem, en är en test-melodi som har uppgått till cirka 12 körningar på dem. Jag har ännu inte sett någon form av märkbart slitage, men jag måste hålla ett öga på det. Det första intrycket är att greppet ligger långt utöver vad jag var van vid på min gamla Focus ST. BFG: erna gillar värme, och det är svårare att få värme i dem än det var på Focus med RE-71Rs. Det finns förmodligen ett antal bidragande faktorer här, men BFG är förmodligen bäst för dem i hetare stater. De två första händelserna var i kallare väder där det knappt bröt 50F, och fronterna började äntligen komma in i sitt bästa intervall efter förmodligen den tredje körningen, och backarna kom aldrig längre än ljummet. I mitt första poänghändelse i år hamnade jag på 8: e av 124, med mer tid framöver när jag vänjer mig vid den nya bilen / däcken. Efter några år av RE71-talet och rivalerna som dominerar autox-scenen, blir det intressant att se hur Yokohamas och de kommande Falkens kommer att samlas.
Kommenterat den: 2020-03-30