Startsida - Altenzo - Altenzo Sports Comforter

Altenzo Sports Comforter

 
Grepp på tort underlag 93%
 
Grepp på blött underlag 84%
 
Väghållning 81%
 
Hantering 86%
 
Slitage 88%
 
Komfort 87%
 
Skulle köpa igen 87%
x200 Altenzo Sports Comforter
Har du erfarenhet av Altenzo Sports Comforter?
Recension
Uppgifter om bilen
Jag kör en:
Av modell:
Fyll i modell manuellt:
Däck dimension
/ R  
Körstil
jag har kört på
med följande körsätt
i ca mil.
Betygssättning
Sätt ett betyg i varje kategori. Ju högre betyg - desto nöjdare är du. Om ett betyg inte går att sätta (tex "Grepp på snö" på ett sommardäck) så sätter du "Inte applicerbart". Försök att vara så rättvis som möjligt i din bedömning!
Grepp på tort underlag
Grepp på blött underlag
Väghållning
Hantering
Slitage
Komfort
Skulle köpa igen
Grepp på Snö
Grepp på is
Din kommentar

Ny uträkning
Det finns obligatoriska fält som inte är ifyllda!
  

Recensioner

Sortera kommentarer på:
Betyg
Datum
Fick 84% av föraren till en Acura TSX (225/50 R17 W) på mestadels stadsvägar i 1500 livliga mil.
Sätt på dessa för att ersätta Pilot Sport A / S 3. Dessa var nya däck (tillverkning februari 2020, installerade augusti 2020) och de fungerar bra för de par tusen km jag har lagt på dem. Slitbanan är mjuk och mönstret är inte aggressivt så ljudnivån är mycket låg och körkomforten är exceptionell. Det kan också bero på att de är nyligen tillverkade. Styrsvaret är bra, men sidoväggarna är mycket mjukare än PS A / S3. Bra för komfort, dåligt för hantering och styrrespons. Ändå är det en bra kompromiss för mig. Greppnivåerna ligger inte på samma nivå som Michelins när de är nya, men de är mycket bättre än de 5 år gamla slitna Michelinerna. Inget märkbart slitage ännu. Jag fick dessa, inklusive installation, balansering och HST (skatt) för C $ 400 i 225 / 50R17. PS A / S3 skulle kosta cirka 3 gånger. Så för priset det ' sa no-brainer om du vill spara några dollar. Det mesta av resultatet för 30% av priset. Självklart är jämförelsen inte helt rättvis eftersom det här är bara sommaren jämfört med Michelins alla säsonger, men jag skulle aldrig köra PS A / S3 på vintern. Jag försökte det en gång och det var självmord - de kan lika gärna kalla det ett sommardäck också.
Kommenterat den: 2020-08-27
Fick 73% av föraren till en Honda Accord Tourer (225/45 R17 W) på en kombination av vägar i 35000 genomsnittliga mil.
Fick dessa däck billiga (halva priset) i början av 2018 (på däckets sidovägg stod det 4017 så friskt däck) första sommarsäsongen jag blev förvånad över greppnivån. Jag har ganska långa svängar åt höger på min dagliga väg, där hastighetsgränsen är inställd på 70 km / h, men till och med går mycket snabbare än jag skulle kunna trycka bilen hårt och den skulle inte ens köra. Andra året fungerade samma hörndäck också bra, men på dalbasis kände jag att de inte greppade lika bra som de gjorde, även i hårt regn och stående vatten kunde jag definitivt känna skillnaden eftersom det var mycket lättare att vattenplanera på motorvägshastigheter som tidigare år. I början av tredje året och cirka 5 mm tråd kvar, när jag placerade dem på märkte jag att det där bitar bitar bitar av sida och mittblock, inte för mycket för att bli orolig, så körde dem hårt för jag visste att detta förmodligen var den sista säsongen för dem. De fick anständigt grepp (gled inte alls i bra väder) men i föregående mentad sväng började de sväva och till och med bilen började vackla och jag var inte så bekväm längre att köra den svängen så hårt ... Inga klagomål i feedback-sektionen, det var bra under alla år och jag märkte ingen dålig feedback. När jag snurrade på ratten gick bilen den vägen ... oavsett hastighet. Idag när min årliga bilbesiktning kommer denna vecka såg jag på dem uppmätta cirka 3,6 mm tråd kvar på dem alla men också på alla blev biten bitar mycket större jag var inte bekväm för vägsäkerheten (och att jag skulle klara inspektionen ) så jag bytte dem. Och på grund av de bitna bitarna fick jag olika märken och inte samma sak. Åh och slutligen kommer jag att lägga till - jag tvingade framgångsrikt på en trottoarkant och skadade en däcks sidovägg, inte för djup och däcket kunde inte ses. Så körde dem så sista 5 km med regelbundna kontroller och inga stötar eller klumpar på däcket uppstod. Så strukturellt var det bra konstruktionsdäck. Obs! Jag bytte på säsongsbasis framåt och bakåt. jag kör cirka 17-20 km per år. För halva priset fick jag dem (35 ?? / styck) Jag anser att de är ett bra köp. Men för full pris värdering skulle vara älskare för detta däck. Sammantaget om du kan få dem billiga, som jag gjorde, skulle jag rekommendera dem. Eftersom jag inte har några stora klagomål att köra dem under tre sommarsäsonger även när jag pressade dem hårt var jag bekväm med min säkerhet.
Kommenterat den: 2020-08-21
Fick 81% av föraren till en Volkswagen 1.4 TSI DSG ACT (235/45 R18 W) på en kombination av vägar i 0 genomsnittliga mil.
Hallå. Jag installerade den här produkten på mitt passat b8-chassi. mer än 40 000 km erfarenhet med pirelli centauro p7-däcket. Jämfört med p7 ger det ett bättre grepp, speglar stötar med mindre buller och är priset till 3/1 i mitt land! Jag kan inte se några konkurrenter just nu och jag skulle rekommendera dem till alla.
Kommenterat den: 2020-08-18
Fick 87% av föraren till en Honda Accord Euro (225/40 R18 ) på en kombination av vägar i 50000 genomsnittliga mil.
För priset kan jag inte tänka mig ett bättre däck. Bara ersatt en uppsättning efter 70000 km och utan tvekan fick en annan. Högt rekommenderad.
Kommenterat den: 2020-04-13
Fick 96% av föraren till en Honda 2009 (245/40 R19 W) på en kombination av vägar i 11000 livliga mil.
Det är bra däck för priset, bra allround. Torrt grepp är utmärkt. Vått grepp är också mycket bra, kanske bara Michelin skulle vara bättre på våt väg från min erfarenhet. Slitage är tillräcklig skulle jag säga. Och körkomforten är riktigt bra. Återigen är Michelin kanske lite bättre. Riktigt bra val och jag kommer nog att köpa igen.
Kommenterat den: 2020-04-11
Fick 54% av föraren till en Bmw 530i M sport (275/30 R20 W) på mestadels stadsvägar i 10000 genomsnittliga mil.
Tja först inte ett däck som jag någonsin hört talas om, kom som nytt redan monterat på de nya legeringarna så gissning var monterad som en del av hjuldäckpaketet. Jag gör inte budget har aldrig aldrig kommer, men eftersom dessa var helt nya och inte hade råd att byta ut vid den tiden trodde jag att jag lika gärna kunde slita ut dem först. Först pluspoängen för vad som är ett budgetmärke är ett mycket tyst däck med ganska låg vägbuller under alla körförhållanden. Jag märkte att de flesta recensionerna för dessa verkar komma från utlandet där vädret är varmt, jag antar att det är därför de flesta ger hantering av tummen. Det är sant på en torr solig dag i Storbritannien dessa däck för vad de är inte känns dåligt ganska positiva med torrt grepp och hanterar ok så länge du inte trycker för hårt. Bär klokt, du kan inte klaga, de klarar bra men tyvärr är det förmodligen den hårda sammansatta sammansättningen av däcket som på en varm solig dag värms upp fint för att ge dig torr väghållning. Men vänta precis innan du rusar ut och köper lite. Våt hantering är allt annat än dödlig min stackars bil måste köras som om den är på äggskal. Det finns ingen varning när de här däcken bara tappar greppet och bryter fri ingen varning alls, Traction Control fungerar övertid. Jag har haft flera nära samtal på våta eller milt fuktiga vägar och till och med nästan tappat baksidan och accelererat i en rak linje. Våtbrytning är hemskt med längre stoppavstånd än jag skulle ha brytt mig om. I det våta får du bara ingen feedback förutom en känsla av FN-lätthet och ett däck som du inte kan lita på. Jag kan'
Kommenterat den: 2020-05-23
Fick 63% av föraren till en Mazda Verisa 1.5L (205/40 R17 ) på mestadels motorvägar i 17000 mil i genomsnitt.
Ganska bra däck, i princip budgeten motsvarande Continental märke däck, hantera bra och slitbanor är också bra. Hade dem på vår lilla FWD 2005 Mazda Verisa här i Nya Zeeland och på 28000 km och 3 år senare hade bara slitit ner 2 mm fram och 1,5 mm bak. Dåliga punkter, efter 28000 km började sidoväggarna utveckla ytliga sprickor i en rak linje som om någon hade tagit en rakhyvel till den och dragit den i en perfekt kurva. Återförsäljaren ersatte satsen under tillverkarens garanti men eftersom jag inte tyckte om det så bra, fick jag veta att endast de lågprofilerade i den här modellen hade problem med ytlig sprickbildning på sidoväggarna efter en tid.
Kommenterat den: 2020-05-01
Fick 0% av föraren till en Lexus LS430 (245/45 R18 W) på mestadels stadsvägar i 200 genomsnittliga mil.
Jag köpte nyligen en uppsättning med 4 av sporttäcken plus sommardäck 245 45 R18 till ett mycket billigt pris på cirka 58 dollar vardera. Mitt första intryck av däcket är att det har ett över genomsnittligt grepp i torrt och vått, även om jag också märkte att slitbanan inte var så djup som turanzorna jag brukade äga, visuellt kanske 6 eller 7 mm. Dessa hjul hade något anmärkningsvärt ljud vid låga hastigheter som jag aldrig upplevt med andra märken men det är inte för högt bara märkbart. Min ls 430 har också en känslig indirekt Tpms som började fungera helt sedan jag installerade dessa däck som visade mig ett lågt däckmeddelande även om alla däck är uppblåsta till det rekommenderade trycket, detta kan bero på en mycket liten skillnad i profilen för en av däck, och kan också bero på en äkta Tpms-fel.
Kommenterat den: 2020-04-24
Fick 81% av föraren till en Nissan 350z (245/45 R18 W) på en kombination av vägar i 2000 livliga mil.
Altenzos är mycket grippier och med mycket mindre vägbuller än min tidigare uppsättning bakhjul - Toyo Proxes-4, som var dödliga i det våta, Altenzos hittills har varit svårare att bryta dragkraft i det torra och har en mycket mer förutsägbar utbrytning i det våta. Jag märkte att Altenzos har en tyngre belastning med ca. 180 kg per hörn, så anta att de är gjorda av en tyngre förening och förhoppningsvis har en längre livslängd? Höghastighetsmanövrer är skarpa och förlåtande vid överdriven styrning / brott. Rekommenderas starkt som budgetdäck - 8/10.
Kommenterat den: 2020-02-21
Fick 100% av föraren till en Audi A6 3.0 TDI Quattro (225/50 R17 ) på mestadels stadsvägar i 1000 genomsnittliga mil.
Jag köpte dessa däck för en månad sedan. Kört nästan 1000 km, inga problem. Jag gick igenom alla granskningar efter köpet och blev orolig för att glida i vått skick. Tja så långt är greppet fantastiskt och vägbuller är mycket lågt. Jag köpte den på grund av lågt pris. Här i östra Europa har vi sommardäck och vinterdäck, somrarna är korta, så jag ville inte spendera 100 euro för 1 däck. Jag köpte alla 4 för 200 euro 15 euro för byte. Jag är helt nöjd.
Kommenterat den: 2020-04-27
Fick 87% av föraren till en Holden commodore (235/40 R18 ) på mestadels stadsvägar i 50000 genomsnittliga mil.
Jag har använt dessa däck i Nya Zeeland. Mildt väder, aldrig för kallt (inte mindre än 0c) aldrig för varmt (inte mer än 35c). Jag har dem på en 152KW RWD 1500 KG sedan. De är i genomsnitt 60 000 km per uppsättning. Dessa däck beter sig ganska bra på min familjebil. Jag kan "släppa loss dem" om jag väljer det. Men eftersom jag är gift med en familj så brukar jag inte göra det. Men vid det udda tillfället har jag varit känd för att bli aggressiv, särskilt med vissa idioter på Nya Zeelands vägar, dessa däck har aldrig svikit mig. Jag är på min andra uppsättning och jag åker tillbaka till en tredje uppsättning. Så det borde förklara vad jag tycker om dem, pris för värde de är bra.
Kommenterat den: 2020-02-15
Fick 96% av föraren till en Volkswagen Golk Mk5 (225/45 R17 W) på en kombination av vägar i 25000 mil i genomsnitt.
Jag kör i Tjeckien, vägarna täcks av grov asfalt med många ojämlikheter här. Jag är mycket nöjd med dessa däck, så jag köper dem igen. Du kan kontrollera om det finns vägar här: https://www.youtube.com/watch?v=Jt0dzvBWKas.
Kommenterat den: 2020-08-19
Fick 96% av föraren till en Mini ONE (205/45 R17 ) på en kombination av vägar i 500 genomsnittliga mil.
Träd grepp perfekt, bekväm att köra på, övergripande lysande!.
Kommenterat den: 2020-07-29
Fick 97% av föraren till en Volkswagen (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 31000 livliga mil.
Kör i Kanada. 235/35 R19 på Volkswagen Jetta / Bora Diesel 2012. Helt briljant balans mellan kvalitet, prestanda och prisvärdhet. Utmärkt i torra förhållanden och mycket säker känsla i vått. Däckslitage är magnifik. Gjort 50 000 km och går starkt. Ytterligare 10-15 000 km kvar.
Kommenterat den: 2020-06-02
Fick 87% av föraren till en Audi A4 Avant 1.9tdi Sport (235/45 R17 W) på en kombination av vägar i 18 livliga mil.
Jag har haft budgetdäck monterade när jag har köpt efter legeringar tidigare och ångrat det varje gång, vanligtvis väntar jag inte på att de ska ta slut innan jag monterar ordentligt gummi. Den här gången blev jag förvånansvärt imponerad av dessa sporttäcken. De greppar bra i det torra och de är inte så dåliga i regnet heller om du inte skjuter dem för långt och de är riktigt tysta! Hade dem sedan oktober 2013 och överfört dem till min nästa Audi när jag sålde den första och behöll hjulen: de har fortfarande 4 mm F och 5 mm R nu i april 2015. De förtjänar verkligen en högre betyg än budgetavsnittet !.
Kommenterat den: 2020-04-09
Fick 100% av föraren till en Honda (225/40 R18 W) på en kombination av vägar i 67000 livliga mil.
Köpte 4 av dessa däck som mina brostenar som behövde bytas ut nu. Jag köpte sportkomfortdäcket 225 40 r18 och måste säga att dessa däck är bättre än de bästa märkena jag har använt Michelin pilot sport kontinentala och bridgstone vilket är min preferens men nu kommer jag köpa dessa däck igen där felfritt bra grepp i vått och torrt.
Kommenterat den: 2020-03-08
Fick 100% av föraren till en Honda Civic Coupe 1.6i SR VTEC (185/60 R14 H) på mestadels stadsvägar i 5000 lättgående mil.
Har köpt dessa däck under en tid nu och alla fyra bilarna i familjen använder dem. Har varit utmärkt valuta för pengarna och ett riktigt kvalitetsdäck. Skulle rekommendera till alla.
Kommenterat den: 2020-01-03