Startsida - Achilles - Achilles A/TR Sport

Achilles A/TR Sport

 
Grepp på tort underlag 61%
 
Grepp på blött underlag 42%
 
Väghållning 54%
 
Hantering 47%
 
Slitage 61%
 
Komfort 56%
 
Skulle köpa igen 39%
x200 Achilles ATR Sport
Har du erfarenhet av Achilles A/TR Sport?
Recension
Uppgifter om bilen
Jag kör en:
Av modell:
Fyll i modell manuellt:
Däck dimension
/ R  
Körstil
jag har kört på
med följande körsätt
i ca mil.
Betygssättning
Sätt ett betyg i varje kategori. Ju högre betyg - desto nöjdare är du. Om ett betyg inte går att sätta (tex "Grepp på snö" på ett sommardäck) så sätter du "Inte applicerbart". Försök att vara så rättvis som möjligt i din bedömning!
Grepp på tort underlag
Grepp på blött underlag
Väghållning
Hantering
Slitage
Komfort
Skulle köpa igen
Grepp på Snö
Grepp på is
Din kommentar

Ny uträkning
Det finns obligatoriska fält som inte är ifyllda!
  

Recensioner

Sortera kommentarer på:
Betyg
Datum
Fick 44% av föraren till en Ford ba falcon (245/40 R18 ) på mestadels stadsvägar i 10000 lättsamma mil.
Jag köpte min BA11 XR6 med monterade däck, troligen för att den behövde dem för den trafiksäkra. Även om det är en ute, förväntade jag mig inte så dåligt bakre grepp. Jag svär förra gången jag hade så eländig hantering, däcken var tvärgående! Jag tjänar inte för tillfället, så jag har inte råd att bara kasta bort 12 månader gamla däck, men jag väntar bara på dagen när de är tillräckligt slitna för att dike. Att ha en så trevlig bil och behöva köra den som en mormor är helt frustrerande. Det är bokstavligen det enda klagomålet jag har med min 13åriga bil.
Kommenterat den: 2020-07-26
Fick 33% av föraren till en Bmw 535d M Sport (275/35 R19 W) på en kombination av vägar i 300 mil.
Undvik till varje pris !!! Jag har nyligen köpt en BMW 535D med dessa däck på och bilen är farlig i det fuktiga och dödliga i det våta. Jag tänker få dem ändrade så fort innan dragkraften slits ut eftersom den arbetar övertid även under måttlig acceleration. Jag hoppas att denna recension räddar liv !!!.
Kommenterat den: 2020-06-12
Fick 20% av föraren till en Nissan Nissan Altima U13 1996 (205/50 R18 ) på mestadels stadsvägar i 20000 genomsnittliga mil.
Jag använder detta däck i ungefär ett år, sidoväggen börjar spricka. Inte bara 1 spricka utan 3 sprickor. Till priset för detta däck är säkerhet inte prioritet på detta däck. Det var halt under torrt och mycket värst på våt väg. Jag använder detta däck som dagligen. Att använda i nedförsbacke och på våt väg är den värsta upplevelsen någonsin på detta däck. Dessutom är det ganska bullrigt på torr väg.
Kommenterat den: 2020-06-06
Fick 24% av föraren till en Bmw 530i (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 12000 genomsnittliga mil.
Fruktansvärd! Minimal dragkraft under normala förhållanden, fruktansvärt i vått tillstånd. Traktionskontroll griper kontinuerligt in, särskilt om det finns vägböljningar. Ju äldre de blir desto hårdare blir de och dragproblemen förstärks bara. Undvik till varje pris !.
Kommenterat den: 2020-07-14
Fick 49% av föraren till en Daihatsu Perodua Myvi (205/45 R16 ) på mestadels motorvägar i 0 livliga mil.
Inte riktigt bra i det våta. Okej i torrt. Mycket bullrigt eftersom det härdar med tiden.
Kommenterat den: 2020-05-11
Fick 46% av föraren till en Mercedes Benz C250 CDI Blutec (255/35 R18 ) på en kombination av vägar i 250 genomsnittliga mil.
Dessa däck är dödliga !!! även under lätt regniga förhållanden hittade jag att min bil fiskade under måttlig acceleration i en rak linje och jag lyckades precis fånga två bakre glider vid korsningar och rondellen. Allvarligt köp inte oavsett hur billigt. Jag har kört i 50 år och har haft många prestanda bilar, så jag har en rättvis idé om hur jag ska köra dem. Jag har aldrig varit lika rädd i en bil förut. Jag gick genast till en annan återförsäljare och fick Michelin sr4s ... självförtroende nu.
Kommenterat den: 2020-04-08
Fick 37% av föraren till en Hyundai elantra (205/55 R16 ) på en kombination av vägar i 20000 genomsnittliga mil.
Fruktansvärt grepp vare sig det är torrt eller vått. När jag körde på motorvägen var det torrt och att gå över 100 km / h svängde mig från vänster till höger även när min styrning förblir rak. Torrt grepp är så hemskt. Jag är våt, obefintlig. Det enda bra är att det aldrig slits ut. Köp inte detta. Jag repeterar. Jag har precis ersatt med Michelin PS4 och ser aldrig tillbaka.
Kommenterat den: 2020-08-26
Fick 30% av föraren till en Audi 1.8T Quattro (235/45 R17 ) på en kombination av vägar i 1000 genomsnittliga mil.
enkelt - dåligt däck, gummi är väldigt svårt, även på en jämn vägbil är jag mycket bullrig, du känner att du är inne i trumman, däcken var balanserad men bilen var mycket ojämn. De här däcken håller förmodligen länge (jag vet inte om det i det här fallet är en fördel), jag fick punktering i två hjul, den lokala butiken hade bara Achilles-däck, efter 2 veckors tortyr har jag fäst dem och fick Michelin, om du nästan är döv och vägen runt dig är ojämn förmodligen kommer du att tycka om de här däcken, särskilt priset är lågt.
Kommenterat den: 2020-04-26
Fick 67% av föraren till en Mitsubishi Proton Wira (205/45 R16 ) på mestadels stadsvägar i 0 genomsnittliga mil.
greppet är inte riktigt bra men åka väldigt bra i regnet. för bullriga plus min framhjul camber har lite negativ, så ja super bullriga. skulle köpa igen om jag verkligen har lite pengar. men jag skulle gå till parada spec2 om jag fick extra pengar.
Kommenterat den: 2020-02-27
Fick 39% av föraren till en Vauxhall Vectra SRI 1.9 (215/50 R17 W) på mestadels motorvägar i 12000 genomsnittliga mil.
Fick dessa däck för drygt 12 månader sedan, för en vectra 1.8 sri. Jag märkte att körkomforten var bullrig och ojämn efter några månader. Fordon som huvudsakligen används för motorvägskörning. precis tagit för MOT. Visades att däcken (båda bakhjulen) hade förvrängts och båda hade slitit på sladden på insidan, inte kunde se från att se på vägen. Mycket billigt och otäckt. Undvik dessa däck om du värdesätter ditt liv !!.
Kommenterat den: 2020-07-24
Fick 23% av föraren till en Vauxhall vectra vxr 280bhp (235/35 R19 ) på en kombination av vägar i 75 miles.
Jag kör 235/35/19 på dessa däck i min vectra vxr som körs på 366 hk och 454 pund vridmoment, måste jag aldrig använda dessa däck och kommer att använda dem igen, i det våta finns det inget drag än någonsin allt bilen vill göra är att snurra, och för att lämna är patetiskt går du runt rondeller bilen vill bara gå rakt på, bekvämt när du kryssar det enda bra med dem. Skulle jag köpa dessa igen definitivt "INTE" jag inte vad jag ska dö.
Kommenterat den: 2020-09-20
Fick 63% av föraren till en Toyota Corolla Sportivo 2005 (195/55 R16 ) på en kombination av vägar i 25000 genomsnittliga mil.
Köpte dessa däck som en uni-student på en stram budget. Skulle jag köpa igen? Nej. Har haft dessa däck i mer än 3 år och efter tid har det bara tappat grepp i både våta och torra scenarier. Skarpa svängar i rondeller trycker verkligen på det och känner att däcken knappt håller styrlinjen. Lägg till fukt i det här och du skulle tro att jag var DK i en FWD-bil, igen i små lutningar, oavsiktliga hjulsnurr drar onödig uppmärksamhet. Definitivt inte nödvändigt. Du kan verkligen se all forskning kring däck R D, särskilt när däck inte stannar i tid.
Kommenterat den: 2020-05-28
Fick 56% av föraren till en Subaru 2008 subaru impreza sti (240/45 R18 ) på en kombination av vägar i 3 livliga mil.
Vått väder? Nej. Jag har en Sti från 2008 som gör ungefär 250whp. I regnet kör det som om det är rwd. Det tappar dragkraft som ingen morgondag. Nu är torr väderhantering ganska förvånande med tanke på att de är så billiga som de är. Förmodligen skulle det igen om jag var i en penningkris och inte hade råd med bra högpresterande däck.
Kommenterat den: 2020-09-28
Fick 43% av föraren till en Bmw 550i. 2006 (275/30 R19 ) på en kombination av vägar i 2000 mil i genomsnitt.
Helt skrämmande i regnet och verkar allergisk mot fuktigt väder. Just omnämnandet av regn sätter dem i motsatt riktning för avsedd resa. Kom utrustad på min 550i och helt uppriktigt måste valet av en galning vara. Kommer att ersättas så snart som möjligt som en förebyggande åtgärd för för tidig död.
Kommenterat den: 2020-07-10
Fick 0% av föraren till en Honda (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 15000 livliga mil.
Har dessa på baksidan på min 220 hk FWD. Helt hemskt. Jag har tappat dragkraft otaliga gånger i regnet, understyrt och nästan helt dödat mig själv med dessa. Skräp.
Kommenterat den: 2020-06-04
Fick 80% av föraren till en Subaru 2.5 RS (205/55 R16 V) på mestadels stadsvägar i 5000 genomsnittliga mil.
De blir bullriga i en bil utan mycket dödande plus de är riktade. Det finns ett dragproblem i ett som begränsar min rotering. Jag kommer inte att köpa riktade däck igen.
Kommenterat den: 2020-09-09
Fick 46% av föraren till en Mazda (195/45 R16 R) på en kombination av vägar i 6000 genomsnittliga mil.
Jag är inte rätt att recensera, jag trodde att jag var tvungen att tänka på dessa däck som när det gäller att köra i det våta, kan du också ha en uppsättning slicks på eftersom greppet bara inte finns. Jag har haft dessa på framsidan av min bil sedan december förra året, jag tål bara dem i ett försök att få ut min £ £ £ £ £ ur dem och tyckte inte att ta av dem och sälja dem som en del sliten som jag skulle troligen sluta känna sig ansvarig för någons död. Kom till någon form av vått hörn, det är bara konstant understyrning, skulle kämpa för att hålla jämna steg med en buss som går runt en rondell. ABSOLUT LETHAL DÄCK. Jag vet nu varför det finns så många bilkraschkompileringar där ute på nätet, det är alla bilar som körs med dessa däck, bli av med dessa försök och världen skulle vara en säkrare plats. Den enda plussidan är torrt grepp är "ok", så om du bor någonstans där det inte regnar, då skulle de inte vara dåliga, men att bo i Storbritannien, ett stort nej nej. Skulle jag köpa igen, inte om återförsäljaren var den enda på planeten och det här är allt de hade i lager. Jag kommer att hålla fast vid det jag känner bäst från och med nu, hade Falken ZE914 på tidigare och har just beställt ett par till så de kommer att komma ut nästa vecka.
Kommenterat den: 2020-08-13
Fick 54% av föraren till en Bmw E36 320i (225/35 R19 W) på mestadels stadsvägar i 10000 livliga mil.
Sammantaget är det ett bra däck med tanke på det pris jag betalade (fick en gratis justering också!) Har aldrig riktigt haft problem med grepp i torrt eller vått, men jag skjuter inte bilen när den är våt eftersom vägarna är hemska här. När det gäller feedback kan du känna att däcken tar en sekund att komma ikapp efter att ha gått över några stötar, förutom att det inte är så mycket. De har fortfarande lite tramp på dem just nu, kommer att se hur länge de håller. Men det värsta är totalt sett bullret. Jag hade skitigare däck på bilen tidigare, och på något sätt är det värre för buller än de andra däcken.
Kommenterat den: 2020-09-26
Fick 84% av föraren till en Volkswagen golf mk4 gti 1.8T (205/55 R16 ) på en kombination av vägar i 35000 genomsnittliga mil.
Dessa däck kom helt nya på min MK4 Golf GTI när jag köpte den för 3 år sedan. De har varit utmärkta. Inte den mest kraftfulla bilen i världen men har precis ersatt de främre däcken efter 46 000 km. Har ersatt dem med samma. Jag har aldrig haft anledning att klaga på vägbuller eller grepp (vi har massor av flisförseglade vägar i NZ). Jag gillar att köra och har aldrig fått dem att tappa grepp (kanske försökte jag inte tillräckligt hårt?). Jag ska köpa en 2009 Legacy GT som kommer att behöva nya däck och jag kommer inte att tveka att sätta det nya Achilles Sport 2-däcket på det. För kostnaden är de utmärkta. Jag tror att du måste fördubbla dina pengar eller mer för att få ett liknande däck från de stora tillverkarna. Jag kommer att fortsätta köpa dessa däck och rekommendera dem. Jag vet inte vad andra granskare gör för att få så dåligt grepp i torr eller våt ?.
Kommenterat den: 2020-09-16
Fick 33% av föraren till en Audi 2008 b8 3.2 quattro (245/40 R18 W) på en kombination av vägar i 1000 genomsnittliga mil.
NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ - är det som jag skrek till bilen när bilen snurrade i sidled på en lätt fuktig rondell idag lyckligtvis grep ESP in eftersom mitt motsatta lås inte hade någon effekt på att korrigera snabböverstyrningen som dessa däck hade inducerat. Den tidigare ägaren måste ha hatat all den goda dragkraft som en quattro a4 har att erbjuda genom att göra baksidan av bilen helt oförutsägbar i det våta. Om du gillar att glida oförutsägbart i det våta så är dessa däck för dig - faktiskt kan du få mina när jag tar bort dem och ersätter med goodyear assy2: s Fruktansvärda, hemska, gjorda av en styggelse av ett däckmaterial - Bara undvika om du vill leva för att se en annan dag. Seriöst, även det legendariska quattro-systemet kunde inte få dessa däck att fungera förutsägbart.
Kommenterat den: 2020-09-02
Fick 17% av föraren till en Fiat Bravo (225/45 R17 ) på mestadels motorvägar i 20000 livliga mil.
** VARNING: KÖP INTE DÄCKEN ** De värsta däcken jag någonsin har haft. De monterades nya i bilen av den tidigare ägaren innan han sålde bilen till mig. Det var av god vilja, men nu tänker jag att den här mannen ville döda mig :) De griper under genomsnittet i det torra. Progressivitet är inte där: de släpper bara. Greppet blir mycket mindre på mjukare asfalt. Vi har mycket mjuk asfalt i allmänhet här i Holland. På slät asfalt gör de ett slags högt surrande ljud, de gör ett slipande ljud på äldre asfalt. ' Du kan inte riktigt känna framhjulenas position i förhållande till bilen. Jag har kört andra Bravo, med Conti Sportcontact och Hankook Ventus: De körde väldigt trevligt. I det våta är de ett absolut dödsfall. ESP arbetar övertid. Motorvägskorsningar och rondeller är helt farliga. Även att gå i en rak linje är. Att starta från stillastående är alltid en glädje. Jag irriterar till och med andra bilister för om de måste vara mycket försiktiga och långsamma, även när förhållandena är fuktiga. Jag kom in i en kraftig regnstorm i Belgien och det var några av de mest skrämmande ögonblicken i mitt billiv. Om du fortfarande läser skulle du förmodligen fråga dig själv: Varför skulle inte den här killen bara kasta dem och få bättre däck? Jag trodde att jag skulle hålla dem i cirka 15 000 km för att se hur de skulle klara sig. Jag trodde också att det var ett slöseri, eftersom de var helt nya. Men det finns ett problem: de bär inte. Jag är en ganska sportig / aggressiv förare och fronterna har 5 mm kvar efter 35000 km! Rears har 7mm kvar. De börjar nu sönderfalla: små bitar lossnar, de gör också ett fruktansvärt ljud på motorvägen och de vibrerar fruktansvärt. Jag hade intrycket av att ett av hjullagren hade misslyckats, men nej. Däcken är nu lite över ett år gamla. Om någon skulle berätta för mig att dessa är gjorda av plast skulle jag tro dem. Jag vill uppmana alla att leta efter bättre däck: I det långa loppet skulle de bara kosta mer pengar eftersom du förmodligen hamnar i ett dike. Låt mig omformulera: De skulle kosta din familj pengar om du inte har en ordentlig livförsäkring. För 15 pund eller euro mer per däck kan du köpa något som Falken, Hankook eller Nexen, vilket är bra valuta för pengarna. Eller ännu bättre, spara pengar på Goodyears, Conti eller Michelin. De skulle kosta din familj pengar om du inte har en ordentlig livförsäkring.
Kommenterat den: 2020-07-26
Fick 41% av föraren till en Porsche Boxter S (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 40000 livliga mil.
Jag köpte en Boxter S med nya Goodyears på framsidan och antog att bakhjulen var desamma. Mitt misstag som i går kväll avskrev jag nästan bilen efter att ha kommit av en glidväg, våt yta, bakänden gick i sidled framänden rakt in i barriären, bilen okontrollerbar. Hamnade inför fel väg nerför en kulle. Kontrollerade däcken idag - Achilles bak! Skit! Hur kunde jag inte ha vetat. Rakt in i soptunnan snarast. Bli av med dessa farliga däck.
Kommenterat den: 2020-05-16
Fick 29% av föraren till en Bmw 530d F11 (245/40 R19 ) på en kombination av vägar i 1500 livliga mil.
Kom med bilen. Det bästa jag gjorde var att ta bort dem och kasta dem. Om du ser någon annan med dessa däck på sin bil, håll dig långt ifrån dem.
Kommenterat den: 2020-04-18
Fick 37% av föraren till en Vauxhall Vectra (215/50 R17 ) på en kombination av vägar i 20000 livliga mil.
OK - vissa har sagt att dessa däck kan vara ok på en FWD-bil med begränsad effekt. Tja, i grund och botten nej, gör det inte. Med en mäktig 140 hk och en vikt på 1,5 ton snurrar däcken på sekund medan de rullar i det våta. Hur kan det vara, en 1,8 Vectra är ingen superbil ?! Dödlig dragning i vått tillstånd och bromsning och kurvtagning. De byter till massiv understyrning utan varning. Och de spricker längs slitbanan. Hur jag har hållit på att använda dem i 20000 miles vet jag inte, jag måste ändra dem innan jag dör. Om något ju äldre de är desto värre har de blivit.
Kommenterat den: 2020-02-10
Fick 41% av föraren till en Audi TT S (245/35 R19 W) på en kombination av vägar i 500 livliga mil.
En ny uppsättning av dessa fanns på bilen när jag köpte den. De är helt enkelt de värsta däcken jag någonsin har upplevt. Någonsin. Torrt grepp var ok men när de trycktes hade de en tendens att understyra ganska dåligt och utan varning. Vid andra tillfällen var de helt enkelt oförutsägbara, vilket är det sista du vill ha i ett däck. Vått grepp var helt enkelt obefintligt. Bara glömma det. Hur dessa däck är lagliga att sätta på bilar kan jag inte förstå. De är direkt farliga. Som en annan granskare påpekade, kanske dessa skulle vara acceptabla i en FWD med mindre än 100 hk, men prova inte dem i en prestanda bil. Det är som att försöka tävla ett maraton i träskor. De varade ~ 500 miles innan jag drog ut dem och ersatte dem med Bridgestone S001. En bra uppsättning däck kommer att förvandla din bil - liksom en dålig uppsättning.
Kommenterat den: 2020-01-08
Fick 14% av föraren till en Ford FG Falcon XR6 Turbo (245/35 R19 W) på en kombination av vägar i 6000 livliga mil.
Helt fruktansvärt !!! Torr prestanda mycket undermålig. Våt prestanda, obefintlig. Inte säker på om jag har citroner, och jag har läst om dåliga satser men dessa däck är verkligen skrämmande. Jag hade dessa på fronten när jag köpte bilen på ca 80-90% slitbanan och Nexens 6000-tal på baksidan och ja, jag tyckte att Nexen var dåliga. När de väl hade tuggats gick Achillies på baksidan och efter några tusen k är dessa borta. Min bil har sparkat i sidled och har bytt till 4: e växeln vid 100 km / h i vått läge, allvar bör dessa däck till och med vara lagliga? Alla lämpliga hjulsjukdomar gjort och eftersom min resa är i lager just nu (cirka 360 hk), med mycket mer hk framöver, är dessa saker en dödsönskning. En FWD med färre hästar under motorhuven kan du vara ok men om du menar allvar med att köra bort från dessa suger.
Kommenterat den: 2020-08-15
Fick 80% av föraren till en Mitsubishi Proton Persona 1.6 (225/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 200 livliga mil.
I Malaysia * Gick till en mycket livlig körning på bergsvägarna i denna uppsättning billiga sportiga däck. Milt däck smälter med fantastiskt grepp även om min bil bara är 118 hk men 1300 kg. RM165 är jävligt bra pris. Även vid 195 / 60R15, 32psi gör underverk. Att vara det enda sportdäcket i denna storlek kommer 100% att köpa en annan uppsättning.
Kommenterat den: 2020-04-17
Fick 32% av föraren till en Toyota MK2 MR2 Turbo (225/50 R16 W) på mestadels stadsvägar i 0 genomsnittliga mil.
Dessa var monterade på baksidan av min 310bhp 1995 MR2 turbo när jag köpte den i slutet av augusti - jag hade tänkt att byta dem relativt snart, men som många av oss gör, skjuter vi upp det. Önskar att jag inte hade gjort det, när jag avskrev bilen förra veckan tack vare en kombination av våta vägar, använda för mycket kraft och dessa värdelösa däck .. Att köra i rak linje - sätt ner foten i andra, bakänden flög ut, jag motstyrde och så gick naturligtvis baksidan fram som MR2 är kända för att göra! Förmodligen fantastiskt för en liten econobox hatchback, men jag uppmanar dig - riskera inte din stolthet och glädje sport / prestanda bil genom att montera dessa. Bakänden kom till och med ut några gånger i det torra föregående innan jag kraschade, helt utan varning och körde ingenstans nära bilens gränser! De' är inte progressiv alls och erbjuder väldigt lite när det gäller att kommunicera med föraren. Jag har köpt en uppsättning Yokohama AD08R nu för att passa på min MR2, eftersom det är ett besvär jag kan klara av att reparera en bil.
Kommenterat den: 2020-09-30
Fick 79% av föraren till en Mitsubishi GTO Twin Turbo (235/40 R18 ) på en kombination av vägar i 2600 livliga mil.
Att använda dessa däck för fronten på min bil, verkligen förvånad över det grepp som den har. Jag använde Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 tidigare och jag är glad att ha valt Achilles som ersättare, de fungerar väldigt mycket nära Goodyears-nivån. Stabil vid hård bromsning, gränsen är mycket hög och ger riklig signal innan dragkraften bryts. Det mest imponerande är våtprestanda, hanterade våta / fuktiga slingrande bergsvägar med lätthet. Definitivt värt det betalda priset, överträffar förväntningarna.
Kommenterat den: 2020-09-14
Fick 74% av föraren till en Audi A4 1.9 TDI (225/30 R19 ) på en kombination av vägar i 6000 livliga mil.
Hade dessa på baksidan A4 b6 130 tdi remap Inte hade några problem, rekommenderades av garaget att skaffa Autogrip, att byta fronter. Autogrip är inte bra, det varar inte och behöver redan bytas före den två år äldre Achilles på ryggen. Har precis köpt ytterligare 4 ATR-sport i lite större storlek 235 35 19 till 56,00 £ vardera så korsade fingrarna. Kommer att uppdatera efter att ha bytt och kört alla fyra. Kör förnuftigt men enstaka olyckor har inte lämnat mig orolig eller orolig. Du skulle inte jogga med dina kakor på. Körde i våt och snö (Skottland) aldrig orolig. Achilles är ett bra däck till priset.
Kommenterat den: 2020-09-01
Fick 70% av föraren till en Honda Jazz (225/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 10000 lätthanterliga mil.
budgetdäck. slitage är nästan bra. dessa däck inte mjukt gummi. känns hård ojämn (inte mjuk ojämn). mjukt ljud för daglig användning. definitivt köpa igen !!! eftersom dess pris och slitage för daglig användning. speciellt för "stance car" hårdupphängning kombinerat med hårt däck: D.
Kommenterat den: 2020-01-25
Fick 60% av föraren till en Seat Altea Freetrack (225/50 R17 W) på en kombination av vägar i 16000 lätthanterliga mil.
Köpt dessa med en andra hand Seat Altea 4 x 4. Den tidigare ägaren hade monterat på 29 000 år 2011. Två år senare har jag kört 16 000 mil och bytt dem för över ett år sedan, slitbanan är nere till 3 mm runt. Som ett sommardäck var snögreppet OK, men våtprestanda är dålig. Mer avgörande är att höljet börjar utveckla sprickor i hårfästet inuti lamellerna och spåren. Skulle inte köpa dessa igen på grund av snabbt försvinnande och tvivelaktigt vått grepp.
Kommenterat den: 2020-05-23
Fick 86% av föraren till en Ford 2.5-puma (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 0 livliga mil.
Jag har just fått ett budgetdäck monterat på motorsave för mot. £ 55 och märkte bara att det var ett av de där skitiga händelsedäcken. Motorsave brukade passa riktigt bra budgetar. Hur som helst, de band som jag redan har på mina 2,5 ford är budgetar. De har pågått i två år och fortfarande gott om slitage. Fantastiskt grepp i alla väder. Jag behövde bara byta en eftersom jag fick en chock förändrad på fronten n / s. och de spände inte på den övre bulten så att slitbanan slits ut på insidan. Tog bil för test och killen sa att de inte borde ha lagt det på ditt drivhjul. De kommer inte att ändra det så det går i bagage innan vintern kommer hit. Men vad gäller däck. Montera Acchilles eller Autogrip. Riktigt bra.
Kommenterat den: 2020-08-21
Fick 93% av föraren till en Bmw 330d SE (225/45 R17 ) på mestadels motorvägar i 17000 livliga mil.
Jag satte en hel uppsättning på en BMW 330d och blev förvånad, greppet i både torrt och vått var fantastiskt, uppenbarligen är de inte samma som de dyra märkena men för priset gjorde de allt bra. Jag körde 17000 mil och de såg knappast utslitna innan jag sålde bilen, önskar att jag hade behållit dem för min nästa.
Kommenterat den: 2020-06-30
Fick 41% av föraren till en Nissan Skyline V35 (235/35 R18 ) på en kombination av vägar i 5000 genomsnittliga mil.
Dessa däck är ok i torrt, men i vått tillstånd är de extremt farliga och kan lätt orsaka en olycka om du inte är på kulan och kan köra bil mycket bra. Rondeller är en dödsfälla med dessa däck, och att amma runt är det enda säkra sättet att köra med dessa däck. Bromstestet från 100 km / tim var skrämmande och kunde knappt känna säkerhetsbältebelastningen på mitt bröst och ABS arbetade övertid, du skulle vilja sluta snabbt om någon gick ut framför dig. Dessa däck bör förbjudas i Australien utan tvekan om det, dessa har potential att döda någon mycket enkelt. Föreningen är problemet, men slitbanemönstret är bra för att sprida vatten.
Kommenterat den: 2020-06-30
Fick 43% av föraren till en Ford Focus (225/45 R17 ) på mestadels stadsvägar i 10000 genomsnittliga mil.
Dessa däck är positivt dödliga i vått tillstånd. Min Ford Focus Coupe Cabriolet har absolut inget grepp i vått läge med däcken som tappar grepp vid låg hastighet och bilen byter körfält i rondeller. Undvik dessa däck till varje pris. Jag gick till och med tillbaka till däckleverantören för att kontrollera att de var installerade i rätt riktning. Jag kan inte tro att dessa kan säljas i Australien.
Kommenterat den: 2020-06-25
Fick 24% av föraren till en Audi TT (225/45 R17 ) på mestadels landsvägar i 10000 genomsnittliga mil.
Jag har 4 av dessa på min TT, de var helt nya när jag köpte den för 7 månader sedan. De är 245/35/19. Och behöver nu bytas ut. Jag är inte ett fan av budgetdäck och dessa är bordeline osäkra. Först slitage; slitbanan de har slitit för dåligt, men det är inte problemet med dessa däck. De har knäckt längs nästan alla slitbanor och de tröttar på kanterna. Torrt grepp; min TT är tge fwd 197bhp, uppriktigt sagt skulle dessa däck kämpa med halva den kraften och trots att de först grep snabbt lös dragkraft under måttlig acceleration. Vått grepp; Det är här de här däcken faller ner och enligt min mening inte bör användas av någon som tänker göra mer än en skonsam resa till butikerna när det regnar. De håller vägen när kurvtagning och stadig bromsning är nästan acceptabelt, men någon antydan till en acceleration i vått och de kommer snabbt att bryta dragkraft. Termen dike Finders är kanske lite hård men med tanke på hur dessa däck bär skulle det inte dröja länge tills ett strukturellt däckväggsfel inträffade. Kolla in bilderna online för bevis. Om du köper dessa till en tredjedel av priset för ett märkesdäck räknar du med att byta ut dem mycket snabbt och förväntar dig inte mer än en besvikelse. En sista sak, de erbjuder inget fälgskydd, antingen som suger och kommer oundvikligen att hamna i en kant legering eller två som ett märkesdäck skulle förhindra.
Kommenterat den: 2020-05-16
Fick 76% av föraren till en Honda Civic (205/40 R17 W) på banan i 100 livliga mil.
Jag hade dessa på baksidan av en typ r som jag spårade dagen nyligen. Jag tänkte ursprungligen "Åh åh", måste titta på dessa, men de var förvånansvärt bra för ett cheepo-däck. Jag använde tham i det torra på Castle Combe och gjorde 140 plana spårmiljer på std-upphängning. De "smetade" fint över på ryggen och var roliga att köra på. Jag har ännu inte provat dem på framsidan, men jag skulle deffo köpa några av dessa över andra märken.
Kommenterat den: 2020-04-22
Fick 59% av föraren till en Honda Civic Type R (205/45 R17 W) på en kombination av vägar i 5000 livliga mil.
205/45/17 88W på Honda Civic Type R EP3: Köpte dessa på ett infall eftersom de var lätt tillgängliga i garaget och tyckte initialt att de var sunda. De var någonsin så lite tystare än OE Bridgestones men när det gäller grepp når de mycket snabbt sin gräns. ATR Sports skapar inte förtroende för körning och är förmodligen lämpliga för motorvägsanvändning. Vått grepp är bättre än Nankang NS-2 men skulle undvika och gå upp flera standarder för inte så mycket mer pengar. Köper bara ATR Sports igen om jag var desperat efter ASAP-däck som "gör jobbet". Varar förvånansvärt bra.
Kommenterat den: 2020-02-27
Fick 79% av föraren till en Ford transit (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 5000 genomsnittliga mil.
Jag köpte en komplett uppsättning till en ny uppsättning Ford RS 18 "legeringar som monterades på en Ford Transit Connect 2012 för bara £ 240 inklusive nya ventiler. Jag blev förvånad! De är mycket tystare än de andra däcken, vilket okej , hade mindre slitbanor. Väghållningen är utmärkt, XL-väggarna ger styrkan. Varför betala dubbelt? Gjort 5000 mil hittills ... och visar väldigt lite om någon slitage. Om du köper i Mid Wales ... eller Shropshire-gränser .... ge ASH TYES i Wrexham en ring som kommer att ta hand om dig ordentligt ... eller ....... slå upp dem på Ebay för de bästa priserna i Storbritannien.
Kommenterat den: 2020-07-05
Fick 50% av föraren till en Ford Focus (215/45 R17 ) på en kombination av vägar i 18750 genomsnittliga mil.
Trots det höga betyget på gängslitage var det ingen skillnad från det andra däcket, jag har använt tidigare (NCT5, Ventus V12, N9000). Ojämnt slitage på sidorna mot mittgängan, trots rotation var 10 000 km. Bra grepp på torrt men bara vid rätt temperatur. Så det kräver lite "uppvärmning" först. Vått grepp också bra, när det var nytt ... Men överträffade inte Ventus V12. Att gå hårt i hörnen, känner fortfarande att den glider och glider lite MEN fortfarande under kontroll.
Kommenterat den: 2020-09-11
Fick 94% av föraren till en Honda Integra DC2 (195/55 R15 V) på en kombination av vägar i 5000 livliga mil.
dessa däck är utmärkta, kolla in den här länken för fullständiga recensioner av dem. http://www.1010tires.com/Tires/Reviews/Achilles/ATR Sport.
Kommenterat den: 2020-06-25
Fick 43% av föraren till en Audi S4 (225/45 R17 ) på en kombination av vägar i 2000 livliga mil.
Jag hade ett nytt par av dessa däck på baksidan av en S4 quattro när jag köpte den. Hemska däck! I det torra skulle glida långt för lätt, i den våta gränsen farlig. Lyckligtvis är quattro en fin hanteringsbil och jag antar att de gick sönder ganska smidigt. Framsidan var skodd med knappt legens Falken 452 slitna rätt till markörerna som fortfarande överträffade de nästan nya achillesna i vått och torrt ...
Kommenterat den: 2020-07-05